تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی فیلم خجالت نکش ۲| یک طنز اجتماعی ضعیف با موقعیت‌های داستانی پیش پا اُفتاده

فیلم خجالت نکش ۲ چندی پیش در پلتفرم نمایش نت فیلم اکران آنلاین شد. در این فیلم دو بازیگر مشهور شبنم مقدمی در نقش صنم و احمد مهران‌فر در نقش قنبر بازی می‌کنند. در این مطلب به نقد و بررسی خجالت نکش ۲ می‌پردازیم.

نقد و بررسی فیلم خجالت نکش ۲| طنز اجتماعی

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: سال ۱۳۹۶ بود که رضا مقصودی به عنوان یکی از موفق‌‍ترین فیلمنامه نویسان سینمای ایران تصمیم گرفت با ساخت یک فیلم کمدی به طور رسمی به جرگه کارگردانان بپیوندد. مقصودی خجالت نکش را به سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر ارائه کرد. فیلم مورد استقبال نسبی تماشاگران قرار گرفت و در سه رشته هم کاندیدای دریافت جایزه سیمرغ بلورین شد که سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول را هم برای رضا مقصودی به ارمغان آورد. خجالت نکش در گیشه هم فروش موفقی داشت و با فروش چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومانی جایگاه مقصودی را به عنوان یک فیلم اولی در سینمای ایران تثبیت کرد. مجموعه این عوامل مقصودی را ترغیب کرد که قسمت دوم خجالت نکش را بسازد. اتفاقی که هفت سال طول کشید و فیلم خجالت نکش ۲ پس از هفت سال ساخته و در سینما‌ها اکران شد و توانست فروش ۸۵ میلیارد تومانی را تجربه کند که فروش بسیار خوبی به حساب می‌آمد.

داستان خجالت نکش ۲

داستان خجالت نکش ۲ چند سال بعد از خجالت نکش یک اتفاق می‌اُفتد. قنبر و صنم زندگی آرامی با دخترشان هدیه دارند تا این که قنبر تصمیم می‌گیرد سر و سامانی به مشکلات زندگی‌شان بدهد. قنبر در اینستاگرام با دکتری قلابی آشنا می‌شود که دلایل مشکلات او و صنم را روز ازدواج‌شان می‌داند و به قنبر توصیه می‌کند از همسرش جدا شود و در روز دیگری با او ازدواج کند تا طلسم بدشانسی‌هایش باطل شود. قنبر و صنم از هم جدا می‌شوند، اما روزی که قرار است مجدداً عقد کنند محضردار فوت می‌کند و آن‌ها نمی‌توانند عقد کنند. این اتفاق باعث می‌شود تا آن‌ها به لجبازی بی‎‌اُفتند و هر کدام تلاش کند به دیگری ثابت کند که دنبال بازگشت به زندگی مشترک نیست.


بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: چهار سال پس از مرگ بازیگر پایه‌گذار مکتب تئاتر اصفهان| نصرت الله وحدت کیست؟


کارگردان خجالت نکش ۲

نقد و بررسی فیلم خجالت نکش ۲| طنز اجتماعی

رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش ۲ یکی از فیلمنامه نویسان باسابقه سینما و تلویزیون ایران است. مقصودی کارش در سینما را از سال ۱۳۶۵ و با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و بعد از آن ترجیح داد به عنوان نویسنده در سینما فعالیت کند. او کار نویسندگی را با نوشتن فیلمنامه کوچه و موزه برای کاظم بلوچی آغاز کرد و برای همین فیلم موفق به کسب جایزه دیپلم افتخار از جشنواره فیلم فجر شد. او سال بعد فیلمنامه یکی از مهم‌ترین کمدی‌های سینمای ایران یعنی لیلی با من است را نوشت و موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر شد. مقصودی تا پیش از ساخت خجالت نکش نوشتن فیلمنامه‌های زیادی را بر عهده داشت؛ که شیدا، مهر مادری، از رئیس جمهور پاداش نگیرید، من سالوادور نیستم و اخلاقتوخوب کن مهم‌ترین آن‌ها هستند.

بازیگران خجالت نکش ۲

شبنم مقدمی بازیگر زن اصلی خجالت نکش ۲ در سال ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. مقدمی در دانشگاه رشته ادبیات فارس را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. مقدمی به واسطه علاقه به سینما در کلاس‌های فیلمنامه نویسی حوزه هنری ثبت نام و پس از آن با ثبت نام در کلاس‌های بازیگری امین تارخ وارد دنیای بازیگری شد. مقدمی کار در بازیگری را با حضور در تئاتر و با بازی در کار کارگردانان مطرحی مانند حمید امجد، مسعود رایگان و کیومرث مرادی آغاز کرد. مقدمی بازی در سینما را با حضور در فیلم زخمی کامران قدکچیان آغاز کرد، اما با بازی در فیلم بنام پدر ابراهیم حاتمی کیا بود که بازی‌اش مورد توجه قرار گرفت و راه او برای حضور در نقش‌های جدی‌تر هموار شد. مقدمی تا به امروز با کارگردانان بزرگی مانند اصغر فرهادی، رضا میرکریمی، ایرج کریمی، کمال تبریزی، سعید روستایی و ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری داشته است. مقدمی تا به امروز برنده دو جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شده است.

نقد و بررسی فیلم خجالت نکش ۲| طنز اجتماعی

احمد مهرانفر بازیگر مرد اصلی خجالت نکش ۲ متولد سال ۱۳۵۴ در کاشان است. او دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه هنر‌های زیبا است. مهرانفر کار بازیگری را با بازی در «نان، عشق، موتور ۱۰۰۰» آغاز کرد. او با بازی در فیلم‌هایی مانند اقلیما، حقیقت گمشده، درباره الی و کلبه به شهرت رسید. اما نقشی که باعث شهرت فراگیر مهرانفر شد بازی در نقش ارسطو عامل در سریال محبوب پایتخت بود. سریالی که شش فصل آن تا به امروز تولید شده و فصل هفتم آن هم در دست تولید است. مهرانفر که یکی از موفق‌ترین بازیگران امروز سینمای ایران است سابقه همکاری با کارگردانان بزرگی مانند اصغر فرهادی، پرویز شهبازی، محمدحسین مهدویان و سیروس مقدم را در کارنامه کاری خود دارد.

نگاهی کلی به فیلم سینمایی خجالت نکش ۲

هم قسمت اول خجالت نکش و هم قسمت دوم آن یکی از ضعیف‌ترین کمدی‌های سینمای ایران در سال‌های اخیرهستند. فیلم‌هایی که به آثار روستایی مجید محسنی پهلو می‌زنند و سعی دارد تماشاگر را با استفاده از لهجه و شوخی‌هایی دست چندم بخنداند. ساختن چنین فیلمی برای رضا مقصودی که سابقه طولانی در نویسندگی دارد دستاورد بزرگی محسوب نمی‌شود. بازی اغراق آمیز بازیگران در کنار داستانی عاری از هرگونه منطق خجالت نکش ۲ را تبدیل به یکی از بدترین فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ایران کرده است. فیلمی سطح پایین که برای خنداندن تماشاگران به پیش پا اُفتاده‌ترین موقعیت‌های داستانی متوسل می‌شود.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما