تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

جزئیاتی از آخرین تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو | ای‌بی‌سی: بایدن از رایزنی‌ها راضی است | حمله به اهداف نظامی ایران به جای تاسیسات هسته‌ای؟

یک مقام دولتی آمریکا درباره تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو گفته: واشنگتن درک اسرائیل از حمله به اهداف نظامی ایران به جای تاسیسات هسته‌ای و نفتی را احساس کرد.

جزئیاتی از آخرین تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو

رویداد۲۴| جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو طی یک تماس تلفنی به گفت‌وگو درباره شرایط منطقه پرداختند. گفت‌وگویی که به گزارش شبکه ان‌بی‌سی بایدن را کاملا راضی کرده است. این شبکه بعد از انتشار بیانیه کاخ سفید درباره تماس تلفنی مورد اشاره به نقل از یک مقام دولتی آمریکا که نامش را هم فاش نکرده، گزارش داد: «تماس بین بایدن و نتانیاهو، با وجود تنش روابط بین آنها، دوستانه انجام شد».

او گفته: «بایدن با نتانیاهو درباره آینده عملیات نظامی اسرائیل علیه حزب‌الله در لبنان گفتگو کرد».

در این گزارش آمده است: «بخش اعظمی از تماس بایدن با نتانیاهو به گفتگو درباره برنامه‌های اسرائیل برای انتقام‌جویی از ایران اختصاص یافت».

مقام مذکور به اِی‌بی‌سی گفت: «دولت بایدن از جزئیات مورد بحث در تماس نتانیاهو با بایدن نسبتاً راضی است. واشنگتن درک اسرائیل از حمله به اهداف نظامی ایران به جای تاسیسات هسته‌ای و نفتی را احساس کرد».

گفتنی است، کاخ سفید بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای به ارائه توضیحاتی درباره تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

در این بیانیه آمده است: «بایدن در گفتگو با نتانیاهو بر تعهد قوی خود به امنیت اسرائیل تاکید و حمله موشکی ایران در تاریخ یک اکتبر را محکوم کرد».

کاخ سفید در این‌باره توضیح داد: «بایدن بر ضرورت دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای بازگرداندن غیرنظامیان لبنانی و اسرائیلی به خانه‌هایشان تاکید کرد».

در این بیانیه ضمن اشاره به تاکید بایدن بر حق اسرائیل برای محافظت از شهروندانش در برابر حزب‌الله، آمده است: «بایدن بر لزوم کاهش آسیب به غیرنظامیان به‌ویژه در مناطق پرجمعیت بیروت تاکید کرد».

به گفته کاخ سفید، بایدن و نتانیاهو درباره نیاز فوری به احیای دیپلماسی برای آزادی گروگان‌های صهیونیست در دست حماس گفتگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بایدن در مورد وضعیت بشردوستانه غزه و نیاز به ارسال کمک به شمال و فعال کردن مجدد گذرگاه اردن گفتگو کرد».

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما