تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

بزرگترین فستیوال رسانه ای کشور، باشکوه تر از همیشه

یکی از نقاط قوت این دوره، نظم مثال زدنی در برگزاری برنامه ها از ابتدای ثبت نام تا پایان نمایشگاه بود بطوریکه با اطلاع رسانی به موقع، ثبت نام اینترنتی بدون مشکل انجام و نشست ها و برنامه های جانبی نیز بر اساس تنظیم زمان از پیش تعیین شده صورت گرفت.
رویداد۲۴نمایشگاهی با حضور تمام طیفهای سیاسی صاحب رسانه در کشور که نشان از فضای باز و آغوش گشوده دولت و وزارت ارشاد برای پذیرایی از همه رسانه ها در جشن سالانه خودشان بود به پایان رسید.

 این دوره از نمایشگاه مطبوعات تفاوت های ویژه ای با سالهای قبل داشت که از آن جمله می توان به برگزاری نشست های خبری وزرا، معاون رییس جمهور و برخی مسئولان تراز اول کشور اشاره کرد که در سالنی جداگانه با اقبال مردم و رسانه ها رو برو شد. 

نشست هایی که در عین رعایت مناسبات مربوط به اینگونه برنامه ها، محلی برای مواجهه مستقیم مردم و مسئولان بود؛ که یکی از اصلی ترین مطالبات همیشگی مقام معظم رهبری و جنبش های عدالت خواه بوده است.

بنا به گزارش های دریافتی خبرنگار ما، رشد 20 درصدی مخاطبان نمایشگاه و افزایش 15 درصدی پوشش اخبار توسط رسانه های دیداری داخلی و خارجی از نشانه های پویایی بی نظیر نمایشگاه امسال بود. این آمار حکایت از بازگشت اعتماد مردم به رسانه هاست که با فعالیت های صادقانه و شفاف رسانه ها فراهم شده است.

وجود سه نمایشگاه عکس هم از جذابیت های بصری نمایشگاه مطبوعات امسال بود؛ «ایران در سالی که گذشت، ایران و کره، محیط زیست» که با استقبال مردم و مهمانان نمایشگاه هم مواجه شد.

نمایشگاه مطبوعات امسال تصویری بیاد ماندنی از رویدادها و مسائل کشور بود تا جایی که غرفه متفاوت سایت عقیق نیز که به بزرگداشت شهدای مدافع حرم اختصاص داشت، در مرکز نمایشگاه مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت.
 
برپایی 23 کارگاه آموزشی و تخصصی در کنار 24 نشست روزنامه نگاران خارجی منتخب از کشورهایی چون «امریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، چین، ترکیه، لبنان، مصر، ایتالیا و...» نیز از دیگر ویژگی های نمایشگاه امسال بود.
 
غرفه نمایشگاه عکس دفاع مقدس، انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس و خانه فرهنگ و ایثار نیز با گزینش عکس هایی خاطره انگیز و ناب در نمایشگاه امسال حال و هوای روزهای جنگ و دوران مقاومت را در نمایشگاه زنده کرده بود.

همچنین فعال شدن رسانه های حاضر در نمایشگاه نیز، از وجوه متمایز کننده نمایشگاه امسال با سالهای قبل بود. بالغ بر 290 نشست خبری، توسط رسانه ها در تالارهای گفتگو و غرفه های رسانه ها برگزار شد.

امسال همچنین، بازتاب خبری نمایشگاه مطبوعات در رسانه های دیداری داخلی و خارجی با رشد 15 درصدی مواجه شده که این آمار را روابط عمومی مصلای امام(ره) بر اساس ورود تیم های رسانه ای خارجی اعلام کرده است.

همچنین میتوان به اضافه شدن یک روز بیشتر از دوره های قبل به تعداد روزهای نمایشگاه اشاره کرد. نمایشگاه امسال 8 روزه بود. با آدینه آغاز و با آدینه به پایان رسید.

براساس آمار دریافتی خبرنگار ما در این دوره تعداد 300 هزار نفر از نمایشگاه مطبوعات 95 دیدن کرده و با فعالیت های رسمی رسانه ها آشنا شدند.

مهمتر از حضور گرم مردم، حضور رسانه های حامی و منتقد و مخالف دولت در نمایشگاه بود که در فضایی کاملا صنفی به تبادل نظر، بیان دیدگاه ها و انتقادات و ارائه برنامه های خود پرداختند و نشاط سیاسی مثال زدنی را در نمایشگاه به وجود آوردند. به اعتقاد اهالی رسانه، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که بولتن های روزانه اش را نیز 7 روزنامه متنوع منتشر کردند، موفق ترین جشن رسانه ای در یک دهه گذشته بوده که هم در گردهمایی رسانه ها موفق بوده و هم در حضور مردم و علاقمندان به مطبوعات.

یکی دیگر از نقاط قوت این دوره، نظم مثال زدنی در برگزاری برنامه ها از ابتدای ثبت نام تا پایان نمایشگاه بود بطوریکه با اطلاع رسانی به موقع، ثبت نام اینترنتی بدون مشکل انجام و نشست ها و برنامه های جانبی نیز بر اساس تنظیم زمان از پیش تعیین شده صورت گرفت.

منبع: تدبیر24
نظرات شما