تاریخ انتشار: ۰۶:۴۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

مشاوران پزشکیان در سیبل انتقادات «فرهیختگان»

فرهیختگان نوشت: استفاده نادقیق از کلمات و برداشت‌های خطا از نشست خبری رئیس‌جمهور در نیویورک نشان می‌دهد مشاوران پزشکیان باید تدابیر جدیدی اتخاذ کنند.

مشاوران پزشکیان در سیبل انتقادات «فرهیختگان»

رویداد ۲۴| «فرهیختگان» حاشیه‌ساز شدن سخنان پزشکیان درباره اسرائیل را خطای مشاوران پزشکیان و ناشی از استفاده نادقیق او از کلمات می‌داند و پذیرفته که مواضع او خلاف آرمان جمهوری اسلامی با در جهت عادی سازی روابط با اسرائیل نبوده است.

روزنامه فرهیختگان در شماره امروز چاپ دوم رفته تا سخنان مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل را پوشش دهد. البته که فرصت تحلیل و بررسی نبوده و با انتشار بخش‌هایی از متن سخنرانی رئیس جمهور تیتر زده «پزشکیان کلاسیک».
این روزنامه اصولگرا در مطلب دیگری هم به مرور رویداد‌ها و حواشی سفر پزشکیان در دو روز گذشته پرداخته است. اشاره‌ای هم به جنجال ایجاد شده حول محور سخنان رئیس جمهور درباره اسرائیل و کنار گذاشتن سلاح دارد.
روزنامه فرهیختگان نیز مثل سایر منتقدان پزشکیان در جریان اصولگرا حساب رئیس جمهور را از مشاوران و اطرافیانش جدا کرده و قصور را متوجه مشاوران می‌داند.
«فرهیختگان» با عنوان «مشاوران مشغول کارند؟» نوشته: «استفاده نادقیق از کلمات و برداشت‌های خطا از نشست خبری رئیس‌جمهور در نیویورک نشان می‌دهد مشاوران پزشکیان باید تدابیر جدیدی اتخاذ کنند».
این روزنامه در ادامه آورده است: «نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که در نگاهی به صحبت‌های رئیس‌جمهور می‌توان متوجه این امر شد که هدف اصلی او از مطرح کردن صحبت‌هایی در مورد خلع‌سلاح اسرائیل، به واقع امر به‌منظور تقلیل مقاومت و البته خلع‌سلاح ایران نبوده است. در بخش‌های مختلف صحبت‌های پزشکیان، ادبیات تند او علیه اسرائیل و جنایت‌هایش به چشم می‌خورد و مشخص است که اظهارات او به معنای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و نقض آرمان اصلی جمهوری اسلامی در مواجهه با رژیم‌صهیونیستی نبوده است. اما به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور در انتخاب برخی واژگان برای انتقال پیام، دقت لازم را نداشته است، امری که باعث شد رسانه‌های انگلیسی برداشتی از صحبت‌های رئیس‌جمهور داشته باشند که مطلوب آنهاست و در نقطه مقابل نیز برخی رسانه‌های عربی حامی محور مقاومت واکنش‌های منفی به این اظهارات نشان دهند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
سوژه‌های روز
پیشخوان