تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

با آمبولانس نظامی ایگل آشنا شوید

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های آمبولانس نظامی ایگل خواهیم پرداخت.

با آمبولانس نظامی ایگل آشنا شوید

رویداد۲۴ حسین فلاحی: خودروی آمبولانس محافظت شده ایگل نوعی از خودرو‌های سری ایگل IV است. این آمبولانس‌ها تاکنون به طور مداوم توسط آلمان و برخی از کشور‌های دیگر در ماموریت‌های صلح بین المللی مستقر شده اند.

تاریخچه توسعه آمبولانس نظامی ایگل

در ۵ نوامبر ۲۰۰۹، ارتش آلمان قراردادی را برای تحویل ۲۰ خودروی آمبولانس ایگل با جنرال داینامیک لند سیستم اروپا منعقد کرد. این خودرو‌ها در خدمت بوندس ور (ارتش دفاعی آلمان) قرار گرفت و هدف از سفارش آند افزایش ایمنی برای سربازان آلمانی در نبرد بود.

با آمبولانس نظامی ایگل آشنا شوید

خدمات لجستیک مرتبط نیز در قرارداد اعطا شده به جنرال داینامیک لند سیستم اروپا که بخشی از جنرال داینامیکس است، گنجانده شد. این خودرو‌ها در سایت‌های عملیاتی جنرال داینامیک لند سیستم اروپا در کروزلینگن سوئیس و کایزرسلاترن آلمان تولید و در مارس ۲۰۱۱ تحویل داده شدند. خودروی ایگل قبلاً قابلیت‌های حفاظتی، قابلیت اطمینان و تحرک خود را در عملیات در افغانستان اثبات کرده است.

 قابلیت ایگل

آمبولانس ایگل می تواند دو پرسنل پزشکی، یک راننده و دو مسافر را در خود جای دهد. حداکثر سرعت این خودرو در جاده ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است. ایگل دارای ۲.۴ متر ارتفاع، ۵.۴ متر طول و ۲.۱۶ متر عرض است و می‌تواند تا ۶۰ درصد شیب را طی کند.

این وسیله نقلیه به گونه‌ای طراحی شده است که امکان حمل و نقل و درمان پزشکی بیماران را تحت حفاظت بالستیک، مین فراهم می‌کند. تجهیزات پایه خودرو شامل سیستم تهویه مطبوع، سیستم اطلاعات خودرو، تایر پنچررو و واحد پیش گرمایش است که از یک آینه برقی و شیشه‌های ضد گلوله با گرمایش الکتریکی تشکیل شده است.

با آمبولانس نظامی ایگل آشنا شوید

 اشتراک لجستیکی خودروی آمبولانس با وسایل نقلیه کلاس ایگل GFF ۲ و کامیون تاکتیکی یاک، که هر دو قبلاً با موفقیت در ارتش آلمان مستقر شده‌اند، مزیت بیشتری برای این نوع خودرو بشمار می رود.

این وسیله نقلیه دارای بسیاری از ویژگی‌های مشترک مانند موتور، گیربکس، محورها، محرک چرخ، دیفرانسیل و ترمز با خودرو‌های کلاس ایگل GFF ۲ و کامیون تاکتیکی یاک است.

تسلیحات آمبولانس ایگل

خودروی آمبولانس به صفحات فولادی زرهی با سختی بالا مجهز شده است که دارای تجهیزاتی برای زره ​​های اضافی و کیت‌های حفاظت مین است. حفاظت بالستیک و مین خودرو مطابق با استاندارد استانگ ۴۵۶۹ و دارای گواهینامه AEP۵۵ است.

موتور آمبولانس ایگل

خودرو‌های ایگل از یک موتور دیزل توربوشارژ کامینز با قدرت ۲۴۵ اسب بخار نیرو می‌گیرند. این موتور با یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک آلیسون و سیستم محوری منحصر به فرد DeDion متصل می‌شود.

با آمبولانس نظامی ایگل آشنا شوید

تحرک آمبولانس ایگل

با توجه به ویژگی‌هایی مانند استقرار، چابکی و تحرک تاکتیکی، خودرو آمبولانس ایگل برای طیف گسترده ای از ماموریت در کلاس وسایل نقلیه ایگل مناسب است. این وسیله نقلیه مجهز به سیستم کنترل فشار تایر و سیستم چهار چرخ متحرک دائمی است که به ارائه تحرک برتر در جاده و خارج از جاده کمک می‌کند.

سفارشات و تحویل خودرو‌های آمبولانس ایگل 

تا نوامبر ۲۰۰۸، ارتش آلمان در مجموع ۱۹۸ وسیله نقلیه ایگل IV ۴×۴ به شرکت جنرال داینامیک لند سیستم اروپا سفارش داده بود. تحویل اولین دسته از ۲۵ خودرو در جولای ۲۰۰۸ سفارش داده شد.

قرارداد این سفارش به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار به کمپانی MOWAG متعلق به جنرال داینامیک اعطا شد. گزینه تحویل ۱۷۳ وسیله نقلیه اضافی و ایجاد یک سازمان پشتیبانی لجستیک و خدمات، به ارزش کل ۱۴۱ میلیون دلار بخشی از قرارداد است.

با آمبولانس نظامی ایگل آشنا شوید

در اوایل سال ۲۰۰۶، بی دبلیو بی، دو آمبولانس ایگل را برای انجام تست‌های فشرده خریداری کرد. این آزمایشات ثابت کرد که ایگل به عنوان یک وسیله نقلیه با سطح حفاظتی بالا برای خدمه خود تحرک برتر را فراهم می کند. نتایج، ارتش آلمان را تشویق کرد که ۱۹۸ خودرو در سال ۲۰۰۸ سفارش دهد.

۲۰ خودروی آمبولانس ایگل که در نوامبر ۲۰۰۹ سفارش داده شد، علاوه بر ۱۹۸ خودروی سفارش داده شده قبلی بود. در آوریل ۲۰۱۱، ارتش آلمان سفارش ۲۲ خودروی آمبولانس ایگل را صادر کرد.

مشخصات فنی کلی ایگل

نوع: آمبولانس نظامی

سازنده: جنرال داینامیک لند سیستم اروپا

تاریخ سفارش: نوامبر ۲۰۰۹

تاریخ تحویل: مارس ۲۰۱۰

طول: ۵.۴۰ متر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما