تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

بهترین موشک کروز جهان

در این مطلب به معرفی ۱۰ موشک کروز برتر جهان پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱۰ موشک کروز برتر جهان

رویداد۲۴  حسین فلاحی: موشک‌های کروز برای ارسال کلاهک های بزرگ در فواصل طولانی با دقت بالا طراحی شده‌اند. موشک‌های کروز امروزی حتی می‌توانند با سرعت‌های مافوق صوت یا مافوق صوت بالا حرکت کنند. آن‌ها خود ناوبری هستند و می‌توانند در یک مسیر بالستیکی یا غیربالستیکی در ارتفاع بسیار پایین پرواز کنند. از بین همه موشک‌های کروز موجود در جهان امروز، ما ده بهترین را انتخاب کرده‌ایم و این فهرست عمدتاً بر اساس عملکرد سیستم‌های هدایت با کیفیت انواع کلاهک و بسیاری از عوامل دیگر است.  در اینجا لیستی از 10 موشک کروز برتر در جهان آمده است:

بهترین موشک کروز جهان RGM 84 HARPOON BLOCK II 

موشک RGM 84 HARPOON BLOCK II

این موشک، یک موشک ضد کشتی با قابلیت پرتاب شونده از کشتی است با خط سیر در سطح پایین، هدایت راداری فعال و طراحی سرجنگی است که بقا و اثربخشی عالی را در برابر اهداف زمینی و کشتی‌ها تضمین می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین جنگنده‌های آمریکا


این موشک از ناوبری اینرسی GPS استفاده می‌کند و محموله انفجاری با قابلیت نفوذ 500 پوندی آن، قدرت شلیک قابل‌توجهی برای از بین بردن مواضع دفاع ساحلی و موشک‌های زمین به هوا، آشیانه های هواپیما و تأسیسات صنعتی ارائه می‌کند.

بهترین موشک کروز جهان RBS-15 MK III

موشک RBS-15 MK III

این موشک ضد کشتی دوربرد سطح به سطح و هوا به سطح است که می تواند به اهداف زمینی نیز حمله کند. سیستم‌های هدایت و کنترل rbs 15 شامل یک سیستم ناوبری اینرسی و یک گیرنده GPS و همچنین ارتفاع سنج رادار و جستجوگر هدف رادار باند Ku است.

به گزارش رویداد۲۴ این موشک را می‌توان به کلاهک بهینه سازی شده با انفجار انفجاری قوی مجهز کرد. برد این موشک‌ها بیش از 0.9 ماخ است.

بهترین موشک‌های کروز جهان موشک STANDOF  (SOM) 

موشک STANDOF  (SOM)

این موشک برای هدایت با دقت بالا، به یک جستجوگر مادون قرمز تصویربرداری و یک واحد اندازه گیری اینرسی مجهز شده است. این موشک در برابر اهداف متحرک زمینی و سطحی از میزان موفقیت بالایی برخوردار است. اهداف ثابت دارایی های استراتژیک با ارزش بالا پوششی را برای هواپیماهای در معرض دید فراهم می‌کند که با این موشک می‌توان آشیانه‌های هواپیما، مراکز فرماندهی و کنترل و اهداف سطح دریا را مورد هدف قرار داد. حداکثر سرعت SOM 0.94 ماخ و برد آن 180 کیلومتر است. این موشک می‌تواند در تمام شرایط آب و هوایی و همچنین محیط‌های متخاصم عمل کند.

بهترین موشک‌های کروز در جهان NAVAL TRIK MISSILE (NSM) 

NAVAL TRIK MISSILE (NSM)

این موشک تهاجمی زمینی و ضد کشتی است که توسط شرکت نروژی دفاع و هوافضای Kongsberg ساخته شده است.

طراحی رادارگریز NSM به موشک ضد کشتی اجازه می‌دهد تا به سیستم دفاعی کشتی نفوذ کند. این موشک با استفاده از هدایت میانی مسیر به کمک GPS و جستجوگر مادون قرمز تصویربرداری دو باند، اهداف را شناسایی و متمایز می‌کند. وزن این موشک کمی بیشتر از 400 کیلوگرم است، با سرعت 0.7 تا 0.9 ماخ حرکت می‌کند و بردی بین کیلومتر یا بیشتر دارد.

بهترین موشک‌های کروز جهان AGM-86B ALCM 

موشک AGM-86B ALCM

این یک موشک کروز پرتاب هوایی مافوق صوت ساخت بوئینگ است که توسط نیروی هوایی ایالات متحده عملیاتی می شود. این موشک برای بهبود کارایی و بقای بوئینگ B-52H ساخته شده است. بمب افکن استراتژیک Stratofortress در طول پرواز، توسط یک عنصر سیستم ناوبری اینرسی سبک وزن با به روز رسانی ter-com هدایت می شود.

این فناوری ویژگی‌های سطح را با نقشه‌های مسیرهای پرواز برنامه‌ریزی‌شده ثبت‌شده در رایانه‌های داخل هواپیما مقایسه می‌کند تا موقعیت موشک را تعیین کند. با نزدیک‌تر شدن موشک به هدف، مقایسه‌ها دقیق‌تر می‌شوند و موشک را با دقت دقیق به سمت هدف هدایت می‌کنند. به طور پیشفرض، AGM-86b ALCM یک سلاح هسته ای 200 کیلوتنی w81 را برای مسافتی تقریباً 2500 کیلومتری حمل می کند. طول آن 6.32 متر و وزن آن 1458 کیلوگرم است.

بهترین موشک کروز جهان STORM SHADOW 

موشک  STORM SHADOW

این یک موشک تهاجمی با برد بلند است که توسط سامانه های MBTA در فرانسه ساخته و توسعه یافته است. این موشک دارای فناوری آتش است و برای هدف قرار دادن اهداف ثابت با ارزش بالا مانند پایگاه های هوایی، ایستگاه های رادار، مراکز ارتباطی و تاسیسات بندری طراحی شده است.

فناوری ناوبری این موشک، ناوبری اینرسی GPS و ناوبری مرجع زمین را برای کنترل بهتر بر مسیر و ضربه دقیق به هدف یکپارچه می‌کند. این موشک می‌تواند دقیقاً در هر شرایط آب و هوایی، روز یا شب، اهداف را درگیر کند و قابلیت نفوذ به عمق اهداف سنگی سخت را دارد.

بهترین موشک کروز جهان TOMAHAWK BLOCK IV 

موشک TOMAHAWK BLOCK IV

این یک موشک کروز دوربرد و با موتور جت است که عمدتاً توسط نیروی دریایی ایالات متحده و نیروی دریایی سلطنتی در عملیات حمله زمینی مبتنی بر کشتی و زیردریایی استفاده می‌شود. Tomahawk Block 4 یک مسیر از پیش تعیین شده را با استفاده از ناوبری GPS و پیوند داده های ماهواره‌ای دنبال می‌کند.

این موشک می‌تواند به یک کلاهک هسته‌ای یا یکپارچه یا یک تسلیحات فرعی متعارف حاوی بمب‌های اثر ترکیبی مسلح شود و قادر است اهداف زمینی با ارزش بالا یا به شدت محافظت شده را هدف قرار دهد.

بهترین موشک کروز جهان P-800 ONIKS 

موشک  P-800 ONIKS

این یک موشک کروز ضد کشتی مافوق صوت روسی است که توسط ماشین NPO استرالیا به عنوان یک نسخه رمجت از p80 zuber ساخته شده است و با هدایت اینرسی میانی هدایت می‌شود. موشک p800 از دو راه می‌تواند به هدف خود نزدیک شود:

راه اول می‌تواند در تمام طول مسیر درست بالای دریا پرواز کند که برد آن را به 120 کیلومتر کاهش اما دقت آن را افزایش می‌دهد.

همچنین می‌تواند ابتدا در ارتفاع زیاد پرواز کند و سپس به سمت هدف سقوط کند که  حداکثر برد p800 را به 300 کیلومتر می رسد. بر اساس برخی گزارش ها، برد p800 حدود 600 کیلومتر و حداکثر سرعت آن 2.5 ماخ است.

بهترین موشک کروز جهان 3M54 KALIBR 

موشک 3M54 KALIBR

این یک کلاس از کشتی‌های روسی، پرتابگرهای زیردریایی، موشک‌های کروز ضد کشتی و ضد کشتی ساحلی و موشک‌های ضد زیردریایی است که توسط دفتر طراحی نواتور طراحی شده‌اند. این موشک با هدایت اینرسی، رادار فعال ترمینال و Turcom DSM-ac هدایت می‌شود.

این موشک یک سیستم مدولار پنج نسخه است. دو نوع سلاح ضد کشتی، یکی برای حمله زمینی و دو سلاح ضد زیردریایی برخلاف مسیر پرواز خطی معمولی سایر موشک‌های کروز ضد کشتی، سه موشک کالیبر m54 قادر به ایجاد زاویه دفاعی با سرعت بالا هستند.

براهموس سریعترین موشک کروز جهان

موشک براهموس

موشک برهموس یک موشک کروز مافوق صوت است که با سرمایه گذاری مشترک هند و روسیه ساخته می شود. ناو و موشک‌های برهموس مستقر در زمین می‌توانند یک کلاهک متعارف نیمه زره پوش 200 کیلوگرمی حمل کنند، در حالی که نوع هوایی می‌تواند یک کلاهک 300 کیلوگرمی را حمل نماید. این موشک توسط رادار سیستم ماهواره‌ای ناوبری GPS هدایت می‌شود.

این موشک‌ها می توانند اهداف سطحی تا ارتفاع 10 متری را رهگیری کنند. برهموس دارای حداکثر سرعت 3 ماخ است که آنها را به سریع ترین موشک کروز ضد کشتی جهان تبدیل می‌کند. زمانی که موشک برهموس به طور کامل ساخته شود، نسخه مافوق صوت موشک برهموس سریع‌ترین موشک مافوق صوت در جهان خواهد بود که می‌تواند با سرعت‌هایی از 5 تا 7 ماخ حرکت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
1
9
خبری از بشکه ها و ابگرمکن های ایرانی نیود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
0
0
حالا بدوید تا برسید به فتاح ۲
نظرات شما