تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

خطر فضاسازی‌های انفعالی و انقلابی

محمدعلی ابطحی در پاسخ به این که ایران در مواجه با ترور سید حسن نصرالله از سوی رژیم صهیونیستی باید چه واکنشی داشته باشد، نوشته: در واقع عقل حکم می‌کند نه جلوتر حرکت کنیم و نه عقب‌تر از راهبرد‌های ترسیم شده توسط رهبری.

خطر فضاسازی‌های انفعالی و انقلابی

رویداد۲۴| محمدعلی ابطحی در راستای توییتی که دیروز نوشته و از سیاسیون خواسته بود در موضوع واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی اجازه دهند مسئولان تصمیم بگیرند و فضاسازی نکنند، در یادداشتی که روزنامه اعتماد منتشر کرده، دلایل خود را شرح داده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «پیشنهاد من این است که به جای ایجاد برخی فضا‌های کاذب که مشخص نیست آیا اساسا مفید است یا اینکه ایران را وارد تله‌ای می‌کند که اسراییل ایجاد کرده به رویکرد‌های هوشمندانه توجه شود. واقع آن است که اسراییلی‌ها دوست دارند منطقه را دچار چالش کنند تا در پس آن، شکست‌هایشان را در غزه پنهان کنند.
او توضیح داده که «گسترده کردن چالش جنگ در لبنان، یکی از راهبرد‌هایی است که اسراییل از آن بهره می‌برد تا منطقه را به جنگ بکشاند. اینکه وارد کردن ایران به این چالش‌ها آیا یک خواسته صهیونیستی است یا نه، موضوعی است که باید در خصوص آن بحث و تبادل نظر شود. پیشنهاد من این است که در این نوع مسائل، حتما به انتظار تصمیم‌گیری‌های رهبری انقلاب باشیم.»
او در ادامه نوشته: «رهبر انقلاب هم رهبر مجاهدت‌های شهید نصر‌الله است و هم نگران و دلسوز تاریخ و تمدن ایران. در این شرایط مهم‌ترین کاری که همه احزاب و گروه‌ها باید به آن توجه کنند آن است که به جای ایجاد فضاسازی‌های مختلف چه فضاسازی‌های انفعالی و چه فضاسازی‌های انقلابی متوجه نقشه راهی شوند که رهبری ترسیم می‌کنند. با توجه به اینکه مجموعه اطلاعات در اختیار رهبر انقلاب است و با عنایت به اینکه طی ۱ سال اخیر راهبرد‌های ایشان در حفاظت از سرنوشت مردم ایران تعیین‌کننده بوده، همگی باید در انتظار تصمیمات ایشان باشیم. در واقع عقل حکم می‌کند نه جلوتر حرکت کنیم و نه عقب‌تر از راهبرد‌های ترسیم شده توسط رهبری.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما