قوانین محدود کننده سد راه درآمدزایی تولید محتوا
رویداد۲۴-یک فعال بین اللملی تولید محتوای ویدئویی گفت: در کشور ما اصول و قاعده کلی تولید محتوا رعایت نمیشود و از آنجایی که محتواهایی تولید شده، نه تنها مطابق سلیقه مخاطبان نیست بنابراین قوانین نیز محدودیت ایجاد می کند.محمد تیموری افزود تولید محتوا و درآمدزایی در دنیا از جمله سینمای هالیوود و نت فیلیکس و... دارای یک اصول و قاعده کلی است و همه این اصول را برای تولید محتوا و درآمدزایی رعایت میکنند. در تولید محتوا ابتدا بازار و میزان مصرف محتوا رصد میشود. از سوی دیگر بر اساس سلیقه و میزان درآمد و جیب مردم محتوا قیمتگذاری و در نهایت محصول تولید و عرضه میشود. وی در ادامه گفت: محتواهای تولید شده هم به شیوه درست در اختیار کاربران قرار نمیگیرد و باید قبول کرد هنوز فرهنگ استفاده درست از محتوا و پرداخت هزینه آن بین کاربران جا نیفتاده است و بسیاری کاربران هنوز از روشهای قدیمی و هزینه بر (cd و dvd) به جای روشهای مدرن و ارزان استفاده میکنند.
وی افزود: درآمدی که از محتوا حاصل میشود به صاحب تولید محتوا تعلق نمیگیرد، چون شبکههای غیرمجاز پخش محتوا در کشور بسیار فعال هستند و همه میخواهند از طریق پرداخت نکردن هزینه، به محتوا دسترسی داشته باشند بنابراین حتی اگر پولی رد و بدل شود، به اندازه ارزش واقعی محتوای تولید شده نیست. نشر محتوا معضل دیگری است به این صورت که محتوای تولید شده به صورت غیرقانونی منتشر میشود بنابراین درآمد حاصل از آن به غیر از صاحبان اصلی محتوا میرسد.
تیموری وجود قوانین محدودکننده در تولید محتوا را یکی دیگر از دلایل کاهش درامد در حوزه تولید محتوا عنوان کرد و گفت: با وجود این محدودیتها، تولیدکنندگان محتواهایی را تولید میکنند که مطابق سلیقه کاربران نیست بنابراین کاربران نیز در نبود محتوای موردپسندشان به استفاده از محتواهای غیرقانونی با شیوههای غیرقانونی روی میآورند در صورتی که اگر محدودیتها کاهش یابد و سلیقه مخاطبان در نظر گرفته شود، استفاده از محتواها افزایش مییابد و به تبع آن درآمدزایی هم اتفاق میافتد.