تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید

واکنش‌های توییتری به حمله اسرائیل به ایران

حملات دیشب اسرائیل در روال عادی زندگی مردم خللی وارد نکرد، اما در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت.

رویداد۲۴| آنطور که نیویورک تایمز به نقل از منابع اسرائیلی گزارش کرده، حمله اسرائیل به ایران پایان یافت. پدافند هوایی ایران هم اعلام کرده که ابعاد حمله در دست بررسی است و بعدا جزئیاتی اعلام خواهد شد. فعلا، اما آنطور که مشخص است مملکت در امن و امان است و اتفاق محسوسی نیفتاده است.
همزمان با جریان داشتن روال عادی زندگی، شاهد بازتاب گسترده حملات دیشب اسرائیل در فضای مجازی هستیم.

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت: «فلسطین اشغالی با٢٢هزار کیلومتر مربع وسعت کشور ١۵٣دنیاست و ایران با١/۶۴٠میلیون کیلومتر هفدهین کشور دنیا است. اسرائیل ٢۵٠٠کیلومتر از استان کرمانشاه کوچکتر است
اگر مراکز نظامی ما یکجا شود از وسعت اسرائیل بیشتر است
نتیجه:ملت جنگ دیده ایران به پناهگاه نمی‌رود. گنجشکی روی درخت نشست و رفت».

جابری انصاری با انتشار عکسی که از نتانیاهو و مقامات نظامی اسرائیل دیشب منتشر شده بود، نوشت: «در حالی که برخی رسانه‌های خارجی مدعی شده اند مردم ایران از اقدامات بامداد امروز رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی برای هدف گیری نقاطی در ایران، مضطرب شده‌اند، تصویر‌ها از واقعیت دیگری خبر می‌دهد: اضطراب در چهره سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می‌زند.»

حسام‌الدین آشنا نوشت: «با دُم شیر بازی کردید.
این‌جا نه فلسطین است.
نه لبنان است.
نه عراق است.
نه افغانستان است.
نه یمن است.
اینجا ایران است.»

هاتف صالحی با انتشار این ویدیو نوشت: «ادایِ فرماندهان سپاه پاسداران رو هم بلد نیستن دربیارن!»

سهند ایرانمهر، فعال فضای مجازی نوشت: «در شبی که نتانیاهو زیر زمین بود و پوریا زراعتی‌ها زیر تصاویر اتاق جنگ اسراییل لایک می‌زدند، مردم تهران در خواب بودند و اندازه اسراییلی‌ها هیجان نداشتند. یک ناظر تهرانی یقینا چیزی به مراتب کمتر از روز‌های منتهی به چهارشنبه سوری (نه خود آن) شنید که آنهم صدای پدافند ایرانی بود.
نمی‌دانم حمله‌ای که اسراییل مدعی آن است چه میزان خسارت زده، شاید کم و شاید زیاد، اما در «جنگ تصاویر و روایت» احتمالا تصویر غالب این چیزی است که برخی شبکه‌های عربی زده‌اند و دست‌کم در تصویر و تا این لحظه هیچ شباهتی به حمله ایران به اسراییل نداشته است.
اگر ماجرا چیزی بود که ساعاتی پیش دیدیم و اگر نگوییم حمله ایران سنگین‌تر و‌مهیب‌تر بود، دو طرف حدی از همآوردی و موازنه را نشان داده‌اند و خوشبختانه فشار‌ها بر اسراییل موثر بوده و آن حمله‌ای که می‌توانست پاسخی شدیدتر و تنشی گسترده‌تر را به نمایش بگذارد، اتفاق نیفتاده است.
یکسال اخیر نشان داد هر دو‌طرف توان ضربه‌زدن به همدیگر را دارند، حالا باید امیدوار باشیم حالت پینگ‌پنگی این حملات همینجا تمام شده باشد.»

عبدالرضا داوری با انتشار این ویدیو طنز نوشت: «جایزه زرشک طلایی تعلق می‌گیرد به ارتش اسرائیل که عملیات "وعده کاذب ٢" را علیه ایران آغاز کرد.»

محسن رضایی نوشت: تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آن که قدرت‌نمایی باشد، حکایت از ترس و فرار آن‌ها داشت.

علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت: اسرائیل هفته‌هاست که سامانه‌های پدافندی سوریه را می‌زند تا راهِ رسیدن به ایران برای او هموار شود؛ اگر چه برای برآورد نهایی حمله‌ی بامداد امروزِ اسرائیل به کشور زود است که اظهار نظر کنیم، ولی از مختصاتِ صحنه و همچنین واکنش تحلیلگرانِ ساکن سرزمین‌های اشغالی می‌توان فهمید که پدافند کشور خیلی خوب عمل کرده.

رحمت‌الله بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «حملهٔ رژیم صهیونیستی به‌ایران بسیار ضعیف‌تر از حمله هوایی ارتش صدام در آغاز جنگ علیه ایران بود.
امام خمینی در باره این حمله گفت: «دزدی آمده و سنگی انداخته و در رفته است.»
البته سنگی که صدام به‌ایران انداخت کمانه کرد و به ملاج صدام خورد و در نهایت نابودی او را در پی داشت!
یک ساعت و نیم پس از حمله هوایی صدام، نیروی هوایی ایران با ۸ فروند هواپیمای اف ۴ چنان پاسخ کوبنده‌ای به صدام داد و دو پایگاه هوایی صدام را چنان شخم زد که مدت‌ها امکان پرواز هواپیما از آن‌ها نبود!
روایت فریدون ایزدستا، خلبان نیروی هوایی ایران از عملیات ویژه روز آغاز جنگ را ببینید.
البته آمادگی نیرو‌های مسلح ایران از حیث تسلیحات و آمادگی رزمی، امروز بسیار سنگین‌تر از سال ۱۳۵۹ است.»
ادعای حمله به‌ایران توسط ۱۴۰ جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی یک بلوف صهیونیستی است!

کامبیز مهدی‌زاده، داماد حسن روحانی با انتشار یک سکانس به یادماندنی از فیلم قیصر نوشت: «حمله اسرائیل غاصب به این شکل بوده من بودم، گالانت ۵۰۰، دنیل فرصت، آره و اینا خیلی بودیم، بنیامینم بود، حالا ما به همه گفتیم زدیم شما هم بگید زده. خوبیت نداره!»

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما