تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی:

فقر موجب تضعیف دین می‌شود نه برجام

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که ادامه برجام را موجب بتن‌ریزی دین مردم اعلام کرده بودند، تأکید کرد: اینکه بگویند یک کشور خارجی بیاید دین مردم را از بین ببرد،‌ با هیچ عقلی و با هیچ منطقی سازگاری ندارد،‌ مگر مردم دینشان را از آن‌ها آموخته‌اند که به وسیله آن‌ها دینشان از بین برود؟ دین مردم زمانی تضعیف می‌شود که وضعیت معیشت مردم درست نشود،‌ و مردم در فشار زندگی کنند.
رویداد24- یک عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که ادامه برجام را موجب بتن‌ریزی دین مردم اعلام کرده بودند، تأکید کرد: اینکه بگویند یک کشور خارجی بیاید دین مردم را از بین ببرد،‌ با هیچ عقلی و با هیچ منطقی سازگاری ندارد،‌ مگر مردم دینشان را از آن‌ها آموخته‌اند که به وسیله آن‌ها دینشان از بین برود؟ دین مردم زمانی تضعیف می‌شود که وضعیت معیشت مردم درست نشود،‌ و مردم در فشار زندگی کنند.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه ادامه برجام و ارتباط با دنیا باعث می‌شود که ایمان مردم بتن‌ریزی شود، گفت: اگر برجام ادامه پیدا نکند و وضعیت معیشت مردم درست نشود،‌ و مردم در فشار زندگی کنند، این مسئله دین مردم را تضعیف می‌کند.

وی افزود: این وضعیت دین مردم را به دو جهت تضعیف می‌کند، یکی به این دلیل که فقر که بیاید دین از بین می‌رود،‌ وقتی فقر از در وارد شود، دین از روزنه فرار می‌کند؛ ناشکری و ناسپاسی به دنبال می‌آورد، مردم را علیه نظام و انقلاب می‌کشاند، مسئله دوم اینکه، می‌گویند دین و روحانیت آمده و اجازه نداده که معیشت مردم درست شود به دنبال آن مردم از دین ناراضی می‌شوند.

این عضو مجلس خبرگان همچنین تأکید کرد: اینکه بگویند یک کشور خارجی بیاید دین مردم را از بین ببرد،‌ با هیچ عقلی و با هیچ منطقی سازگاری ندارد،‌ مگر مردم دینشان را از آن‌ها آموخته‌اند که به وسیله آن‌ها دینشان از بین برود.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی با انتقاد مجدد از کسانی که ادامه برجام را تضعیف دین مردم دانستند، تأکید کرد: مگر دین مردم ما این‌قدر ضعیف است که با آمدن آن‌ها از بین برود؟ یعنی انقلاب ما آن‌قدر سست و ضعیف است که با یک قرارداد از بین برود؟

وی همچنین تصریح کرد: ارتباط و تعامل به معنای بده و بستان است، یعنی اگر آن‌ها امتیازی دادند ما هم می‌دهیم،‌ مگر ایران و اسلام این اندازه ضعیف است؟ یعنی ما این اندازه بی‌هوش هستیم که آن‌ها بیایند و ما را ببلعند؟ متأسفانه عده‌ای در داخل می‌خواهند مردم را بترسانند، اما مردم می‌دانند و ناراحت هستند.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی با ابراز نگرانی از صحبت‌هایی که برجام را به دین ربط می‌دهد، گفت:‌ چرا دین را ابزار می‌کنند،‌ این مسئله گناه است،‌ چرا هر چیزی را به دین نسبت می‌دهیم چرا نارضایتی را به عرصه دین می‌کشانیم، این مسائل چه ربطی به دین دارد؟

وی ادامه داد:‌ اصلاً فرض کنیم که عده‌ای برجام را قبول دارند یا ندارند، می‌خواهند برجام را لغو کنند یا نکنند به خودشان مربوط است اما این مسئله را به دین ربط ندهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم مشکلات زیادی دارند، یادآور شد: مردم زیادی به ما مراجعه می‌کنند به دنبال شغل هستند، بدهکار هستند،‌ گریه می‌کنند و ما را هم به گریه می‌اندازند،‌ به فکر مردم باشیم. اگر نگران دین مردم هستیم،‌ فکر معیشت مردم باشیم، حتی اقتصاد مقاومتی با این شرایط به جایی نمی‌رسد.

هاشم‌زاده هریسی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی که یک امر حیاتی و فرمان رهبری است اگر بخواهد تحقق پیدا کند باید دروازه‌های کشور باز باشد؛ ما با منافع متقابل می‌توانیم با حفظ ارزش‌ها، اصول، دین و استقلالمان با دنیا تعامل کنیم و از همه مزایا و امکانات و سرمایه‌ها و تکنولوژی‌های جهان استفاده کنیم، این مسئله عقل و تقوا است، این عین دین است، غیر از این دین نیست، مردم را تحت فشار قرار دادن دین نیست، به فکر مردم نبودن دین نیست.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه کاری نکنیم که مردم از دین فرار کنند، اظهار داشت: ما برای دین این حرف‌ها را می‌گوییم برای انقلاب برای ولایت و اسلام این حرف‌ها را می‌زنیم، اینکه مردم را به فشار بیندازیم روش دینداری نیست.

منبع: ندای ایرانیان
نظرات شما
پیشخوان