تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

جزئیاتی از حمله موشکی یمن به اسرائیل

در جریان حمله موشک بالستیک یمن منطقه‌ای در شش کیلومتری فرودگاه بن گوریون هدف قرار گرفته است.

جزئیاتی از حمله موشکی یمن به اسرائیل

رویداد ۲۴| رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، در جریان حمله استثنایی موشک بالستیک یمن منطقه‌ای در شش کیلومتری فرودگاه بن گوریون هدف قرار گرفت.

در این گزارش آمده است، یمنی‌ها یک موفقیت نگران کننده کسب کردند. تمام تلاش‌ها برای رهگیری این موشک شکست خورد. این سومین پیروزی یمنی‌ها در طول جنگ علیه نوار غزه به شمار می‌رود. پیشتر ایلات و تل آویو و امروز نیز بن گوریون هدف قرار گرفتند.

این رسانه‌ها اذعان کردند: نیروی هوایی اسرائیل نتوانست موشک یمن را رهگیری کند چرا که ساختار این موشک باعث می‌شود قدرت تغییر ناگهانی مسیر را داشته باشد.

پیشتر منابع یمنی خاطرنشان کرده بودند که یمن به تکنولوژی جدیدی دست پیدا کرده که از بخشی از آن در حمله به ناو‌های آمریکایی در دریای سرخ استفاده کرده است.

این تکنولوژی باعث ناکام ماندن رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌ها توسط دشمن می‌شود.

یمنی‌ها اعلام کردند که به خوبی سامانه‌های دفاعی دشمن صهیونیستی را ارزیابی و بررسی کرده‌اند و از سامانه‌های دفاعی ناو‌های آمریکایی در دریای سرخ نیز به خوبی درس گرفته‌اند.

بی‌بی‌سی، اما درباره این حمله نوشته: «یک موشک حوثی‌های یمن به منطقه‌ای در مرکز اسرائیل اصابت کرده است. ارتش اسرائیل می‌گوید موشک شلیک شده از یمن در «یک منطقه باز» سقوط کرده و هیچ کشته یا مجروحی نداشته است. در عکس‌های منتشر شده از محل اصابت این موشک، دود و آتش و تاسیساتی دیده می‌شود که دقیقا مشخص نیست چیست.»

این رسانه در ادامه نوشته: این موشک در منطقه کفر دنیل در حدود ۳۰ کیلومتری شهر تل‌آویو فرود آمده است. در پی این حمله موشکی آژیر‌های حمله هوایی صبح یکشنبه برای اولین بار و پس از چندین ماه، مجددا در مرکز اسرائیل به صدا درآمدند. هنوز مشخص نیست چطور سیستم ضدموشکی اسرائیل موفق به رهگیری و انهدام این موشک نشده است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جنگ یمن ، موشک ، اسرائیل
نظرات شما