تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

ضد و نقیض‌هایی درباره خوراندن گوشت الاغ به گردشگران در جاده هراز

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نسبت به ارائه گوشت الاغ به گردشگران جاده هراز توضیحاتی را ارائه کرد.
رویداد۲۴-مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نسبت به ارائه گوشت الاغ به گردشگران جاده هراز توضیحاتی را ارائه کرد.

ولی تیموری درباره ارائه گوشت نامتعارف (الاغ) و نیز مواد غذایی نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین‌راهی کشور از جمله جاده هراز اظهار داشت: 50 تا 60 درصد واحدهای پذیرایی جاده هراز مجور ندارند، بنابراین رقابت‌های ناسالم نیز بین آنها مطرح است و اخباری از این دست را برای تخریب همدیگر استفاده می‌کنند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ادامه داد: البته یک تعدادی از واحدهای پذیرایی در این جاده مجوز دارند ولی 70 درصد غیرمجوز فعالیت می‌کنند، یعنی برخی‌ها در این محور یک دکه‌ای زده‌اند و کار می‌کنند و این وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که طبق ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍیمنی ﺭاهﻫﺎ با این واحدها برخورد کند.

تیموری گفت: در حوزه گردشگری نیز آن واحدهای پذیرایی که پروانه سازمان میراث فرهنگی دارند به‌طور مرتب تحت نظارت اکیپ‌هایمان در مسیرها هستند و نظارت می‌شوند و حتی به‌محض مطلع شدن از برخی اخبار درباره ارائه گوشت نامتعارف در فضای مجازی؛ دو گروه و تشکل‌های بین‌راهی به‌طور ویژه از واحدهای پذیرایی زیر نظر میراث فرهنگی بازدید به عمل آوردند که مشکلی گزارش نشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ادامه با ابراز "به ما اعلام شده است که دیگر مجوز جدید واحدهای پذیرایی ندهیم"، عنوان کرد: البته یک استثناء وجود دارد و آن واحدهای پذیرایی بین‌راهی که از قبل بدون مجوز فعالیت می‌کردند می‌توانند در صورت رعایت شرایط قانونی بیایند و مجوز بگیرند.

تیموری در خاتمه با تأکید مجدد نسبت به تفاوت فعالیت واحدهای پذیرایی دارای مجوز و غیرمجاز خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی با توجه به شرایط هوایی در فصول مختلف بسیار سخت است و حتی برخی از آنها در هوای سرد به افراد گرفتار کمک نیز می‌کنند.

ساماندهی تشکل‌های حرفه‌ای در سطح کشور

همچنین در این راستا مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در توضیحات چندی قبل خود در واکنش به انتشار اخبار کذب درباره ارائه گوشت نامتعارف و نیز مواد غذایی نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین‌راهی کشور به‌ویژه مسیر جاده هراز، اظهار داشت: شکل‌گیری موجی از شایعات مبتنی بر اهداف مختلف، اقدامی ناشایست در راستای تخریب زحمات و کوشش یکی از مؤثرترین نوع تأسیسات گردشگری کشور به شمار می‌آید و سردرگمی و در نهایت نارضایتی هموطنان و گردشگران را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واحدهای پذیرایی بین‌راهی کشور اغلب با توجه به قرار گرفتن در مسیرهای دور از شهر، جغرافیای سخت و فعالیت تحت شرایط آب و هوایی متغیر همواره علاوه بر ارائه خدمات متنوع اقامتی و پذیرایی به گردشگران یکی از حامیان و تکیه‌گاه‌های اصلی تأسیسات گردشگری کشور به شمار می‌آیند؛ افزود: تلاش جهت ارائه خدمات مطلوب توسط هر یک از واحدهای مذکور با توجه به نظارت‌های گسترده و متوالی بازرسین از اصلی‌ترین اهداف سازمان و ادارات کل استانی به شمار می‌آید و همواره در سطحی شایسته نیز تحقق یافته است.

تیموری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی این فعالیت فقدان تشکل‌های حرفه‌ای در سطح استان‌ها است؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ساماندهی تشکل‌های حرفه‌ای در سطح کشور به شمار می‌آید؛ لذا با تحقق این امر علاوه بر نظارت‌های قوی و حمایت‌های تخصصی، بدون شک شاهد شکل‌گیری چنین شایعاتی نبوده و پاسخگویی به‌موقع و حرفه‌ای از سوی آنان انجام خواهد شد.

خدمات مطلوب واحدهای پذیرایی بین‌راهی در پی نظارت‌های متوالی

همچنین در پی انتشار اخبار کذب درباره ارائه گوشت نامتعارف و نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین‌راهی مسیر جاده هراز، «مهران حسنی» معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این رابطه گفت: در حال حاضر طبق روال روزانه و نتیجه گزارش بازرسین کمیته تلفیقی نظارت بر تأسیسات گردشگری استان، اخبار کذب انتشار یافته به‌طور قطع رد می‌شود و مورد تأیید نیست.

وی با بیان اینکه نظارت بر تمام تأسیسات گردشگری به‌ویژه واحدهای پذیرایی بین‌راهی یکی از اصلی‌ترین اقدامات و برنامه‌های دائمی این اداره کل به شمار می‌آید؛ اظهار کرد: کمیته تلفیقی مشترک نظارت بر تأسیسات گردشگری متشکل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر خدمات ارائه شده به گردشگران را ارزیابی و نظارت می‌کنند تا همواره رضایتمندی و احقاق حقوق هموطنان در سطحی شایسته محقق شود.

وی افزود: علاوه بر نظارت‌های مذکور، بازدید رؤسا و کارشناسان معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیز شهرستان‌ها نیز تکمیل کننده روند مورد اشاره به شمار می‌آیند تا هدف غایی رضایتمندی گردشگران محقق شود.

در پایان این مقام مسئول از کلیه هموطنان خواست بدون توجه به اخبار کذب و شایعات اخیر در این زمینه، برای سفرهای خود برنامه ریزی کنند.

منبع: تسنیم
نظرات شما