تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

نفوذ در حزب‌الله؛ جاسوسی در لبنان همه‌گیر شده!

جواد موگویی، مستند ساز ایرانی که به بیروت سفر کرده، نوشت: دیشب یک جاسوس در ضاحیه گرفتند. با این اقتصاد، جاسوسی شغل همه‌گیری شده.

نفوذ در حزب‌الله؛ جاسوسی در لبنان همه‌گیر شده!

رویداد۲۴| جواد موگویی، مستند ساز ایرانی که به بیروت سفر کرده است، در یکی از پست‌های کانال خود به نفوذی‌های اسرائیل در میان حزب الله پرداخته و نوشته است: دیشب یک جاسوس در ضاحیه گرفتند. با این اقتصاد، جاسوسی شغل همه‌گیری شده.

اقتصاد لبنان پس از انفجار مهیب ۴سال پیش بندر ببروت، وحشتناک ضربه خورده. سال‌ها ۱۵۰۰لیر لبنان به ارزش یک دلار بود. اما الان ۹۰هزار لیره شده یک دلار!

دیشب یک جاسوس در ضاحیه گرفتند. با این اقتصاد، جاسوسی شغل همه‌گیری شده.

در جنگ ۳۳روزه اسراییل نتوانست تلفاتی از فرماندهان رده اول حزب بگیرد. مغنیه را هم چندسال بعد در سوریه ترور کردند.

اینجا خود اعضای حزب‌الله، معتقدند ضربات متعدد این روز‌ها حاصل نفوذ است تا تکنولوژی جنگ‌نوین. این را دیشب سیدامین می‌گفت.

اسراییل پس از جنگ۳۳روزه، نفوذ در بدنه حزب را راهبرد اصلی قرار داد. سال۲۰۱۱ سیدحسن از دستگیری «هیثم محمد شوربه» مسئول واحد عملیات خارجی خبر داد. واحدی که مسئول عملیات‌های خارج از لبنان علیه اسراییل بود.

سیدامین: «میلیون‌ها لبنانی در خارج از لبنان زندگی می‌کنند. فقط ۱۰میلیون در برزیل هستند. نقل است رییس‌جمهور لبنان به رییس‌جمهور برزیل گفته بوده من اگر در انتخابات برزیل کاندیدا بشوم بیشتر از تو رای می‌آورم!»

واحد عملیات خارجی حزب، افرادی که چهره اروپایی داشتند را جذب کرد. این شبکه در اختیار شوربه بود.

من او را دیده بودم. ۵۰ساله بود. شنیدم تله دستگیری‌اش را حاج قاسم گذاشته بود. به او مشکوک شده بودند. حاجی قرار فریب یک جلسه ۵نفره گذاشته بود. از لو رفتن جلسه فهمیدند نفوذی شوربه است. در اعترافات گفته بود من بعد جنگ۳۳روزه فهمیدم با این روند حزب همه شیعیان لبنان را بکشتن خواهد داد! الان در زندان هست.

اما دروغ می‌گفت! شوربه در کار در اروپا خیلی ولخرجی می‌کرد. چندبار مسئول مالی حزب با او گلاویز شده بود، همین باعث اختلاف و در نهایت کینه و خیانتش به حزب شد.

نفوذ شوربه خیلی به حزب ضربه زد. تمام شبکه انسانی حزب در اروپا در تور اطلاعاتی موساد قرار گرفت. حزب در نهایت، این واحد را به‌کل منحل کرد. دیگر نمی‌شد به این شبکه اعتماد کرد.

نفوذی دیگر «ابوتراب» مسئول نیروی انسانی حزب بود. او اطلاعات همه نیرو‌ها را به موساد داده بود. اختلافش با مغنیه او را به خیانت کشاند. چند سال پیش در زندان سرطان گرفت و مرد.»

دنیا چه چرخش‌ها دارد! یک عمر رزمنده باشی و بعد سر بزنگاه به خیانت برسی!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما