سخنگوی آموزش و پرورش تهران: اگر آموزش حضوری نشود، دانشآموزان درست تربیت نمیشوند
سخنگوی ادارهکل آموزش و پرورش شهر تهران به تشریح مسائل پیش آمده در صورت عدم بازگشایی مدارس پرداخت.
رویداد۲۴ مسعود ثقفی سخنگوی ادارهکل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در برنامه «گفتوگوی اجتماعی» رادیو گفتوگو در مورد ثبتنام مدارس، اظهار کرد: انتظار میرود مسؤولان تمام تمرکز خود را برای واکسیناسیون بگذارند و شرایط را برای رفتن دانشآموزان به مدارس مهیا کنند.
وی با تأکید بر اینکه برای تربیت دانشآموزان در ایام تعطیلی مدارس نگران هستیم، افزود: آموزش غیر حضوری برای تربیت دانشآموزان قطعا آسیبهایی خواهد داشت و لطمه بزرگی به لحاظ توسعه بدنی، جسمی، محیطی و زیستی دانشآموزان میزند.
ثقفی با بیان اینکه اگر بازگشایی مدارس انجام نشود دانشآموزان در برخی از ساحتهای تربیتی، تربیت نمیشوند، گفت: مثلا ساحت اجتماعی که دانشآموز حضور در اجتماع و ارتباط با دیگران را میآموزند، محقق نمیشود و یا ساحت زیستی تحقق نمییابد که اکثر بچهها در منازل در حال چاق شدن هستند و یا ساحت هنری محقق نمیشود و به دلیل نشستن دانشآموزان پای شبکههای ماهوارهای و اینترنتی تحت تأثیر این شبکهها تعریف دیگری از هنر دریافت میکنند.
سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بر ضرورت توجه به ارکان تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ، ﺧﺎﻧﻮاده، رﺳﺎﻧﻪ، ﻧﻬﺎدﻫﺎ و ﺳﺎزﻣﺎن) تأکید کرد و ادامه داد: بحث تربیت دانش آموزان در جامعه بالاتر از بحث آموزش آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدارس عادی و دولتی ما با مدارس دیگر تفاوتی ندارد، افزود: مدیران مدارس با توجه به شرایط و مقتضیات مدرسه و نیاز دانشآموزان، یک یا چند هدف از اهداف ساحتهای تربیتی ششگانه شامل ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اقتصادی و حرفهای، ساحت تربیت علمی و فناوری، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی، ساحت تربیت زیباییشناختی و هنری را میتوانند انتخاب و برای آنها فعالیت تعریف کنند.
ثقفی در ادامه افزود: مدارس شاهد جز مدارسی هستند که به ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش آموزان توجه کرده و تمرکز خود را بر روی این مهم قرار دادهاند و سه برنامه شامل شناسنامهدار کردن مدارس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های شهدا و برگزاری یادواره شهدا و جمع آوری اسناد شهدای فرهنگی و دانش آموزی را در دستور کار خود قرار داده و پیگیری می کند.
وی تصریح کرد: در سطح شهر تهران 103 مدرسه شاهد فعالیت دارد که 1649 دانش آموز در آنها در حال تحصیل هستند.
وی با تأکید بر اینکه برای تربیت دانشآموزان در ایام تعطیلی مدارس نگران هستیم، افزود: آموزش غیر حضوری برای تربیت دانشآموزان قطعا آسیبهایی خواهد داشت و لطمه بزرگی به لحاظ توسعه بدنی، جسمی، محیطی و زیستی دانشآموزان میزند.
ثقفی با بیان اینکه اگر بازگشایی مدارس انجام نشود دانشآموزان در برخی از ساحتهای تربیتی، تربیت نمیشوند، گفت: مثلا ساحت اجتماعی که دانشآموز حضور در اجتماع و ارتباط با دیگران را میآموزند، محقق نمیشود و یا ساحت زیستی تحقق نمییابد که اکثر بچهها در منازل در حال چاق شدن هستند و یا ساحت هنری محقق نمیشود و به دلیل نشستن دانشآموزان پای شبکههای ماهوارهای و اینترنتی تحت تأثیر این شبکهها تعریف دیگری از هنر دریافت میکنند.
سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بر ضرورت توجه به ارکان تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ، ﺧﺎﻧﻮاده، رﺳﺎﻧﻪ، ﻧﻬﺎدﻫﺎ و ﺳﺎزﻣﺎن) تأکید کرد و ادامه داد: بحث تربیت دانش آموزان در جامعه بالاتر از بحث آموزش آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدارس عادی و دولتی ما با مدارس دیگر تفاوتی ندارد، افزود: مدیران مدارس با توجه به شرایط و مقتضیات مدرسه و نیاز دانشآموزان، یک یا چند هدف از اهداف ساحتهای تربیتی ششگانه شامل ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اقتصادی و حرفهای، ساحت تربیت علمی و فناوری، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی، ساحت تربیت زیباییشناختی و هنری را میتوانند انتخاب و برای آنها فعالیت تعریف کنند.
ثقفی در ادامه افزود: مدارس شاهد جز مدارسی هستند که به ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش آموزان توجه کرده و تمرکز خود را بر روی این مهم قرار دادهاند و سه برنامه شامل شناسنامهدار کردن مدارس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های شهدا و برگزاری یادواره شهدا و جمع آوری اسناد شهدای فرهنگی و دانش آموزی را در دستور کار خود قرار داده و پیگیری می کند.
وی تصریح کرد: در سطح شهر تهران 103 مدرسه شاهد فعالیت دارد که 1649 دانش آموز در آنها در حال تحصیل هستند.
منبع: فارس