تاریخ انتشار: ۰۶:۳۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

توصیه مهم روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان؛ مصلحت را رها کنید و به اخلاق بپردازید

نظام جمهوری اسلامی فقط هنگامی واقعاً «جمهوری اسلامی» خواهد بود که حکمرانان بتوانند خود را از سلطه قدرت برهانند و آن را مهار کنند. وقتی قدرت مهار شود فرزندی به نام مصلحت نخواهد داشت که به قتل دین و اخلاق کمر ببندد.

تاکید جمهوری اسلامی بر اولویت اخلاق بر قدرت؛ آفت مصلحت‌اندیشی

رویداد ۲۴ | روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز بدون اشاره به هیچ مساله سیاسی و اجتماعی روز، به مسئولان مملکت توصیه کرده که اخلاق‌مدار باشند، قدرت را در اولویت قرار ندهند و حواسشان به آسیب‌های مصلحت اندیشی باشد.

این روزنامه با ذکر سخنی از مرحوم علامه محمدتقی جعفری مبنی بر اینکه «دین، برادر بزرگ‌تری دارد به نام اخلاق. وقتی دین این برادر بزرگ‌تر، یعنی اخلاق، را کنار می‌گذارد و با قدرت همدم می‌شود صاحب فرزندی می‌گردد به نام مصلحت که این فرزند، هم دین را می‌کشد و هم اخلاق را» نوشته: «ما از روزی که گفتیم این خلاف را افشا نکنید، چون به مصلحت نظام نیست، درباره این شخص چیزی نگوئید، چون نظام تضعیف می‌شود و سراغ فلان موضوع نروید، چون دشمن سوء‌استفاده خواهد کرد، باید می‌فهمیدیم صاحب فرزندی شده‌ایم به نام مصلحت که هم دین را می‌کشد و هم اخلاق را. متاسفانه این واقعیت را یا نفهمیدیم و یا خود را به نفهمیدن زدیم و نظام جمهوری اسلامی را به آنچه امروز گرفتار آنست مبتلا کردیم.»

جمهور اسلامی در ادامه نوشته: «این هشدار را امام به ما داده بود و تاریخ نیز به ما آموخته بود، ولی ما چنان با قدرت همدم شدیم که از این هشدار‌ها غفلت کردیم و هنوز هم از دام این غفلت رها نشده‌ایم. نظام جمهوری اسلامی فقط هنگامی واقعاً «جمهوری اسلامی» خواهد بود که حکمرانان بتوانند خود را از سلطه قدرت برهانند و آن را مهار کنند. وقتی قدرت مهار شود فرزندی به نام مصلحت نخواهد داشت که به قتل دین و اخلاق کمر ببندد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخلاق ، مصلحت ، قدرت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
حكيمانه و دلسوزانه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
باشه! تاکنون شما نگفته بودی حالا از فردا همه چی درست میشه! مشتی یتیم یسیر دزد بی سروپا رو علم کردن میگن چرا اخلاق ندارید!
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان