رونمایی شد؛
شورولت کامارو SS با تیونینگ اندرسون کامپوزیت + عکس
مدل سفارشی برند اندرسون کامپوزیت از شورولت کامارو SS به پنلهای سبکوزن فیبرکربن مجهز شده است.
رویداد۲۴ استفاده از فایبرگلس و فیبرکربن در خودروهای مدرن بسیار رواج یافته است، اما شرکت اندرسون کامپوزیت استفاده از این متریالهای سبکوزن را بهسطح جدیدی رسانده است. برند اندرسون کامپوزیت (Anderson Composites) چند سال است که در حوزهی پنلهای بدنه فیبرکربن و فایبرگلس برای مدلهای مختلف آمریکایی فعالیت میکند. مهندسان این شرکت بهتازگی پروژهای را تکمیل کردهاند که در نوع خود منحصربهفرد است.
محصول جدید اندرسون کامپوزیت، پروژهی سبکسازی و ارتقای فنی و آیرودینامیک نسل ششم شورولت کامارو در نسخهی SS است. برخلاف تیونرهای آسیایی و اروپایی، آمریکاییها در این مدل از کیت بدنهی عریض و گلگیرهای برجستهی پیچشده استفاده نکردهاند؛ کامارو SS بیشتر بهفکر استفاده از پنلهای فیبرکربن بوده است تا افزایش ابعاد طولی و عرضی.
درب کاپوت تماماً فیبرکربن است؛ البته فیبرکربن به پنلهای جانبی گلگیرهای جلو نیز ادامه پیدا کرده است. ترکیب پنلهای فیبرکربن سیاه رنگ در کاپوت، گلگیرهای جلو، اسپویلر جلو و باله و دیفیوزر عقب با رنگ آبی بدنه، ظاهر جذابی را بهدست آورده است. سیستم تعلیق و ترمزهای جدید با فنربندی JRI، کویل اورهای دیترویت اسپید، کمک فنرهای Eibach و دیسکهای ۱۵ اینچی برند Wilwood با ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب در کاهش ارتفاع، سواری سفت و سخت و ترمزگیری سریع این مدل محبوب آمریکایی کمک کننده بودهاند.
پایان بخش نمای زیبای کامارو SS با تغییرات متخصصان اندرسون کامپوزیت، رینگهای ۱۹ اینچی برند CCWheels است. تایرهای کانتیننتال که در عقب ۲ اینچ پهنتر از جلو هستند، منزلگاه این رینگهای زیبا شدهاند. در کابین کامارو SS تغییر زیادی مشاهده نمیشود؛ رولبارهای سفارشی و صندلیهای اسپرت اسپارکو تنها اضافات فضای داخلی کوپهی جذاب شورولت هستند.
تغییرات زیرکاپوت کامارو SS هم بهاندازهی بدنه نیست؛ سیستم ورودی هوای جدید و قدرتمند برند Injen و تغییرات اندک گیربکس تنها بهینهسازی انجام شده در زیر کاپوت هستند. تمام این موارد در کنار سیستم اگزوز جدید برند Corsa قرار گرفته است تا محصول اندرسون کامپوزیت خوشصداتر از از مدل استاندارد باشد. اطلاعات دقیق فنی شامل قدرت و گشتاور این مدل اعلام نشده است اما مدل استاندارد کامارو SS با قیمت پایهی ۳۷ هزار و ۹۹۵ دلار از پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری با قدرت ۴۴۵ اسب بخار استفاده میکند.
قدرتمندترین مدل کامارو ۲۰۱۸، نسخهی ZL1 با پیشرانهی ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V8 است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت در اختیار قرار میدهد. تمام نسخههای تولید انبوه کامارو در دو مدل کوپه و کروک عرضه میشوند.
منبع: زومیت