تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین فیلم های تاریخی پادشاهی سینمای جهان

در این مطلب بهترین فیلم‌های تاریخی پادشاهی را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین فیلم های تاریخی پادشاهی  سینمای جهان

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: درام‌های تاریخی یکی از پرطرفدارترین ژانرهای تاریخ سینما میان تماشاگران عام سینما است. خصوصاً اگر این گونه از فیلم‌ها درباره زندگی پادشاهان و اقداماتی که در طول دوران حکومت خود انجام داده‌اند باشد. از همان ابتدای شکل‌گیری سینما به عنوان هنر مدرن ساختن فیلم درباره گذشته‌های دور یکی از دغدغه‌های اصلی کارگردانان بزرگ تاریخ سینما بوده است. کارگردانانی مانند گریفیث، کوبریک، وایلر، اسکات و حتی مارتین اسکورسیزی به گذشته‌های دور سر زده و درام‌هایی تاریخی درباره سرگذشت پادشاهان و اقدامات آن‌ها ساخته‌اند. عظمت و زرق و برق فیلم‌های تاریخی به قدری زیاد است که تماشاگر را مفتون و شیفته تصاویر به نمایش درآمده روی پرده سینما می‌کند و این یعنی درام‌های تاریخی از ژانرهای بسیار مهم تاریخ سینما هستند. 

بن هور (Ben-Hur)| کارگردان: ویلیام وایلر| سال ساخت: ۱۹۵۹

بهترین فیلم های تاریخی پادشاهی  سینمای جهان

بن هور یکی از مشهورترین فیلم‌های تاریخ سینما و یکی از بزرگ‌ترین آثاری است که سینمای جهان تا به امروز تولید کرده است. بن هور درون مایه مذهبی قدرتمندی دارد و آن را یکی از مشهورترین کارگردان عصر طلایی هالیوود یعنی ویلیام وایلر کارگردانی کرده است. بن هور فیلم بسیار عظیمی است و ۳۰۰ دکور عظیم برای این فیلم در ۳۴۰ جریب از زمین‌های استودیو چینه چیتا ساخته شد. این طراحی به قدری دقیق بود که یک باستان شناس هنگام بازدید از دکورهای فیلم با شگفتی گفت:« خدایا، این همان شهری است که عیسای ناصری در آن قدم زد!» سکانس مسابقه ارابه رانی فیلم بدون شک یکی از مهم‌ترین و درخشان‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما است. بن هور یکی از موفق‌ترین فیلم‌ها در کسب جایزه اُسکار هم هست و توانست یازده جایزه اُسکار کسب کند!

اسپارتاکوس (Spartacus)| کارگردان: استنلی کوبریک| سال ساخت: ۱۹۶۰

بهترین فیلم های تاریخی پادشاهی  سینمای جهان

اسپارتاکوس را استنلی کوبریک که یکی از بهترین و وسواسی‌ترین کارگردانان تاریخ سینما است کارگردانی کرد. فیلم به شورش یکی از بردگان دوران رم باستان یعنی اسپارتاکوس می‌پردازد که از فساد پادشاه و درباریان به ستوه آمده است. کوبریک کارگردان بسیار بدقلقی بود و بارها و بارها با ستاره اصلی و مدیر تولید فیلم یعنی کرک داگلاس سر صحنه فیلمبرداری درگیر شد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های تاریخی سینمای جهان


کوبریک انقدر داگلاس را عصبانی کرد که داگلاس درباره او گفت:« استنلی کارگردان بسیار خوبی است به شرطی که چند باری با صورت به زمین بخورد!» فیلم البته موفقیت تجاری و انتقادی فراوانی به دست آورد اما دردسرهای زیادی هم برای دست اندرکاران فیلم درست کرد. دالتون ترومبو نویسنده فیلمنامه فیلم بعد از ساخت اسپارتاکوس به واسطه مواضع چپ گرایانه در لیست سیاه هالیوود قرار گرفت و رمان اسپارتاکوس هم برای ادامه انتشار دچار مشکلاتی شد. با همه این مشکلات باید اعتراف کرد که اسپارتاکوس یکی از بهترین درام‌های تاریخی-پادشاهی تاریخ سینما است. 

