تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

«فرهیختگان» آب پاکی را روی دست منتظران حل FATF ریخت؛ شرایط تغییری نکرده، منتظر نباشید

رئیس‌جمهور اعلام کرده است طی نامه‌ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جریان افتادن دوباره تصویب لوایح FATF را پیگیری خواهد کرد. روزنامه فرهیختگان نیز طی گفت‌وگو با یک عضو مجمع که نامش ذکر نشده، از باپرجا بودن مخالفت‌ها گفته و تیتر زده که شرایط تغییری نکرده است.

«فرهیختگان» آب پاکی را روی دست منتظران حل FATF ریخت؛ شرایط تغییری نکرده، منتظر نباشید

رویداد ۲۴ | با روی کار آمدن دولت پزشکیان و چینش کابینه او امید‌ها به افزایش واقع‌گرایی در کشور بیشتر شد و مصداق این امیدوار‌ی‌ها طرح دوباره اهمیت حل‌وفصل مساله FATF بود.

هم‌صدایی رسانه‌های اصولگرا در نقد توجه به این ضرورت طی روز‌های اخیر، اما نشان داده که دولت چهاردهم در این جهت، مسیر همواری پیش رو ندارد.

شاهد اینکه روزنامه فرهیختگان امروز آب پاکی را روی دست دولت ریخته و به نقل از یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته: «فعلا شرایط درباره FTAF تغییری نکرده است».

این روزنامه اصولگرا نوشته: «در گفت‌وگویی که با یکی از اعضای مجمع تشخیص داشته‌ایم این گزاره از جانب او مورد تاکید قرار گرفت که تضمینی وجود ندارد در‌صورت تصویب لوایح ذیل FATF مسیر تعاملات تجاری و بانکی سهل شود؛ چراکه هنوز اهرم‌های فشار دیگری در دست قدرت‌های غربی وجود دارد که از‌جمله آن‌ها می‌توان به تحریم‌های آمریکا اشاره کرد. به این بهانه طرح مجدد موضوع FATF توسط رئیس‌جمهور ضمن مرور مسیری که تاکنون برای تصویب پیمان‌های ذیل این گروه طی شده است به بررسی مهم‌ترین استدلال‌های موافقان و مخالفان آن پرداخته می‌شود.»

جلسه مجمع ۲ هفته دیگر برگزار می‌شود و روزنامه فرهیختگان با اشاره به آن نوشته: «این عضو مجمع معتقد است مدافعان لوایح مذکور مشیی دارند که خالی از حقیقت نیست، اما ناتمام است. او در این باره توضیح می‌دهد: «اینکه در مناسبات خارجی تاثیر می‌گذارد قابل قبول است، اما اینکه چقدر تاثیر دارد، چنددرصد آسیب می‌زند، در چه شرایطی آسیب می‌زند و در صورت تصویب چه تضمینی برای اثر مثبت آن وجود دارد، معلوم نیست.» این عضو مجمع تشخیص این موضوع را مورد تاکید قرار داد که: «اگر گروهی شرایط غرب را بر کشور‌های مختلف تحمیل می‌کند طبعا برحسب منافع آن‌ها هم عمل می‌کند.» او البته با این وجود هم معتقد است اگر مطمئن شود با کوتاه آمدن ما طرف‌های غربی دست از اعمال فشار برمی‌دارند، مجمع باید آن را بپذیرد ولو اینکه تاثیرش ۳۰ درصد باشد؛ چراکه مردم گرفتاری‌شان الان زیاد است. اظهارات این عضو مجمع البته به معنی دفاع از تصویب لوایح نیست. او در تکمیل شرح نگاه خود به لوایح می‌گوید: «واقعیت آن است که اگر ما کوتاه بیایم، آن‌ها ترغیب می‌شود برای اعمال فشار بیشتر و تخاصم را بیشتر می‌کنند. طمع آن‌ها خیلی بیشتر است. نخبگان سیاسی آن‌ها برای کشتار زنان و کودکان توسط نتانیاهو یک ربع ایستاده دست می‌زدند؛ بنابراین تضمینی برای تاثیر مثبت آن وجود ندارد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
0
چیز جدیدی نیست چون مجمع تشخیص مصلحت نظامه نه مصلحت ملت و کشور! فقط برای حفظ نظام و نابودی ملت و کشور تاسیس شده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
0
خداوند فرجی کند به شماها که دیگر هیچ امیدی نیست
نظرات شما