رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی:
آموزش در همه مدارس از راه دور تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی میشود/ اجازه اخذ هیچ شهریه اضافی از اولیا را نمیدهیم
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی ضمن اشاره به اینکه آموزش در همه مدارس از راه دور تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی میشود، گفت: اجازه اخذ هیچ شهریه اضافی از اولیا را نمیدهیم.
رویداد۲۴ مجتبی زینی وند درگردهمایی سالانه روسای ادارت مشارکتهای مردمی، کارشناس مسئولان مدارس غیردولتی، آموزش از راه دور و شوراهای آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور در اردوگاه باهنر تهران، با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین، اظهار کرد: امروزه در کنار موضوع آموزش به عنوان مطالبه مردم از آموزش و پرورش، فراگیری مهارتهای اجتماعی و تربیت دانش آموزان برای زندگی در جامعه از مطالبات اصلی مردم است، لذا سامانههایی که در بحث فوق برنامه راهاندازی کردیم با این رویکرد یعنی آموزش مهارتهای اجتماعی فعال شدهاند.
وی گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش با توجه به شرایط بومی و منطقهای همواره میتواند گرهگشا باشد لذا نباید جلسات شوراهای آموزش وپرورش صرفا به گزارش دهی اختصاص یابد، بلکه باید برای استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده در دستگاههای مختلف در قانون شوراها تلاش کرد، و نگاه ما به مسئولین باید مطالبهگرانه باشد نه اینکه نگاه پاسخگویی به آنان باشد.
زینی وند ادامه داد: اگر شوراها جلسات متعددی تشکیل داده باشند، اما مشکلی را در منطقه و استان رفع نکرده باشند جلساتش هیچ ارزشی ندارد.
وی تقویت نقش شورا در برنامهها و رفع مشکلات آموزش و پرورش، توسعه و جلب مشارکتهای مردمی و کیفیت بخشی و ساماندهی مدارس هیئت امنای را سه سیاست اصلی شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: خیلی از مدارس هیئت امنایی، فلسفه اصلی شکل گیرشان را فراموش کردند و به جای اینکه با ارائه برنامههای فوق برنامه برای افزایش کیفیت تلاش کنند، در نوبت بعد از ظهر نیز دانش آموز دارند.
معاون وزیر در مدارس غیردولتی تصریح کرد: مدارس هیئت امنایی مدرسهای خاص نیستند بلکه نوعی مدیریت است که با فلسفه استفاده از مشارکت اولیا برای ارتقا کیفیت تاسیس شدهاند.
وی در خصوص مدارس آموزش از راه دورخاطرنشان کرد: آموزش در این مدارس به سه صورت؛ حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری است البته چنانکه باید از ظرفیتهای این مدارس در سالهای اخیر استفاده نشده است، اما از سال گذشته؛ توسعه و تقویت این مدارس را در دستور کار قرار دادیم۰
زینی وند اضافه کرد: این مدارس ظرفیتهای خوبی است که با استفاده از آموزشهای الکترونیکی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را پوشش دهیم.
وی توسعه این مدارس، تجهیز و الکترونیکی کردن سیستم آموزشی این مدارس را سه برنامه در دستور کار اعلام و عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت ۱۲همه مدارس از راه دور به آموزشهای الکترونیکی مجهز شوند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکتهای مردمی اظهار کرد: ایجاد فرصت برابر و ارتقا نرخ پوشش تحصیلی از اهداف مدارس آموزش از راه دور است.
وی در مورد مدارس غیردولتی گفت: این روزها معمولا با این مدارس به شکل ناعادلانهای برخورد میشود نباید نقش موسسان این مدارس در روزهای سخت آموزش و پرورش را از یاد برد.
عضو شورای معاونین آموزش و پرورش تصریح کرد: اظهارنظر برخی مدیران ستادی جالب نیست بالابردن سهم مردم در اداره آموزش وپرورش از سیاست این سازمان است لذا با راهاندازی سامانههای مختلف سعی در ایجاد سهولت درفرآیند مشارکتهای مردمی داریم و این برنامهها از رویکردهای اصلی مدارس غیردولتی است.
وی گفت: نباید زحمات مدارس غیردولتی را به خاطر چند مدرسه غیردولتی متخلف زیر سوال برد، براساس تصمیم شورای نظارت اجازه اخذ هیچ شهریه اضافی از اولیا را نمیدهیم۰
وی با تشکر از همراهی موسسان مدارس غیردولتی در این شرایط اقتصادی با آموزش و پرورش اذعان کرد: ارتقای جایگاه نیروی انسانی در مدارس غیردولتی از سیاستهای ماست، همچنین تغییر رویکرد تئوری محوری به مهارت محوری در کلاسهای فوق برنامه از سیاستهای اصلی است لذا کلاسهای فوق برنامه الزاما باید مهارتآموزی باشد و مدارس ملزم به رعایت آن هستند.
زینی وند نظارت جامع بر مدارس غیردولتی را در سه سطح اعلام و عنوان و اعلام کرد: امسال جشنواره دستسازهها در سطح کشوری و برگزاری مسابقات قرآن کشوری در مدارس غیردولتی دو برنامه جدید ما در سال جاری است.
وی گفت: بخشی از منابع مالی بیمه معلمان مدارس غیر دولتی را ازطریق صندق حمایت پرداخت میکنیم.
وی گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش با توجه به شرایط بومی و منطقهای همواره میتواند گرهگشا باشد لذا نباید جلسات شوراهای آموزش وپرورش صرفا به گزارش دهی اختصاص یابد، بلکه باید برای استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده در دستگاههای مختلف در قانون شوراها تلاش کرد، و نگاه ما به مسئولین باید مطالبهگرانه باشد نه اینکه نگاه پاسخگویی به آنان باشد.
زینی وند ادامه داد: اگر شوراها جلسات متعددی تشکیل داده باشند، اما مشکلی را در منطقه و استان رفع نکرده باشند جلساتش هیچ ارزشی ندارد.
وی تقویت نقش شورا در برنامهها و رفع مشکلات آموزش و پرورش، توسعه و جلب مشارکتهای مردمی و کیفیت بخشی و ساماندهی مدارس هیئت امنای را سه سیاست اصلی شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: خیلی از مدارس هیئت امنایی، فلسفه اصلی شکل گیرشان را فراموش کردند و به جای اینکه با ارائه برنامههای فوق برنامه برای افزایش کیفیت تلاش کنند، در نوبت بعد از ظهر نیز دانش آموز دارند.
معاون وزیر در مدارس غیردولتی تصریح کرد: مدارس هیئت امنایی مدرسهای خاص نیستند بلکه نوعی مدیریت است که با فلسفه استفاده از مشارکت اولیا برای ارتقا کیفیت تاسیس شدهاند.
وی در خصوص مدارس آموزش از راه دورخاطرنشان کرد: آموزش در این مدارس به سه صورت؛ حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری است البته چنانکه باید از ظرفیتهای این مدارس در سالهای اخیر استفاده نشده است، اما از سال گذشته؛ توسعه و تقویت این مدارس را در دستور کار قرار دادیم۰
زینی وند اضافه کرد: این مدارس ظرفیتهای خوبی است که با استفاده از آموزشهای الکترونیکی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را پوشش دهیم.
وی توسعه این مدارس، تجهیز و الکترونیکی کردن سیستم آموزشی این مدارس را سه برنامه در دستور کار اعلام و عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت ۱۲همه مدارس از راه دور به آموزشهای الکترونیکی مجهز شوند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکتهای مردمی اظهار کرد: ایجاد فرصت برابر و ارتقا نرخ پوشش تحصیلی از اهداف مدارس آموزش از راه دور است.
وی در مورد مدارس غیردولتی گفت: این روزها معمولا با این مدارس به شکل ناعادلانهای برخورد میشود نباید نقش موسسان این مدارس در روزهای سخت آموزش و پرورش را از یاد برد.
عضو شورای معاونین آموزش و پرورش تصریح کرد: اظهارنظر برخی مدیران ستادی جالب نیست بالابردن سهم مردم در اداره آموزش وپرورش از سیاست این سازمان است لذا با راهاندازی سامانههای مختلف سعی در ایجاد سهولت درفرآیند مشارکتهای مردمی داریم و این برنامهها از رویکردهای اصلی مدارس غیردولتی است.
وی گفت: نباید زحمات مدارس غیردولتی را به خاطر چند مدرسه غیردولتی متخلف زیر سوال برد، براساس تصمیم شورای نظارت اجازه اخذ هیچ شهریه اضافی از اولیا را نمیدهیم۰
وی با تشکر از همراهی موسسان مدارس غیردولتی در این شرایط اقتصادی با آموزش و پرورش اذعان کرد: ارتقای جایگاه نیروی انسانی در مدارس غیردولتی از سیاستهای ماست، همچنین تغییر رویکرد تئوری محوری به مهارت محوری در کلاسهای فوق برنامه از سیاستهای اصلی است لذا کلاسهای فوق برنامه الزاما باید مهارتآموزی باشد و مدارس ملزم به رعایت آن هستند.
زینی وند نظارت جامع بر مدارس غیردولتی را در سه سطح اعلام و عنوان و اعلام کرد: امسال جشنواره دستسازهها در سطح کشوری و برگزاری مسابقات قرآن کشوری در مدارس غیردولتی دو برنامه جدید ما در سال جاری است.
وی گفت: بخشی از منابع مالی بیمه معلمان مدارس غیر دولتی را ازطریق صندق حمایت پرداخت میکنیم.
منبع: ایلنا