تاریخ انتشار: ۰۷:۲۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

استقبال «فرهیختگان» از نامه فائزه هاشمی؛ مسیر براندازی محکوم به شکست است

روزنامه فرهیختگان نامه اخیر و جنجالی فائزه هاشمی از زندان را «روی ترسناک اپوزیسیون» توصیف کرده و در پاسخ به اینکه «چرا تصویری که فائزه هاشمی از خشونت رادیکال‌ها می‌دهد، مهم است» نوشته: «اظهارات فائزه هاشمی یک پیام مشخص دارد و آن هم این است که مسیر براندازی محکوم به شکست است».

استقبال «فرهیختگان» از نامه فائزه هاشمی؛ مسیر براندازی محکوم به شکست است

رویداد ۲۴| روزنامه فرهیختگان در واکنش به نامه جنجالی فائزه هاشمی نوشت: «انتشار نامه‌ای از فائزه هاشمی در زندان را می‌توان تیر خلاصی به اپوزیسیون و براندازان داخل کشور دانست».

این روزنامه اصولگرا نوشته: «نکته مهم ماجرا آنجاست که فائزه هاشمی از جمله افرادی بود که از مسیر اصلاح‌طلبی رادیکال به سمت اپوزیسیون شدن حرکت کرد و تنها راه گذر از مشکلات کشور را در لفافه یا صراحتا براندازی می‌دانست، حالا، اما در نامه اخیری که منتشر کرده تنها راه رسیدن به آزادی و عدالت را «اصلاحات» و به‌ویژه «اصلاحات ساختاری» دانسته است.»

فرهیختگان با اشاره به بخشی از نامه فائزه هاشمی، نوشته: «هاشمی به‌وضوح به این موضوع اشاره می‌کند چهره‌هایی که برای آزادی، برابری و عدالت مبارزه می‌کنند در مواجهه با نظرات مخالف و منتقد خود به‌مانند دیکتاتور‌ها رفتار می‌کنند و حاضر نیستند نظر مخالف را بشنوند. چیزی شبیه به رفتار پهلویست‌ها و رجویست‌ها. در جریان اعتراض به برگزاری تجمع‌های اعتراضی در اروپا؛ زمانی که اپوزیسیون خارج‌نشین برای آزادی و عدالت و البته برابری تجمع کردند، اما حتی نمی‌توانستند برای لحظاتی کنار یکدیگر و بدون دعوا تنها شعار بدهند.»

این روزنامه اشاره فائزه هاشمی به وضعیت زندانیان را سندی برای دروغ دانستن هرآنچه درباره وضعیت زندان‌ها گفته می‌شود، دانسته و در ادامه نیز نوشته: «نکته مهمی که درباره نامه فائزه هاشمی مورد توجه قرار دارد اینکه او در سال‌های اخیر از اصلاح‌طلبی به براندازی حرکت کرده بود و اساسا گذر از حکمرانی را به زبان‌های مختلف مطرح می‌کرد. این اظهارات او را می‌توان اعلام شکست مسیر براندازی آن هم با چهره‌های اپوزیسیونی که به اسم مبارزه شباهت به دیکتاتور‌های تاریخ دارند، دانست.
او در ادامه به‌صراحت اشاره می‌کند مسیر مطلوب آزادی و عدالت را اصلاحات و اصلاحات ساختاری می‌داند. امری که نشان می‌دهد او بازگشتی به ایده اصلاح‌طلبی داشته و یک قدم به عقب برداشته، به طیف اصلاح‌طلبانی که معتقد به اصلاحات ساختاری هستند، نزدیک می‌شود و معتقد است تغییر در قانون اساسی می‌تواند مشکلات فعلی کشور را حل کند.»
گفتنی است، فرهیختگان انتشار این نامه را ناشی از فضای سیاسی موجود در کشور به خصوص بعد از پیروزی پزشکیان دانسته و باور دارد که نگاه فائزه هاشمی نیز به واقعیت نزدیک شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
0
0
اما مسیر فرو ریختن از درون، پر قدرت ادامه دارد
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
0
0
همینکه برای یک زن اینقدر تیتر میزنید و جمله بندی میکنید معلومه کی ترسیده. شما؟ یا او؟ دیگه زندان شما هم چاره کار نیست مگر خداییدنعوذ باله که اینگونه برخورد میکنید
نظرات شما