تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۸ تير ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که باید ببینید

سال ۲۰۲۴ شاهد ساخت و انتشار انیمیشن‌های بسیار جذاب و متنوعی بود که توانستند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. این آثار با ترکیب خلاقانه‌ای از داستان پردازی قدرتمند، طراحی بصری زیبا و تکنیک‌های پیشرفته انیمیشن سازی، تجربه‌ای لذت بخش را برای تماشاگران به ارمغان آوردند. در ادامه به معرفی برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که باید ببینید

رویداد۲۴ مهسا زرگری: امسال، صنعت انیمیشن شاهد تولید آثاری بود که محدودیت های سنتی این رسانه را به چالش کشیدند. فراتر از مفاهیم کلیشه ای و فانتزی، این انیمیشن ها به سراغ موضوعات جدی و پیچیده رفتند و با نوآوری در روایت داستان و طراحی بصری، تجربه ای متفاوت را برای مخاطبان رقم زدند.

از انیمیشن های درام اجتماعی گرفته تا آثار تخیلی با طرح های پیچیده، همه توانستند با ارائه شخصیت های واقع گرایانه و داستان های چندلایه، تصویری متفاوت از توانمندی های انیمیشن را به نمایش بگذارند. این آثار نه تنها به سرگرمی مخاطبان پرداختند، بلکه با طرح مسائل اجتماعی و انسانی، آنها را به تأمل و تفکر نیز واداشتند.

در ادامه به معرفی برخی از برجسته ترین و نوآورانه ترین انیمیشن های سال ۲۰۲۴ می پردازیم که موفق شدند مرزهای این صنعت را گسترش دهند.

لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴

انیمیشن اوریون و تاریکی Orion and the Dark

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که باید ببینید

فیلم "اوریون و تاریکی" داستان پسرک خجالتی و بی‌ادعایی است که علی‌رغم ظاهر معمولی‌اش، با اضطراب دوران نوجوانی دست و پنجه نرم می‌کند. ترس‌های او ممکن است از نگاه بسیاری غیرمنطقی به نظر برسند، اما واقعیت این است که او از زنبور، سگ، اقیانوس، امواج تلفن‌همراه، دلقک‌های قاتل و حتی سقوط از صخره دچار هراس است.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین انیمیشن عاشقانه جهان


اما همان‌طور که از نام این انیمیشن پیداست، بزرگ‌ترین ترس او و آنچه بیش از همه موجب نگرانی‌اش می‌شود، تاریکی است. این تاریکی در قالب موجودی بامزه و غول‌پیکر به نام "دارک" ظاهر می‌شود و فرصتی برای قهرمان داستان فراهم می‌آورد تا به سفری پرماجرا برود و دریابد که در واقع چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. با عمیق‌تر شدن این دوستی، پسرک کم‌کم شروع به فهمیدن ناشناخته‌ها می‌کند و متوجه می‌شود که نباید اجازه دهد ترس زندگی‌اش را کنترل کند، بلکه باید لذت زندگی کردن را تجربه کند.

در مجموع، منتقدان "اوریون و تاریکی" را اثری مطلوب ارزیابی کرده و آن را اثری جاه‌طلبانه و غیرمعمول دانسته‌اند که به برکت حضور "چارلی کافمن" در مقام نویسنده، هراسی از درهم‌تنیدن ایده‌های مربوط به هستی ندارد.

انیمیشن درون و بیرون ۲(Inside Out 2)

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که باید ببینید

ژانر انیمیشن درون و بیرون به کارگردانی "کلسی ماین" ماجراجویی، کمدی معرفی شده است. این انیمیشن توسط شرکت های والت دیزنی پیکچرز، پیکسار انیمیشن استودیو ساخته شده و در ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ منتشر گردید.

فیلم انیمیشنی درون و بیرون اولین قسمت آن اثری فوق‌العاده بود که تجربیات عاطفی دختری به‌نام رایلی را به‌زیبایی به مخاطبان نشان داد. فیلمی احساسی که دنیایی وسیع و رنگارنگ را پیش چشم بیننده به تصویر کشیده و اهمیت غم ، شادی و نقش آن‌ها در زندگی انسان‌ها را به او گوشزد کرد. حالا و پس از گذشت تقریباً ۹ سال از اکران فیلم اول، پیکسار یک بار دیگر این موضوع را دستمایه کار خود قرار داده است و با ساخت انیمیشن درون و بیرون ۲، عمیق‌تر از گذشته به احساسات و عواطف انسانی می‌پردازد.

در این فیلم بیننده قرار است با حسی جدید آشنا شود که همگی با افزایش سن و بزرگ شدن، ناگزیر از مواجهه و درک آن هستیم و آن چیزی نیست جز حس اضطراب و نگرانی. به‌این ترتیب، مایا هاک به‌عنوان صداپیشه این شخصیت به تیم گویندگان اضافه شده است، همچنین شاهد جایگزین شدن برخی دیگر از گویندگان این اثر با صداپیشه‌های جدید هستیم. اما درنهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم کلسی مان، کارگردان کهنه‌کار و قدیمی پیکسار، قرار است دوباره چطور بینندگان را مسحور این دنیای پرشگفتی کند.

انیمیشن Despicable Me ۴

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که باید ببینید

در مورد انیمیشن Despicable Me 4 هنوز جزئیات زیادی مشخص نیست. با این حال به نظر می‌رسد داستان این فیلم ادامه دهنده سری قبلی باشد. گرو و لوسی اکنون ازدواج کرده و صاحب یک فرزند هستند. این خانواده بزرگ و شاد هم به مبارزه با جنایتکاران در لیگ ضد شرور ادامه می‌دهند. با توجه به شواهد موجود، به نظر می‌رسد این فیلم قصد دارد جهت‌گیری کلی این مجموعه را به سمت جدیدی سوق دهد.

همچنین کریس رناد به عنوان کارگردان و مایک وایت به عنوان فیلمنامه‌نویس این اثر انتخاب شده‌اند. مایک وایت پیش‌تر فیلمنامه انیمیشن "مهاجرت" را برای استودیو ایلومینیشن نوشته بود.

انیمیشن Moana ۲

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که باید ببینید

صرف‌نظر از لایو اکشن موآنا که برای اکران در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، شرکت دیزنی هدیه‌ای ویژه هم برای علاقمندان این انیمیشن جذاب در نظر گرفته است. دنباله فیلم محبوب موآنا محصول سال ۲۰۱۶ که قرار است مخاطبان را همراه شخصیت‌های اصلی همچون موآنا و مائویی به سفری شگفت‌انگیز و تماشایی ببرد.

براساس خلاصه داستان منتشر شده به نظر می‌رسد این بار موآنا بعد از دریافت تماسی غیرمنتظره راهی اقیانوس و پهنه‌های آبی دوردست می‌شود. جایی که خطرات کمین کرده و ماجراجویی آن‌ها را درعین هیجان‌انگیز بودن، سرگرم‌کننده‌تر هم می‌کند.

نجات بیکینی باتم: فیلم سندی چیکس

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که باید ببینید

وقتی همه ساکنان بیکینی باتم ناگهان از اقیانوس بیرون می‌آیند، سندی چیکس و باب اسفنجی به تگزاس سفر می‌کنند تا شهر را از یک توطئه شیطانی نجات دهند. فرنچایز محبوب باب اسفنجی سال‌ها است که مخاطبان در سنین مختلف را مجذوب خود کرده است. اگر طرفدار این کارتون هستید، خوشحال خواهید شد که قرار است نسخه جدیدی در سال 2024 منتشر شود.

در ادامه مروری بر برترین انیمیشن‌های سال 2024، فیلم "نجات بیکینی باتم: فیلم سندی چیکس" که اکنون در حال اکران است، یکی از بهترین انیمیشن‌های سال جاری بوده است. خط داستانی این فیلم لحظات کمدی لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد که بی‌شک تجربه تماشایی جذابی را برای شما فراهم خواهد کرد.

فرنچایز باب اسفنجی همواره با شخصیت‌های خاص و داستان‌های طنزآمیز خود، مخاطبان کودک و بزرگسال را به خود جذب کرده است. این آخرین فیلم منشعب از این مجموعه که بر روی شخصیت محبوب سندی چیکس متمرکز است، وعده می‌دهد که به موفقیتی دیگر تبدیل شود و تماشاگران را به وجد آورد. حتما فرصت تماشای "نجات بیکینی باتم: فیلم سندی چیکس" را به دست آورید تا از ماجراجویی طنزآمیز و دل‌انگیز آن لذت ببرید.

انیمیشن شرک۵ 

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که باید ببینید

همیشه شخصیت‌های بزرگ و بدریخت نیستند که بد باشند. این موضوع در مورد شرک به طور کامل صدق می‌کند. خوشبختانه اخبار جدیدی که در دنیای اینترنت منتشر شده، روند ساخت انیمیشن "شرک 5" را تأیید می‌کند و همین موضوع سبب شده تا امید به رشد بیشتر این کارتون در دنیا افزایش یابد. در حال حاضر خبر رسمی از عرضه این کارتون به دست ما رسیده است، اما می‌توان گفت که روند ساخت آن آغاز شده است. به شخصه با دیدن شایعات مربوط به ساخت انیمیشن "شرک 5" بسیار خوشحال شدم، زیرا این فرنچایز دیدنی در طول سال‌های بسیاری توانسته است کاربران زیادی را سرگرم کند. با گذشت چندین سال از آخرین نسخه آن، حال در سال ۲۰۲۴ قرار است شاهد نسخه جدیدی از این انیمیشن باشیم که ارتباط دوستانه یک غول سبزرنگ و خر می‌تواند دیدنی و جالب باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان