تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می دهد؛

معرفی موشک ضد تانک تاو۲

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های موشک ضد تانک تاو۲ خواهیم پرداخت.

موشک ضد تانک تاو۲

رویداد۲۴ حسین فلاحی: سیستم تسلیحات موشکی ضد تانک  تاو ۲ توسط شرکت ریتون سیستمز تولید شده است. سیستم تسلیحاتی در نقش‌های ضد زره، ضد سنگر، ​​ضد استحکامات و فرود ضد آبی خاکی استفاده می‌شود. تاو در بیش از ۴۰ نیروی مسلح جهان در خدمت است. این سیستم در سال ۲۰۱۰ با هدایت بی سیم مجهز شد و توسط ارتش ایالات متحده، تفنگداران دریایی و سایر مشتریان استفاده می‌شود.

تاریخچه موشک ضد تانک تاو۲

در اکتبر ۲۰۱۵، شرکت ریتون سیستمز پرتابگر تاو ایگل فایر را برای شلیک موشک‌های فرکانس رادیویی هدایت شونده سیمی و بی سیم معرفی کرد. لانچر نسل بعدی، دستیابی به هدف و تعامل را افزایش می‌دهد. سایر پیشرفت‌های ساختاری و فناوری شامل دستگیره‌های ارگونومیک، دید یکپارچه در روز و شب با قابلیت فاصله‌یابی و قابلیت تست داخلی است. برنامه‌های ارتقای ریتون ایمنی و بقای نیرو‌ها را بهبود می‌بخشد و طول عمر موشک را فراتر از سال ۲۰۵۰ افزایش می‌دهد.

موشک ضد تانک تاو۲

موشک ضد زره تاو

این موشک دارای فرمان هدایت خط دید است. اپراتور سلاح از یک دید تلسکوپی برای مشاهده نقطه‌ای روی هدف استفاده می‌کند و سپس موشک را شلیک می‌کند. این موشک دارای موتور موشک سوخت جامد دو مرحله‌ای ATK  است. اپراتور به مشاهده و ردیابی هدف از طریق دید ادامه می‌دهد. سیگنال‌های هدایت از کامپیوتر هدایت در طول دو سیم منتقل می‌شود که از پشت موشک به سیستم کنترل روی موشک می‌رسد. سیستم کنترل Chandler Evans CACS-۲ از محرک‌های نوع پیستونی دیفرانسیل استفاده می‌کند.

موشک ضد زره تاو۲

کلاهک‌های موشکی تاو ۲ توسط ایروجت از ساکرامنتو، کالیفرنیا، با تاسیسات تولید در Socorro، نیومکزیکو تامین می‌شود. این موشک دارای یک چراغ حرارتی با شدت بالا است که یک منبع ردیابی مادون قرمز با موج بلند و یک چراغ زنون برای ردیابی موج کوتاه فراهم می‌کند. این سیستم ردیابی دوگانه مقاومت بیشتری در برابر اقدامات متقابل الکترواپتیکی و مادون قرمز ایجاد می‌کند.

موشک ضد تانک تاو

این سیستم تاو توسط یک کنسرسیوم بین المللی متشکل از ریتون اسپانیا، جی ام  دلکو، ایندرا و ای. فالک اسچمیت از دانمارک توسعه داده شده است. این سیستم که بر اساس یک نفربر زرهی M۱۱۳ دانمارکی است، از یک دکل بالابر مجهز به غلاف حاوی یک پرتابگر سبک وزن و چهار لوله پرتاب تاو استفاده می‌کند. در آگوست ۱۹۹۹، ETS با موفقیت آزمایش‌های شلیک نمایشی را در مرکز آموزش ارتش دانمارک در دانمارک به پایان رساند.

توسعه سامانه موشکی تاو ۲

سامانه موشکی تاو از سال ۱۹۷۰ در خدمت بوده و تا به امروز بیش از ۷۰۰۰۰۰ سامانه تسلیحاتی تاو به ارتش آمریکا و نیرو‌های نظامی متحدش تحویل داده شده است. نسخه‌های تولیدی آن شامل تاو ۲A  است که در سال ۱۹۸۷ با بیش از ۱۱۸۰۰۰ موشک تحویل داده شد. تاو ۲B  در سال ۱۹۹۱ با تحویل بیش از ۴۰۰۰۰ موشک وارد تولید شد و برای تکمیل به جای جایگزینی تاو ۲A، تاو ۲B آیرو، و تاو ۲A بانکر باستر طراحی شده است.

موشک ضد تانک تاو۲

یک قرارداد تولید برای برد بلندبرد جدید  تاو ۲B آیرو توسط ارتش ایالات متحده در فوریه ۲۰۰۴ منعقد شد. این قرارداد برای ۹۷۶ موشک بود که تا دسامبر ۲۰۰۶ تحویل شد. قرارداد ارتش ایالات متحده برای بیش از ۲۷۰۰ موشک تاو ۲B و تاو ۲B آیرو در ژوئیه ۲۰۰۴ قرار گرفت. تاو ۲B آیروبا ITAS برای برنامه نسل بعدی سیستم سلاح‌های ضد زره سنگین سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده انتخاب شده است. سامانه موشکی تاو ۲ در حمایت از عملیات آزادی عراق مستقر شد که اولین شلیک عملیاتی موشک تاو ۲B بود.

موشک ضد تانک تاو ۲A

برای نفوذ تانک‌های محافظت شده با زره واکنشی انفجاری، تاو ۲A به یک کلاهک پشت سر هم مجهز شده است. یک شارژ مختل کننده کوچک، زره واکنشی را منفجر می‌کند و به شارژ شکل اصلی اجازه می‌دهد تا به زره اصلی نفوذ کند.

TOW 2A anti-tank missile

موشک بانکر باستر تاو ۲A

یک نوع «بانکر باستر» از تاو ۲A، برای شکست استحکامات میدانی، پناهگاه‌ها و سازه‌های شهری، توسط ارتش ایالات متحده توسعه و عرضه شده است. برد بانکر باستر ۲A تاو حدود  ۳۷۵۰ متر است. این موشک قرار است موشک هدایت شونده ضد تانک ارتش آمریکا  از خانواده خودرو‌های جنگی استرایکر را مسلح کند.

TOW 2A bunker buster missile

موشک ضد تانک تاو ۲B

تاو ۲B بر خلاف نسخه‌های دیگر که از حالت حمله مستقیم استفاده می‌کنند، از حالت حمله از بالا با «فرار کردن» عمل می‌کند. این سنسور دارای یک سنسور هدف دو حالته است که توسط تالس میسل الکترونیکز طراحی شده است که شامل پروفیلومتر لیزری و سنسور مغناطیسی و یک بخش جدید سرجنگی تولید شده توسط آیروجت است.

TOW 2B anti-tank missile

تاو ۲B شبیه تاو ۲A، اما بدون کاوشگر به دو کلاهک نفوذگر تانتالیوم انفجاری مسلح شده است. کلاهک‌های  نفوذگر تانتالیوم انفجاری به طور همزمان منفجر می‌شوند؛ بدین شکل که یکی به سمت پایین نشانه می‌رود و دیگری کمی منفجر می‌شود تا احتمال ضربه را افزایش دهد. مواد سرجنگی به گونه‌ای طراحی شده است که اثرات آتش سوزی را در هدف آسیب دیده ایجاد کند.

موشک ضد تانک تاو ۲B آیرو

تاو ۲B آیرو یک موشک برد بلند تاو ۲B با برد ۴.۵ کیلومتر است که تنها در چند ثانیه بیشتر از زمان پرواز تاو ۲B تا ۳.۷۵ کیلومتر به دست می‌آید. دو تغییر در تاو ۲B انجام شده است که شامل سیم طولانی‌تری برای برد طولانی‌تردر نظر گرفته شده  و همچنین دماغه آیرودینامیکی جدیدی تعبیه شده است تا در حین استفاده از سیستم پیشرانه فعلی، پرواز پایدار و قابل کنترل را تا برد طولانی‌تر فراهم کند.

موشک ضد تانک تاو۲

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما