تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

در این مطلب بهترین فیلم‌های رابرت داونی جونیور را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: رابرت داونی جونیور در یک خانواده هنرمند به دنیا آمد. پدرش کارگردان سینما بود و رابرت اولین فیلمش بنام پوند را برای پدرش بازی کرد. به دنیا آمدن در چنین خانواده‌ای سرنوشت رابرت داونی جونیور را از قبل مشخص کرده بود. او باید بازیگر می‌شد. به دنیا آمدن در یک خانواده هنرمند شاید مسیر شما را برای بازیگر شدن هموار کند اما تضمینی برای موفقیت در این مسیر نیست. اما رابرت داونی جونیور نه تنها توانست بازیگر موفقی شود بلکه توانست گام‌های بلندتری هم بردارد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از صد چهره برتر مجله تایم انتخاب شود. در لیست زیر نگاهی انداخته‌ایم به پنج فیلم برتر این بازیگر بزرگ سینمای آمریکا.

 چاپلین (Chaplin)

معرفی بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

کارگردان: ریچارد آتن برو

سال ساخت: ۱۹۹۲

ریچارد آتن برو که تماشاگران ایرانی او را با فیلم بسیار مشهور گاندی به یاد می‌آورند در سال ۱۹۹۲ تصمیم گرفت فیلمی درباره زندگی چارلی چاپلین ستاره بزرگ تاریخ سینما بسازد. فیلم به اندازه گاندی موفق نبود و نتوانست تمام ابعاد زندگی این ابرستاره تاریخ سینما را پوشش دهد اما یک مزیت بزرگ داشت و آن استفاده از رابرت داونی جونیور جوان در نقش چاپلین بود. چاپلین آتن برو را می‌توان اولین چالش واقعی داونی جونیور در سینما دانست.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی رمانتیک


البته داونی جونیور تا پیش از بازی در این فیلم حضور پررنگی در سینما داشت اما با بازی در چاپلین بود که توانست توانایی‌های خود را نشان دهد و تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازیگران شاغل در هالیوود شود. چاپلین برای داونی جونیور کاندیداتوری اُسکار را به ارمغان آورد و او را تبدیل به بازیگری کرد که همه کارگردان مشهور صنعت فیلمسازی آمریکا دوست دارند با او همکاری کنند.

زودیاک (Zodiac)

معرفی بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

کارگردان: دیوید فینچر

سال ساخت: ۲۰۰۷

به گزارش رویداد۲۴ دیوید فینچر یکی از بزرگ‌ترین و خاص‌ترین کارگردانان سینمای آمریکا است. کارگردانی که با ساخت سه فیلم درخشان هفت، بازی و باشگاه مشت زنی در دهه نود میلادی توانست تبدیل به یکی از مشهورترین کارگردانان شاغل در هالیوود شود. زمانی که او تصمیم گرفت زودیاک را کارگردانی کند کمتر کسی فکر می‌کرد این کارگردان بتواند موفقیت فیلم‌های دهه نود میلادی خود را تکرار کند. اما فینچر توانست به داستان یک قاتل زنجیره‌ای رازورانگی عجیبی ببخشد و هراس را از طریق تاکید بر عنصر غائب به تماشاگر منتقل کند. داونی جونیور در این فیلم در نقش روزنامه نگاری که به دنبال قاتل می‌گردد حضور درخشانی دارد و موفق می‌شود تصویر دقیق و درستی از مردی مستاصل که هر چه بیشتر می‌گردد کمتر پیدا می‌کند ارائه دهد. زودیاک در کارنامه داونی جونیور جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد و توانست او را تبدیل به بازیگری کند که توانایی درخشش در هر فیلمی را دارد.

مرد آهنی (Iron Man)

معرفی بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

کارگردان: جان فارو

سال ساخت: ۲۰۰۸

این تبدیل به یک رسم شده که بازیگران بزرگ هالیوودی برای حفظ کارنامه خود و حضوری موثر در بازار فیلم آمریکا باید بازی در نقش‌های ابرقهرمانی را هم قبول کنند. داونی جونیور هم از این قاعده مستثنی نیست و در سال ۲۰۰۸ سراغ بازی در یکی از همین فیلم‌های ابرقهرمانی یعنی مرد آهنی رفت. شخصیتی که در ابتدا مردی مغرور و خوش گذران است اما بعدها و زمانی که زره آهنی را به دست می‌آورد و در مبارزات زیادی شرکت می‌کند اخلاقش دگرگون می‌شود. بازی در نقش مرد آهنی به داونی جونیور این فرصت را داد تا تبدیل به بازیگری پولساز شود. داونی جونیور این نقش را بعدها در فیلم‌های دیگری مانند مرد آهنی 2، مرد آهنی 3 و سری فیلم‌های انتفام جویان ادامه داد و توانست حسابی پول پارو کند.

شرلوک هلمز (Sherlock Holmes)

معرفی بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

کارگردان: گای ریچی

سال ساخت: ۲۰۰۹

تماشاگران ایرانی گای ریچی را با دوفیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت و قاپ زنی به خاطر می‌آورند. دو فیلم پیچیده و خوش ریتم که نام این کارگردان را درسراسر جهان بر سر زبان‌ها انداخت. ریچی در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت سراغ یک اقتباس متفاوت از شرلوک هلمز برود. فیلمی که داستان‌های شرلوک هلمز را با شکل روایی گای ریچی ادغام کرد و معجون دلپذیری ساخت که طعمش تماشاگر را به وجد می‌آورد. ریچی برای نقش شرلوک هلمز سراغ یک انتخاب جسورانه رفت. او رابرت داونی جونیور را انتخاب کرد و باید منصفانه گفت داونی جونیور در این فیلم حضور جذاب و متفاوتی دارد. قطعاً بازی او با بندیکت کامبربچ که اوهم نقش هلمز را بازی کرده بود مقایسه خواهد شد. اما باید به این نکته اذعان کرد که هر دوی این بازیگرها با سبک مخصوص خودشان سراغ کاراکتر هلمز رفتند و هر دو نفر هم نتیجه درخور توجهی گرفتند. بازی داونی جونیور در این نقش انقدر خوب بود که برای او جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی یا موزیکال را از مراسم گلدن گلاب به ارمغان بیاورد.

اپنهایمر (Oppenheimer)

معرفی بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

کارگردان: کریستوفر نولان

سال ساخت: ۲۰۲۳

کارنامه کاری داونی جونیور همه چیز داشت جز یک چیز؛ جایزه اُسکار. داونی جونیور در تمام این سال‌ها نقش‌های متفاوتی را بازی کرده بود و حتی کاندیدای جایزه اُسکار هم شده بود اما هرگز نتوانسته بود این جایزه را به دست بیاورد. تا این که کریستوفر نولان کارگردان مشهور سینمای آمریکا برای جنجالی‌ترین فیلمش یعنی اپنهایمر سراغ داونی جونیور آمد و نقش لوئیس اشتراوس سیاست مدار آمریکایی را که در ماجرای پرونده اُپنهایمر نقش مهمی ایفا را می‌کند به او سپرد تا داونی جونیور با بازی درخشانش سرانجام بتواند این جایزه اُسکار را از آن خود کند. او این جایزه را در رقابت با بازیگران بزرگی مانند رابرت دنیرو، مارک رافالو و رایان گاسلینگ به دست آورد. جایزه اُسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد افتخارات داونی جونیور را تکمیل کرد و او را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های بازیگری سینمای آمریکا در عصر حاضر کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان