تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

موعد مهاجران غیرقانونی به سر رسید | فرمانده مرزبانی فراجا: اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال کشور را ترک کنند

سردار احمدعلی گودرزی گفت: کشور مهمان نوازی هستیم و این در حالی است که اتباع غیرمجاز مدت هاست از همه امکانات در کشور ما استفاده کرده اند، اما دیگر باید از کشور خارج شوند.

مهاجران افغان

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری درباره اتباع غیرمجاز گفت: سیاست ما این است که اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال ۱۴۰۳ کشور را ترک کنند.

وی افزود: ما کشور مهمان نوازی هستیم این افراد مدت هاست از همه امکانات در کشور ما استفاده کرده اند، اما دیگر باید از کشور خارج کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا همچنین گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و نهاد‌های دولتی هستند که من روز خبرنگار را از طرف خودم و مرزبانان به شما تبریک می‌گویم.

وی افزود: در آستانه اربعین حسینی هستیم که این ایام هم تسلیت عرض می‌کنم. این حرکت در دنیا بی نظیر است و جهانیان از این رفتار‌های ما متعجبند و باورشان نمی‌شود این حرکت مردمی هرساله با عشق انجام می‌شود. همکاران من در مرزبانی همیشه می‌خواهند در مراسم اربعین شرکت داشته باشند و در ثواب آن شریک شوند، زیرا این ایام عمر خدمتی ما محسوب نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ۹۶ درصد از مرز‌ها در اختیار مرزبانی فراجاست و بنا به ضرورت تنها چهار درصد از مرز‌ها در اختیار ارتش و سپاه است و ما آماده باش کامل در ۲۴ ساعته روز هستیم.

گودرزی گفت: مرزبانی در بین مجموعه انتظامی سخت‌ترین است و طاقت فرساترین حوزه است و مردانی خاصی می‌خواهد که عشق به میهن دارند و در گرما و سرما به کشور خود خدمت می‌کنند. من وقتی سربازان و همکارانم را می‌بینم که در دمای ۵۳ درجه مرز‌های خوزستان خدمت می‌کنند و با عشق و صلابت مشغول انجام وظیفه هستند به خود می‌بالم.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد: ما مشغول دیپلماسی لحظه‌ای قوی در مرز هستیم، به عنوان مثال اگر در هر طرف از مرز مشکلی به وجود آید، همکاران من در مرز‌ها برای هر دو طرف اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

گودرزی درباره تردد‌های غیرمجاز در مرز نیز گفت: عده‌ای قانون را زیرپا می‌گذارند، وقتی در دل شب در منطقه ممنوعه هزاران نفر عبور می‌کنند نمی‌شود از آن‌ها دفاع کرد. به عنوان مثال یکی از این افراد می‌گفت میخواهد تلویزیون جا به جا کند، اما مشخص شد بیش از ۲۰۰ کلت کمری در آن وسیله جاساز شده بود.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا با بیان اینکه با پشتیانی مردم مرزنشین می‌توان مرز‌ها را حفظ کرد؛ ادامه داد: مردم مرزنشین که در کنار مرز‌های ما هستند قوانین جاری کشور را می‌دانند و رسانه‌ها باید این مسائل را بیشتر ترویج کنند تا مرز‌ها که ناموس کشور هستند را حفظ کنیم.

گودرزی گفت: آموزش همگانی برای ارتقای امنیت و آموزش قوانین نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که باید رسانه‌ها در این زمینه به ما کمک کنند.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد: ما می‌خواهیم مرزنشینان دانش و و مهارتشان افزایش پیدا کند تا بتوانند از محرومیت خارج شوند و به صورت قانونی از مرز‌ها استفاده مفید کنند. ما جلسات متعدد هر سه ماه یک بار با سران قبایل مختلف داریم و تعامل خوبی با آن‌ها ایجاد کرده ایم.

گودرزی با اشاره به الکترونیکی شدن برخی اقدامات گفت: کارت پایش الکترونیک برای مالکان، ملوانان و شناور‌ها در حال ایجاد است که ما بتوانیم بیش از ۳۰ هزار شناور در مرز‌های آبی کشور را ساماندهی کنیم تا بتوانند به صورت الکترونیکی و قانونی کار خود را انجام دهند.

وی اربعین افزود: ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا تسهیلگری در رفت و آمد داشته باشیم و مدام با عراق ارتباط داریم تا مشکل امنیتی ایجاد نشود و هدف ما تامین امنیت همه زائران خارجی و ایرانی است.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد: از اول سال تاکنون ۱۱۶ نشست با عراق داشتیم تا هماهنگی‌های لازم انجام شود. همچنین نیرو‌های خدماتی و کمک رسانی را در مرز‌های کشور مستقر کردیم تا مشکلی پیش نیاد. تمام مرز‌های ۷ گانه آمادگی‌کامل دارند تا زائرین را به سمت کربلا هدایت کنند و هیچ مشکلی در زمینه تردد وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت ورود مهاجران افغان در آذربایجان شرقی | مجوز اقامت اتباع افغانستان در این استان صادر نمی‌شود


وی افزود: هوشمند سازی مرزها، پایش موثر و هوشمند مرز انواع اوپتیکی شمال غرب و تجهیزات الکرونیکی بلند برد، پایش لحظه‌ای الکرتوینک مرز‌ها در حال انجام است.
گودرزی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال کشف شده است. هزار و ۱۲۵ قبضه سلاح توسط مرزبانان در درگیری با قاچاقیان کشف شد که دو درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: ۱۵ تن مواد مخدر کشف شد، اما شاهد افزایش کشت ۹۸ درصدی مواد صنعتی در کشور‌های همسایه هستیم. در همین راستا ۲۹۸ سوداگر مرگ و سه هزار و ۸۰۰ قاچاقچی کالا را دستگیر کردیم. همچنین ۶۹ نفر از اشرار و معاندین در درگیری با مرزبانان به هلاکت رسیدند.

گودرزی گفت: ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شد و ۱۸ هزار انواع تلفن همراه کشف شده که ۱۶ درصد افزایش داشتیم. همچنین ۱۸۷ وسیله نقلیه و ماشین آلات سنگین و لوکس کشف شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: انواع دارو‌های قاچاق نیز وارد و خارج می‌شود که ۱۳ میلیون قلم دارو که می‌خواستند از کشور خارج کنند را کشف کردیم که کشفیات ما ۷ برابر شده است.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد: مهندسی رزمی ما نیز پیشرفت داشته است. جاد‌های مرزی ۱۲۴ کیلومتر در حال تعمیر است و ۸۷۶ احداث نیز احداث می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
0
مجلز و غیر مجاز نداریم

شیعیان و ازدواج کنندگان 'سرمایه ءداران قدر تمند ''اهل تسن که دوستی اهل بیت دارند نگه دهرید بقیه را اخراج کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
0
بیست ساله دیگه هم ایران میشه فلسطین 'خیلی نمیخواد قصه فلسطین بخورید
مردم به شدت مخالف حضور اتباع هستند 'ولی نباید دررتصمیمات کلان برخورد با اتباع افراط و تفریط کنیم که بسیار 'عواقب سنگین دارد

اتباع شیعه از خود ما هستند

ما هیچ مشکلی با اتباع شبعه نداریم

و با ایرانی ها هیچ فرقی ندارند '

باید در خانه اجاره دادن خانه و 'کسب کار 'به این مورد دقت کنند
مقصر افراد ی هستند که در تصمیم گیری هستند
چرا اتباع اهل تسن که ممکن هست به فرقه های وهابی وصل باشند' به راحتی وارد کشور ما میشوند ''این سوال هست ' ودشمن اهل بیت هستند 'حتی این دشمنی را زیر پوستی به کودکان خود نیز آموزش میدهند 'مردم با این قسمت سرسخت مخالفند


چرا باید کودکی با آموزش و پرورش و بهداشت ما رایگان رشد کند و تبدیل به مخالف سرسخت آیین ما و اهل بیت شود چون او اهل تسنن افراطی وابسته به وهابیت هست 'هر چه لطف ببیند باز'''با دین خودش مقایسه میکند و تبعیض میبیند و در اینده معلوم نیست چه به روید

شیعیان را نگه دارید


ازدواج کنندگان را دریابید

اهل میانه رو اهل تسنن که دوستی با اهل بیت دارند را دریابید

بقیه را اخراج کنید
شاید بعضی از مسیولان نفوذی هستند شیعه افراطی هستند اما در خفا 'وهابی که اینقدر از اینها حمایت میکنند

چرا اینقدر قانون ما در مورد اتباع افراط وتفریط هست
برای شیعیان و سرمایه داران و ازدواج کنندگان کوتاه نمیان و اقامت نمیدن اما در مورد کل اتباع از هر قماشی تسلیم شدند ''هر نوع حمایتی میکنند تا ببینتد بعدا چه پیش میاد
غیر مجاز و مجاز نداریم


موارد بالا اقامت بدید 'بقیه را اخراج کنید که تهدید هست برای اینده نسل ایران و جامعه ایران و شیعه و مراسم های مذهبی در اینده 'چه مجاز چه غیر مجاز
شاید همان محاز خطرش بیشتر غیر مجازش باشد
قانون ما در مورد اتباع شده
شتر که با بارش رد نمیشه 'گاهی از سوزاخ سوزن هم رد میشه
از دین کودکان در مدرسه میپرسن به صراحت میگن ما نمیدونم چه مدهبی داریم اما شیعه نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
0
در اینکه تعداد زیاد مهاجران افغانستانی به ایران باعث مشکلات فراوانی هم برای خودشان هم برای ما شده شکی نیست . اما آنها از روی ناچاری به ایران پناه آورده اند . حتی در صورت اخراج آنها باید حرمت و شخصیت این مردمان زجر کشیده حفظ شود . نه آنطور که پلیس محترم پا بر گردن یکی از آنان بگذارد و وقعی به ناله های او نگذارد !!!! حتما نباید جرج فلوید ! بود تا حاکمان از بی عدالتی درباره او سخن بگوید . جرج فلویدی که شغل شریفشان بازی در فیلم های پورن بود !!!!!
ناشناس
|
Turkey
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
0
با سلام والله شانس اوردند هر جا بروند حد اقل صحبت زندگی هستش با تشکر
نظرات شما
پیشخوان