تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
شکست خوردگان برای وارد کردن حدادعادل به مجلس دهم دست به کار شدند

تندروها ساز تقلب در انتخابات را کوک کردند

اصولگرایان جز تقاضای ابطال انتخابات تاکنون طی مصاحبه‌های مختلف توهین‌های مکرری نسبت رای دهندگان داشته‌اند و ایشان را به سبب حمایت از اصلاح طلبان در انتخابات با القابی انگلیسی، نفوذی، لشکر یزید، اهالی کوفه، ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه مورد اهانت قرار داده‌اند تا اصولگرایان هم در میدان عمل و هم در میدان اخلاق رقابت به جریان رقیب ببازند.
رویداد۲۴- شکست تلخ اصولگرایان در انتخابات آنان را بر آن داشت تا کم کم ساز زیر سوال بردن انتخابات را کوک کرده و ادعای تقلب و تخلف در انتخابات را از طریق تریبون‌های عمومی در صحن علنی مجلس و همچنین همایش‌ها و سخنرانی‌ها را مطرح کنند.

از حداد عادل گرفته که از حالا خود را به رغم عدم اخذ رای آوری در انتخابات نامزد منتخب مردم تهران در مجلس دانسته و امید به رد یکی از نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلب پایتخت بسته تا اسماعیل کوثری که نحوه شمارش آرای تهران را به کلی رد کرده و عبدالوحید فیاضی که خواستار ابطال انتخابات شهرستان نور شده است.

البته اصولگرایان جز تقاضای ابطال انتخابات تاکنون طی مصاحبه‌های مختلف توهین‌های مکرری نسبت رای دهندگان داشته‌اند و ایشان را به سبب حمایت از اصلاح طلبان در انتخابات با القابی انگلیسی، نفوذی، لشکر یزید، اهالی کوفه، ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه مورد اهانت قرار داده‌اند تا اصولگرایان هم در میدان عمل و هم در میدان اخلاق رقابت به جریان رقیب ببازند.

اصولگرایان که در حین شمارش آرای انتخابات مدام جریان رقیب را به بی‌اخلاقی و همچنین خیانت به نظام و ضدیت با انقلاب و اسلام متهم می‌کردند در ساعات اولیه اعلام نتایج ساز مخالف خود با انتخابات را کوک کرده و از حالا مترصد آن شده‌اند تا به شکلی انتخابات مجلس دهم را بر هم بزنند. 

غلامعلی حدادعادل سرلیست ائتلافی اصولگرایان که در انتخابات هفتم اسفند نتوانسته جایگاهی بهتر از نفر سی و یکم تهران برای خود مهیا کند، امروز ضمن حمایت از اعتراض اصولگرایان به نتایج انتخابات اعلام کرده است که «اعتراض حق همه است و اگر از مسیر قانونی بیان شود، کار بدی نیست.» 

این نامزد شکست خورده در انتخابات مجلس همچنین در راستای انتقاداتی که اصولگرایان نسبت به شهروندان تهرانی داشته و ایشان را با القابی چون اهالی کوفه، ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه مورد خطاب قرار داده بودند، نتایج انتخابات را چنین تحلیل کرد که «اصولگرایان در انتخابات پیروز شده‌اند و نتایج انتخابات پایتخت مربوط به وضع خاص شهر تهران است و تنها به تهران اختصاص دارد.» او در ‌‌نهایت نیز احتمال رد یکی از منتخبین تهران و جایگزینی او برای حضور در مجلس تهران را نه رد و نه تکذیب کرد. 

البته اولین بار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بود که چنین اتهامی را متوجه انتخابات کرد و شمارش آرای مردم را زیر سوال برد. کوثری در واکنش به شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس اعلام کرده بود: «این موضوع که آقای حداد عادل از رتبه سوم یا هفتم به یکباره به رتبه ۳۱ نزول می‌کند جای تعجب و پیگیری دارد. بر همین اساس در حال تنظیم نامه‌ای برای ارسال به ستاد انتخابات هستیم و در این نامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که اگر تخلفی صورت گرفته است باید پیگیری و به صورت مستند پاسخ داده شود.» 

علاوه بر این نیز، تعداد دیگری از نامزدهای انتخاباتی در صحن علنی مجلس و از طریق تریبون عمومی مجلس اتهاماتی را متوجه انتخابات اخیر کرده و خواستار ابطال آن شدند. عبدالوحید فیاضی یکی دیگر از نامزدهای شکست خورده در انتخابات مجلس در همین رابطه امروز در صحن علنی مجلس ادعا کرد که «آنچه که در استان مازندران در ایام انتخابات گذشت حکایت تلخی است که موجبات تضییع حقوق مردم را فراهم کرد.» 

او در ادامه حتی مدعی شد که «خرید و فروش آشکار رای، انتقال صندوق‌های سیار به ناکجاآباد، سازماندهی عناصر رقیب در هیات اجرایی و شعب اخذ رای و مداخله دولتی‌ها، تاخیر بیش از حد متعارف در اعلام نتیجه، عدم تطبیق درست و دقیق لیست‌ها و موارد دیگر کار را به جای رسانده بود که رای مردم بعضا به درستی خوانده نشود.»

این نماینده اصولگرای مجلس نهم ادامه داد:انتخاباتی که تا ساعت ۶ صبح و پایان شمارش آراء دو مرحله‌ای بوده است چگونه با خروج فرماندار از ستاد انتخابات به مکان دیگری به یک مرحله رسید و برنده انتخابات اعلام شد؟

همین طور احمد امیرآبادی فراهانی نمانیده قم که مانند دیگر چهره‌های اصولگرا مجلس، انتخابات را اینچنین به رسمیت نشناخت که «متأسفانه بنا بر اطلاعات مختلفی که واصل شده است، ابهامات زیادی در خصوص نحوه شمارش، تجمیع آراء و اعلام نتایج انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران وجود دارد. همان‌طور که همه مطلع هستند، نتایج حوزه انتخابیه‌ای مانند قم با ۶۲ نفر نامزد، ۳ نفر نماینده و ۶۰۰ صندوق اخذ رأی دیر‌تر از حوزه انتخابیه تهران که بیش از ۱۱۰۰ نامزد، ۳۰ نماینده و حدود ۵۰۰۰ صندوق اخذ رأی داشت، اعلام شد.» 

وی مدعی شد: چطور ممکن است نامزدی در ابتدای شمارش آراء در تهران نفر سوم شود، بعد نفر هفتم تهران و به یک‌باره به عنوان نفر سی‌ویکم اعلام شود؟ این موضوع جای سؤال برای مردم باقی می‌گذارد و آنان از ما در این باره سوال می‌کنند، ان‌شاءالله وزیر کشور و سایر مسئولان به موضوع رسیدگی کنند و پاسخ قانع‌کننده‌ای را برای مردم عزیز ایران داشته باشند. 

همچنین حمیدرضا مشهدی عباسی که خواستار ابطال آرای انتخابات شد و اعلام کرد: با توجه به سوابق تلخ ابطال آرا در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه که ۲ بار در مجلس ششم و نهم اتفاق افتاده و مردم این منطقه را ۴ سال از داشتن نماینده محروم کرده، لازم بود جلوی تخلفات گرفته شود. متاسفانه برای انتخابات مجلس دهم نیز تخلفات گسترده‌ای در حوزه انتخابیه بنده رخ داد و بسیاری از آرای مردم را مخدوش کرد.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
4
1
دراخلاق اصول گرایی همین بس که مثل تشنگان قدرت88 به خیابان نریختند وبه آتش نکشیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
ببخشید. اشتباها منفی دادم.
من هم با اردوکشی خیابانی مخالفم.
اما بعنوان یک شهروند تهرانی و طرفدار جریان اصولگرایی پیروزی جناح رقیب در انتخابات رو صمیمانه بهشون تبریک عرض میکنم. هر چه ایم فرزندان یک آب و خاک آئینیم. ما با همه رنگ های متفاوتمان یک پرچم را ساخته ایم. زیبایی یعنی این.
(البته ناگفته نماند که از تیتر این مطالب خیلی خوشحال نشدم)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
اخه اون آتیش رو خودشون بپا کرده بودن!
نظرات شما
پیشخوان