تست تصادف خودروهای ژاپنی با سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر + فیلم
دو خودرو بصورت شاخ به شاخ با همپوشانی ۵۰ درصد و با سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت به هم برخورد میکنند تا میزان ایمنی خودروها مشخص شود.
رویداد۲۴ با ورود پدیدهای به نام اتومبیل به خیابانها و همه گیر شدن آن، ایمنی یکی از مهمترین آیتمهایی بوده که مورد توجه خودروسازان معتبر قرار گرفته است.
این مساله در دو دهه اخیر با اهمیت بسیار بیشتری پیگیری شده و به همین خاطر پیشرفتهای چشمگیری در زمینه ایمنی حاصل شده؛ طوری که امنیت خودروهای امروزی به هیچ وجه قابل مقایسه با خودروهای چند دهه پیش نیست. با وجود این، مقوله ایمنی در بازارهای مختلف جهان به یک اندازه اهمیت ندارد؛ برای مثال آمریکا همواره قوانین بسیار سخت گیرانه تری داشته و محصولات متعددی از برندهای معتبر نتوانسته اند مجوز تردد در بزرگراههای این کشور را کسب کنند. در نقطه مقابل مناطقی هم هستند که ایمنی جزو اولویتهای آخر بوده و حتی میتوان گفت که اهمیت چندانی ندارد. در این مناطق معمولا قیمت خودرو جزو فاکتورهای اساسی بوده و خودروسازان برای ابقا در بازار رقابت باید بر روی آن مانور بدهند.
در این تست، دو خودرو بصورت شاخ به شاخ با همپوشانی ۵۰ درصد و با سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت به هم برخورد میکنند. نتیجه اینکه بدنه تسورو تقریبا در همه قسمتها تغییر شکل داده و ضمن انتقال ضربه به کابین باعث آسیب شدید به قسمتهای مختلف بدن آدمک راننده از جمله سر و گردن میشود. در این خودرو هیچ نقاط شکستی (Crumple Zone) برای جذب ضربه تعریف نشده و خبری از ایربگ یا سازه محکم کابین نیست.
این مساله در دو دهه اخیر با اهمیت بسیار بیشتری پیگیری شده و به همین خاطر پیشرفتهای چشمگیری در زمینه ایمنی حاصل شده؛ طوری که امنیت خودروهای امروزی به هیچ وجه قابل مقایسه با خودروهای چند دهه پیش نیست. با وجود این، مقوله ایمنی در بازارهای مختلف جهان به یک اندازه اهمیت ندارد؛ برای مثال آمریکا همواره قوانین بسیار سخت گیرانه تری داشته و محصولات متعددی از برندهای معتبر نتوانسته اند مجوز تردد در بزرگراههای این کشور را کسب کنند. در نقطه مقابل مناطقی هم هستند که ایمنی جزو اولویتهای آخر بوده و حتی میتوان گفت که اهمیت چندانی ندارد. در این مناطق معمولا قیمت خودرو جزو فاکتورهای اساسی بوده و خودروسازان برای ابقا در بازار رقابت باید بر روی آن مانور بدهند.
در این تست، دو خودرو بصورت شاخ به شاخ با همپوشانی ۵۰ درصد و با سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت به هم برخورد میکنند. نتیجه اینکه بدنه تسورو تقریبا در همه قسمتها تغییر شکل داده و ضمن انتقال ضربه به کابین باعث آسیب شدید به قسمتهای مختلف بدن آدمک راننده از جمله سر و گردن میشود. در این خودرو هیچ نقاط شکستی (Crumple Zone) برای جذب ضربه تعریف نشده و خبری از ایربگ یا سازه محکم کابین نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
خبر های مرتبط