بری لیندون (Barry Lyndon)| کارگردان: استنلی کوبریک | سال ساخت: ۱۹۷۵

بهترین فیلم های تاریخی پادشاهی  سینمای جهان

کوبریک در سال ۱۹۷۵ دوباره سراغ ساخت یک درام تاریخی با بازی رایان اونیل رفت. داستان جوان سرکش و کلاهبرداری است که موفق می‌شود در جامعه اشرافی انگلستان آن دوران جایگاه والایی پیدا کند. کوبریک از این داستان استفاده می‌کند تا سنت‌های پادشاهی و جامعه اشرافی انگلستان را دست بی‌اندازد و مسخره کند. تصاویر بری لیندون سحرآمیز است. هر پلان فیلم به تابلوی نقاشی بزرگ‌ترین نقاشان جهان شبیه است. رایان اونیل در این فیلم درخشش خیره کننده‌ای دارد و شکل روایی فیلم را می‌توان در کلاس‌های فیلمنامه نویسی تدریس کرد. کوبریک با ساخت بری لیندون بهترین فیلمش را در کنار ادیسه فضایی ساخت.

قلمرو بهشت (Kingdom of Heaven)| کارگردان: ریدلی اسکات | سال ساخت: ۲۰۰۵

بهترین فیلم های تاریخی پادشاهی  سینمای جهان

ریدلی اسکات یکی از بهترین کارگردانان تاریخ سینما است که توانایی ساخت فیلم در هر ژانری را دارد. او که با ساخت گلادیاتور توانسته بود به اُسکار بهترین فیلم دست پیدا کند، در سال ۲۰۰۵ مجدداً به سراغ ژانر درام تاریخی رفت. اسکات در این فیلم سراغ یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخی اُروپا یعنی دوران جنگ‌های صلیبی رفته است و به ماجرای جنگ میان مسلمانان و مسیحیان می‌پردازد. مهم‌ترین ویژگی قلمرو بهشت تلاش اسکات برای نگاه بی طرفانه به این دوره تاریخی است. در قلمرو بهشت مسلمانان شخصیت‌های منفی فیلم نیستند بلکه انسان‌هایی هستند که برای عقیده خود می‌جنگند. موسیقی زیبا هری گرگسون-مارتین و فیلمبرداری درخشان جان ماتیسون از مهم‌ترین دلایل جذابیت قلمرو بهشت است.

سوگلی (The Favourite)| کارگردان: یورگس لانتیموس| سال ساخت: ۲۰۱۹

بهترین فیلم های تاریخی پادشاهی  سینمای جهان

سوگلی جدیدترین فیلم این لیست است. فیلمی که تلاش می‌کند تصویری دقیق و مستند از دربار پادشاهی انگلستان در قرن هجدم ارائه دهد. درباری پر از سیاهی و تباهی که ملکه‌ای بی‌عرضه بر آن حکم می‌راند. کشور در حال جنگ است اما ملکه بی عرضه انگلستان یعنی ملکه آن به عیاشی و بحث‌های خاله زنکی مشغول است. یورگس لانتیموس را استنلی کوبریک عصر جدید می‌نامند. کارگردانی تلخ اندیش و به شدت توانا که می‌کوشد نگاهی انتقادی به مدرنیته داشته باشد. او در سوگلی هم نگاه انتقادی خود را حفظ می‌کند و به یکی از مقاطع حساس تاریخ انگلستان نگاهی هجوآمیز می‌اندازد. مهم‌ترین ویژگی سوگلی بازی درخشان سه بازیگر اصلی آن یعنی اُلویا کلمن (که به خاطر این فیلم اُسکار گرفت)، ریچل وایز و اما استون است. سوگلی با آن تصاویر جذاب که بیانگر علاقه لانتیموس به کوبریک است به لحاظ بصری هم فیلم درخشانی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان