تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد تند تریتا پارسی از استراتژی بایدن در مهار اسرائیل؛ ماه‌ها است در آستانه جنگ منطقه‌ای هستیم

تریتا پارسی در واکنش به جنایت اخیر اسرائیل در لبنان نوشت: اگر هر کشور دیگری حمله‌ای به آمریکا یا اسرائیل انجام می‌داد که ۱۱ نفر (از جمله کودکان) را کشته و ۴۰۰۰ نفر را مجروح کرده بود - که ۴۰۰ نفر از آن‌ها در وضعیت وخیم هستند - ما آن را هم حمله تروریستی و هم اعلام جنگ می‌نامیدیم. حالا، ما هیچ کدام از این کار‌ها را نمی‌کنیم!

انتقاد تند تریتا پارسی از استراتژی بایدن در مهار اسرائیل؛ ماه‌ها است در آستانه جنگ منطقه‌ای هستیم

رویداد ۲۴| اقدام اخیر اسرائیلی‌ها یعنی انفجار پیجر‌ها و آثار ناگوار آن با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان مواجه شده است.

در همین راستا، تریتا پارسی، تحلیلگر سوئدی، ایرانی نوشت: «مطمئن باشید، اگر هر کشور دیگری حمله‌ای به آمریکا یا اسرائیل انجام می‌داد که ۱۱ نفر (از جمله کودکان) را کشته و ۴۰۰۰ نفر را مجروح کرده بود - که ۴۰۰ نفر از آن‌ها در وضعیت وخیم هستند - ما آن را هم حمله تروریستی و هم اعلام جنگ می‌نامیدیم. حالا، ما هیچ کدام از این کار‌ها را نمی‌کنیم.»

وی افزود: «بار دیگر، ما شاهد شکست فاحش استراتژی آغوش باز دولت بایدن نسبت به اسرائیل هستیم. این ایده که بهترین راه برای تأثیرگذاری بر اسرائیل، حمایت کامل از آن، عدم انتقاد علنی، و دفاع و محافظت از آن در سازمان ملل است. بایدن به ما گفت که این رویکرد به آمریکا اهرم فشاری برای مهار اسرائیل و جلوگیری از شروع یک جنگ منطقه‌ای خواهد داد.»

وی تاکید کرد: «این استراتژی مضحک است - و شاید مهم‌تر از آن، برای منافع ملی آمریکا خطرناک است.»

بنا به تحلیل او، «قطعاً این استراتژی اسرائیل را مهار نکرده است - ما امروز دوباره این را با حمله به لبنان دیدیم، علی‌رغم پیام‌های کاخ سفید به اسرائیل مبنی بر اینکه نباید با لبنان وارد جنگ شود.»

وی افزود: «در واقع، نتیجه عکس داده است: هر چه بایدن بیشتر اسرائیل را مسلح کرده، از اسرائیل دفاع کرده، برای کشتن آمریکایی‌ها توسط اسرائیل بهانه آورده، قطعنامه‌ها را در سازمان ملل وتو کرده، و منتقدان آمریکایی نسل‌کشی اسرائیل را "یهودی‌ستیز" خوانده، اسرائیل بیشتر خواسته‌های آمریکا را نادیده گرفته است.»

این تحلیلگر بین‌المللی نوشت: «و مثل ساعت، پس از حمله اسرائیل به لبنان (یا هر کشور دیگری در منطقه)، بایدن کمپین گسترده‌ای را برای جلوگیری از تلافی نهاد‌های مورد حمله آغاز خواهد کرد - در حالی که هیچ کاری برای جلوگیری واقعی از تشدید تنش توسط اسرائیل در وهله اول انجام نمی‌دهد؛ و بسیاری از رسانه‌های اصلی از بایدن به خاطر "تلاش برای جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای" تمجید خواهند کرد، بدون اینکه سؤال بدیهی را بپرسند: شاید این استراتژی اشتباه بایدن است که ما را ماه‌ها در آستانه یک جنگ منطقه‌ای نگه داشته است؟»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
1
جنگ سایبری کور و بزدلانه
نظرات شما
پیشخوان