تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

شاهرخ استخری کیست؟| همه حواشی بازیگری که با «دلنوازان» و «فاصله‌ها» به شهرت رسید

بیوگرافی کامل "شاهرخ استخری" را به همراه فیلم‌شناسی و تصاویری جذاب از او در کنار همسر و فرزندانش را در ادامه مقاله مطالعه کنید.

شاهرخ استخری کیست؟| همه حواشی درباره بازیگری که با «دلنوازان» و «فاصله‌ها» به شهرت رسید

رویداد۲۴| شاهرخ استخری، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. این هنرمند دو خواهر دارد؛ یکی از آن‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کند و خواهر دیگرش، نیلوفر، در ایران ساکن است. پدرش کارمند پتروشیمی بوده و از طرفداران تحصیلات دانشگاهی است. به همین دلیل، با وجود علاقه‌اش به بازیگری، شاهرخ استخری در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرد.

پدر شاهرخ استخری به‌طور اصلی اهل فارس است و نام خانوادگی «استخری» نیز از محل سکونت اجدادی خانواده او در استان فارس گرفته شده است. این بازیگر ایرانی علاقه‌مند به فوتبال بود و در یک دوره به‌طور جدی به آن پرداخته است. اما به دلیل عدم رضایت پدرش و تأکید او بر ادامه تحصیل، فوتبال را رها کرد. پس از ورود به دنیای بازیگری، به بوکس روی آورد، اما آسیب‌های احتمالی ناشی از این رشته مانع از ادامه فعالیتش در آن شد.

شغل دوم شاهرخ استخری

شاهرخ استخری کیست؟

شاهرخ استخری مانند بسیاری از سلبریتی‌ها، شغل دومی دارد که در واقع بیشتر از فعالیت‌های بازیگری‌اش به چشم می‌آید. این هنرمند چند سالی است که وارد بازار طلا شده و چندین شعبه طلافروشی در کشور دارد. به همین خاطر، درآمد اصلی او از این حرفه تأمین می‌شود و در زمینه بازیگری کمتر فعالیت می‌کند. پندار اکبری، بازیگر جوان ایرانی و پسر عبدالرضا اکبری، از دوستان نزدیک شاهرخ استخری است. رابطه دوستانه‌ای میان آن‌ها وجود دارد که از همکاری در سریال «فاصله‌ها» آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

رابطه دوستی میان شاهرخ استخری و پندار اکبری به قدری نزدیک است که پندار مسئولیت یکی از شعب طلافروشی شاهرخ را نیز بر عهده دارد و آن‌ها رفت و آمد خانوادگی نیز با یکدیگر دارند.

همسر شاهرخ استخری کیست؟

شاهرخ استخری کیست؟

شاهرخ استخری چند سالی است که ازدواج کرده و زندگی مشترکش را آغاز نموده است. همسر او، سپیده بزمی‌پور، در بلژیک بزرگ شده است. خانواده سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، در بلژیک ساکن هستند و این زوج هر دو فرزندشان را در آنجا به دنیا آورده‌اند. یکی از موضوعات جالب مربوط به همسر شاهرخ استخری، عدم انتشار عکس او بود که برای بسیاری از طرفداران سوال‌برانگیز شده بود. اما بعد از سال‌ها، در سالروز تولد شاهرخ، عکسی از همسرش منتشر شد.

فرزندان شاهرخ استخری

شاهرخ استخری کیست؟

شاهرخ استخری برای اولین بار در ۱۷ مردادماه ۱۳۹۲ پدر شد و دخترش، پناه، به دنیا آمد. دختر دوم او، نبات، در ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۷ در بلژیک متولد شد. سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، صفحه‌ای در اینستاگرام برای فرزندانش راه‌اندازی کرده و تصاویر آن‌ها را در این صفحه به اشتراک می‌گذارد.

بازیگری شاهرخ استخری

شاهرخ استخری کیست؟

شاهرخ استخری فعالیت بازیگری خود را با نمایش «اسب‌ها» به کارگردانی محمد رحمانیان در سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. پس از آن، دوره‌ای از آموزش‌های بازیگری را زیر نظر مهتاب نصیرپور، پیام دهکردی و هدایت هاشمی گذراند.

اولین فیلم شاهرخ استخری

شاهرخ استخری فعالیت خود را با تله‌فیلم «تلخون» به کارگردانی علیرضا امینی شروع کرد و در سال ۱۳۹۰ در فیلم «ساعت شلوغی» به کارگردانی آرش معیریان مقابل دوربین رفت که این تجربه، نخستین ورود او به دنیای فیلم‌های بلند سینمایی بود.

درخشش شاهرخ استخری در تلویزیون

شاهرخ استخری کیست؟

شاهرخ استخری فعالیت خود در تلویزیون را در سال ۱۳۸۶ با سریال «پریدخت» به کارگردانی سامان مقدم آغاز کرد. اما نقطه عطف کارنامه هنری او در تلویزیون، به بازی در سریال‌های «دلنوازان» و «فاصله‌ها» مربوط می‌شود.

از سینما تا تلویزیون

در سال ۱۳۸۴، با فیلم «یک شب همین طوری کنارم باش» تجربه بازیگری را آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۸۶، در ۲۷ سالگی با سریال «پریدخت» به دنیای تلویزیون پا گذاشت.

از معافیت سربازی تا شغل دوم

به دلیل هشت سال حضور پدرش در منطقه جنگی خارک، از خدمت سربازی معاف شد. قبل از ورود به عرصه بازیگری، شرکتی در زمینه واردات ماشین‌آلات راه‌سازی داشت. پس از کسب شهرت، آقای بازیگر توانسته است گالری جواهرات خودرا به چندین شعبه گسترش دهد.

آرزوی بازی در کار کیمیایی

مسعود کیمیایی کارگردان مورد علاقه شاهرخ استخری است. چنانکه او در یک مصاحبه درباره علاقه‌اش به بازی برای فیلم‌های کیمیایی گفت: «خیلی ها بودند که با آقای مسعود کیمیایی کار کردند اما هنوز اندرخم یک کوچه اند. آرزوی من هم بازی در کار آقایی کیمیایی است و این آرزو ربطی به شروع کار ندارد، هنوزم آروی همکاری با ایشان را دارم ، ۱۰ سال دیگر هم همین آرزو را دارم».

بازیگران مورد علاقه شاهرخ استخری

شاهرخ استخری از برخی از بازیگران مطرح الگو گرفته است. او در مصاحبه‌ای درباره علاقه‌اش به بازیگران ایرانی گفت: ««مهدی هاشمی»، «حمید فرخ‌ نژاد»، از جوان‌ ترها «محسن تنابنده»، «شهاب حسینی»، «حامد بهداد» و باز هم جوان‌ تر بازیگری به اسم «حسین مهری» که کارش را دوست دارم.»

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما