تاریخ انتشار: ۰۶:۵۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

وطن امروز: «نه» به «حد وسط» | شرط بررسی پیام‌هایی که به تهران مخابره می‌شود چیست؟

روزنامه وطن امروز با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت به خطوط قرمز خود پافشاری دارد، نوشت: اصرار آمریکا و اتحادیه اروپایی بر هر گزینه‌ای که از این خطوط قرمز عبور کند، مصداق آب در هاون کوبیدن است.

وطن امروز: «نه» به «حد وسط» | شرط بررسی پیام‌هایی که به تهران مخابره می‌شود چیست؟

رویداد۲۴| روزنامه وطن امروز در یادداشتی با تاکید بر اینکه «مراقب واژه‌سازی‌های غرب باشیم» نوشته: «جو بایدن و شرکای اروپایی وی، پس از فرسایشی شدن جنگ غزه و عدم دستیابی صهیونیست‌ها به اهداف خود در نابودی مقاومت اسلامی فلسطین، بر مفهومی گنگ و مبهم تحت عنوان «حد وسط» پافشاری می‌کنند. حد وسط، نه یک راه‌حل، بلکه یک چارچوب تاکتیکی برای رسیدن به نقطه‌ای است که صهیونیست‌ها در میدان نبرد قادر به دستیابی به آن نبوده‌اند».
«وطن امروز» معتقد است که این بازی چهار موئلفه دارد: «۱- با یک بحران غیرقابل کنترل و پیچیده در جنگ غزه و لبنان مواجه هستیم که باید به هر نحو ممکن به آن پایان داد.
۲- برای پایان دادن به این بحران، حماس و حزب‌الله باید از خطوط قرمز اعلامی خود در جنگ از جمله خروج مطلق نظامیان صهیونیست از مکان‌های نبرد، عدول کنند.
۳- راه‌حل نهایی باید بر اساس «حسن‌نیت گروه‌های مقاومت» و «سوءظن صهیونیست‌ها» شکل گیرد؛ یعنی ستانده‌های تل‌آویو قطعی، عینی و فوری و در مقابل، ستانده‌های حماس و حزب‌الله «مشروط» و «غیرمطلق» باشد.
۴- راه‌حل پایان جنگ باید بر مبنای «گذار از وضعیت موجود» انجام شود، به گونه‌ای که «آینده» برای تل‌آویو شفاف و قابل مدیریت و برای حماس و حزب‌الله «مبهم» تلقی شود.»
این روزنامه اصولگرا «حد وسط» را گزینه بین بد و بدتر دانسته و نوشته: «مقاومت باید شرایط کنونی را به مثابه «گزینه بدتر» و تن دادن به آتش‌بس مدنظر آن‌ها (با در نظر گرفتن شروطی از جمله آزادی کامل اسرای صهیونیست، تهی ساختن نوار غزه از گفتمان مقاومت و خلع سلاح حماس و حزب‌الله) را مصداق «گزینه بد» تلقی کند.»
حرف اصلی «وطن امروز» این است که «جبهه مقاومت، آمریکا و اروپا را در کسوت یک «میانجی» یا «خالق راه سوم» تلقی نمی‌کند، زیرا واشنگتن و اتحادیه اروپایی خود مصداق یک طرف منازعه هستند.»
در ادامه این یادداشت تاکید شده که جبهه مقاومت بر خطوط قرمز خود پافشاری دارد و نه تسلیم می‌شود و نه حد وسط را می‌پذیرد.
«وطن امروز» در پایان نوشته: «در این میان، پیام‌هایی که به صورت مستقیم یا با واسطه به تهران و دیگر اضلاع مقاومت مخابره می‌شود، تنها در صورتی مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد که دربر گیرنده مطالبات برحق و مشروع فوق‌الذکر باشد. اصرار آمریکا و اتحادیه اروپایی بر هر گزینه‌ای که از این خطوط قرمز عبور کند، مصداق آب در هاون کوبیدن است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جبهه مقاومت
نظرات شما