تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

چرا با وجود بخشنامه عفو ۱۴۰۱ الهه محمدی و نیلوفر حامدی باید زندانی شوند؟

سخنان امروز سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی حاکی از آن بود که عفو در کار نیست و حکم زندان آن‌ها اجرا خواهد شد! درحالی که انتظار می‌رفت مشمول بخشنامه عفو ۱۴۰۱ شوند.

چرا با وجود بخشنامه عفو ۱۴۰۱ الهه محمدی و نیلوفر حامدی باید زندانی شوند؟

رویداد۲۴| جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی، خبرنگاران شرق و هم‌میهن گفت: آن‌ها بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال حبس و بابت ارتکاب اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس محکوم شدند. اما از اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا در دادگاه تجدید نظر تبرئه شدند. اما از بابت اجرای مجازات اشد که ۵ سال است، مجازات اعمال خواهد شد و پرونده به اجرای احکام ارسال شده است.
این درحالی است که انتظار می‌رفت این دو خبرنگار بر اساس بخشنامه عفو ۱۴۰۱ بخشیده شده و به زندان نروند. عمادالدین باقری، حقو‌دان پیش‌تر و بعد از تبرئه این دو خبرنگار از اتهام همکاری با دول متخاصم گفته بود: گرچه حکم صادره در این دو مورد هم از لحاظ حقوقی مورد ایرادات جدی است، اما انتظار می‌رود اکنون که برائت آن‌ها در اتهام مذکور اعلام شده در خصوص دو اتهام دیگر که مشمول بخشنامه عفو سال ۱۴۰۱ است، بخشنامه در مورد آن‌ها اجرا و پرونده مختومه شود.
صحبت‌های امروز سخنگوی قوه قضاییه، اما مشخص کرده که اتفاق دیگری خواهد افتاد. از این رو اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در فضای مجازی با واکنش‌ها و انتقاداتی همراه شد.
میلاد علوی، روزنامه نگار اصلاح‌طلب نوشت: اظهارات سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر ابلاغ حکم ۵سال حبس نیلوفر حامدی و الهه محمدی برای اجرا، مشخصا با بخشنامه عفو۱۴۰۱ در تناقض است. براساس بخشنامه، باتوجه به تبرئه این ۲روزنامه‌نگار از اتهام همکاری با دول متخاصم، پرونده آنان باید مختومه اعلام شود. بخشنامه را اجرا کنید نه سلایق را!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
1
بندگان خدا هنوز زندانی اند!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
1
چون مناسبات با آمریکا دوباره تنش آمیز شد
نظرات شما