تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
در رویداد ۲۴ بخوانید:

واکنش ایران به حمله دیشب اسرائیل چیست؟ | تندرو‌ها شروع کردند؛ باید پاسخ بدهیم!

حد و اندازه حمله دیشب اسرائیل به ایران به قدری بود که تحلیلگران منتظر کاهش تنش‌ها هستند، برخی چهره‌های تندرو، اما اصرار دارند که ایران باید پاسخ بدهد و خط افزایش تنش را دنبال می‌کنند!

واکنش ایران به حمله دیشب اسرائیل چیست؟ | تندرو‌ها شروع کردند؛ باید پاسخ بدهیم!

رویداد۲۴| حمله دیشب ارتش اسرائیل به مراکز نظامی در ایران طبق اخبار رسمی با پاسخ مناسب پدافند هوایی مواجه شد و خسارت و آسیب چندانی نداشت.
واکنش‌ها به این اقدام اسرائیل نیز عمدتا حاکی از آن بود که عملیات وعده صادق 2 به مراتب بزرگتر و پرخسارت‌تر بوده است. همین سبب می‌شود که تحلیل‌گران پیش‌بینی کاهش تنش‌ها را داشته باشند. برخی کارشناسان مثل حشمت‌الله فلاحت پیشه اقدام اخیر اسرائیل را نشانه‌ای از تمایل آنها برای کاهش تنش‌ها تلقی کرده‌اند.
با این حال شاهدیم که برخی چهره‌های سیاسی نزدیک به طیف تندرو به این وضیت راضی نبوده و اتفاقا دنبال افزایش تنش و درگیری هستند!
شاهد آنکه ، حمید رسایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به مناطقی از کشورمان، برخلاف ادعاهایش بود. از ترس واکنش ایران یا از سر عجز و ناتوانی، در هر صورت جمهوری اسلامی ایران باید همانطور که اعلام کرده به پارس‌های این سگ وحشی، پاسخ بدهد آن هم نه در همان سطح بلکه براساس استراتژی یکی بزنی، ده تا میخوری.»
امیرحسین ثابتی، نماینده تندرو مجلس نیز همان خط رسایی را ادامه داده و نوشته: «امنیت پایدار در گرو اقتدار و پاسخ قوی به کوچکترین غلط اضافه دشمن است. اگرچه کوه اسرائیلی‌ها موش زایید، اما نقض خط قرمز ایران و تعرض به خاک کشور باید در سطحی پاسخ داده شود که برای آن‌ها غافلگیرکننده باشد. بهترین زمان برای پاسخ نیز وقتی است که درگیر جنگ فرسایشی در غزه وبیروت هستند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما