تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

امیرحسین صدیق کیست؟

امیرحسین صدیق بازیگر و کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون ایران است. اوج درخشش او در شماری از ساخته‌های مرضیه برومند کارگردان مشهور ایرانی بوده است. در ادامه این مقاله با ماه همراه باشید تا با بیوگرافی امیرحسین صدیق بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی امیرحسین صدیق

رویداد۲۴ امیرحسین صدیق متولد ۸ آبان ۱۳۵۱ در تهران بازیگر و مجسمه ساز است، او تحصیلکرده مقطع دبپلم از مدرسه فیلم و هنر صدا و سیما می‌باشد که فعالیت هنری اش را با تئاتر شروع کرد و در نقش پدر خانومی در زی زی گولو به شهرت رسید.

فوت پدر امیرحسین صدیق در کودکی

۱ مهر ۱۳۵۸ وقتی ۷ ساله بود پدرش را در سانحه رانندگی از دست داد تا اینکه چند وقت بعد به عضویت کلاس تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد.

امیر حسین صدیق حرفه‌ای در تئاتر

امیرحسین صدیق فعالیت حرفه‌ای خود را بعد از گرفتن دیپلم از سال ۱۳۷۰ وقتی ۱۹ ساله بود با تئاتری بنام «پیروزی در شیکاگو» به کارگردانی مرحوم داوود رشیدی آغاز کرد.

امیرحسین صدیق در جلوی دوربین تا شهرت

امیرحسین صدیق کیست؟

امیرحسین صدیق سال ۱۳۷۱ در ۲۰ سالگی با فیلم «قافله» اولین بار جلوی دوربین رفت و تا یکسال بعد چند تجربه موفق در سینما و تئاتر بدست آورد.

او در سال ۱۳۷۳ با سریال «قصه‌های تا به تا» (زی زی گول) به کارگردانی مرضیه برومند در نقش آقای پدر به شهرت عجیبی رسید.

مهاجرت امیرحسین صدیق به روستا

امیرحسین صدیق کیست؟

امیرحسین صدیق در ۴۰ سالگی تصمیم گرفت برای ادامه زندگی به روستا برود و برای همین به همراه مادرش ساکن روستای کمرد در ۲۵ کیلومتری شهر تهران در مسیر جاده آبعلی شد.

امیرحسین صدیق درخصوص مهاجرت خود از تهران می‌گوید: تهران از نظر شلوغی، ترافیک و آلودگی دیگر غیرقابل تحمل شده بود برای همین حدودا در سال ۸۷ یک باغ قدیمی در کمرد خریدم و شروع به ساخت خانه ام کردم.

ازدواج امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق کیست؟

امیر حسین صدیق بالاخره بعد از سال‌ها زندگی مجردی در نهایت بهمن ۱۳۹۷ وقتی ۴۶ ساله بود با «باران خوش اندام» شاعر و تصنیف سرا ازدواج کرد.

طلاق امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق کیست؟

شهریور ۱۴۰۲ باران خوش اندام با انتشار فایل صوتی در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد بیش از یک سال است از امیرحسین صدیق جدا شده و مهاجرت کرده است.

علایق امیرحسین صدیق

او درباره علایق خود به ورزش و سفر اینگونه می‌گوید: «من عاشق سفر هستم و هر زمانی شرایط مهیا باشد ترجیح می‌دهم سفر باشم همیشه دوست دارم اول مناطق مختلف ایران را بگردم و بعد سفر‌های خارجی در برنامه ام باشد.

بصورت دوره‌های ورزش‌های مختلفی را تجربه کردم، اما بطور مستمر ادامه ندادم.
با این حال سلامتی امروزم را مدیون همان ورزش‌های دوره هستم، ولی خیلی اهل فوتبال نیستم و تابحال بازی نکردم و پیگیر آن هم نیستم».

مجسمه سازی امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق کیست؟

«یکی از دلایلی که از تهران به روستا آمدم این بود که مجسمه سازی را تجربه کنم، هر هفته یکی دو روز در کارگاه خانه ام با حمید جبلی و شاهرخ فروتنیان دور هم جمع می‌شویم و با هم کار میکنیم و تجربیات جدیدی بدست می‌آوریم».

همکاری امیرحسین صدیق با کارگردان‌های جوان

امیرحسین صدیق درباره همکاری خود با کارگردان‌های حوان سینما می‌گوید: «داریوش مهرجویی را تا سال ۱۳۷۸ تا هامون و آقای مسعود کیمیایی را تا دهه هفتاد به شدت دوست داشتم که بعدا این دوست داشتن کم شد.

کیانوش عیاری را هم تا قبل اینکه در سریال هزار چشم بازی کنم دوست داشتم که البته بعد از همکاری پشیمان شدم، در کل بیشتر دوست دارم که با فیلمسازان جوان کار کنم».

حمله روزنامه کیهان و فارس به امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق کیست؟

امیرحسین صدیق در مهر ماه ۱۳۹۷ به همراه «ستاره اسکندری» پس از آزادی «پوریا نوری» از عکاسان واقعه گلستان هفتم دراوایش گنابادی به دیدار وی رفتند.
این دیدار از یک دوست موجب حمله رسانه‌های نزدیک به نهاد‌های نظامی، فارس و کیهان به این هنرمندان شد.

توقیف برنامه امیرحسین صدیق

در نوروز ۱۳۹۹ امیرحسین صدیق در برنامه تحویل سال نو نسبت به صحبت‌های یک نیروی نظامی از تیپ فاطمیون درباره شهادت نظامیان در سوریه انتقاد کرد و گفت «صحبت از قتل و خشونت» در شب‌های منتهی به سال نو و عید نوروز جایز نیست و باید از خوبی‌ها حرف زد.
یکسال بعد هم بخاطر همین موضع گیری‌های جنجالی جلوی اجرای ویژه برنامه نوروزی ۱۴۰۰ صدیق و همسرش در شبکه پنج سیما گرفته شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
0
3
بعله همه خفه!
نظرات شما