تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

آشا محرابی کیست؟

بیوگرافی آشا محرابی بازیگر و همسرش و ناگفته‌ها از شروع فعالیت هنری تا شهرت و ماجرای خودکشی سال ۸۸ او را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی آشا محرابی

رویداد ۲۴ | مهدی توفیقی: آشا محرابی، متولد ۳۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. وی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مترجمی زبان انگلیسی و فوق‌لیسانس رشته روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد می‌باشد و بازیگری را از سن ۱۳ سالگی آغاز کرد.

خانواده آشا محرابی

آشا محرابی کیست؟

آشا محرابی تنها دختر اسماعیل محرابی (بازیگر) و خانم فاطمه سید مدلل کار می‌باشد. در نوجوانی، والدین وی طلاق گرفتند و پدرش نیز خانواده را ترک کرد.

آشا محرابی اولین بار، در سال ۱۳۶۴ و در سن ۱۲ سالگی، کنار پدرش در یک قسمت از سریال «آئینه» جلوی دوربین رفت. اما با مخالفت پدر، وی مشغول تحصیل و دانشگاه در رشته‌ای غیر از هنری شد.

ورود آشا محرابی به رادیو

آشا محرابی کیست؟

بعد از سال‌ها دوری از بازیگری، آشا محرابی در سال ۱۳۷۴ و در سن ۲۲ سالگی، با قبولی در آزمون ورودی، وارد بخش نمایش‌های رادیو شد و به عنوان بازیگر و نویسنده شروع به کار کرد. بعدها، با تشویق مرضیه صدرایی، وی در دوبله تست داد و دوبلوری را نیز تجربه کرد.

بعد از گرفتن مدرک لیسانس، و به‌خاطر علاقه‌اش به هنر بازیگری، آشا محرابی به کلاس‌های آموزشگاه حمید سمندریان رفت. وی سپس با کار‌های تئاتری، شروع به بازیگری کرد.

اولین کار جدی آشا محرابی در تئاتر، نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان بود که در سال ۱۳۷۷ و در سن ۲۵ سالگی روی صحنه تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شد.

پس از فراگیری بازیگری، آشا محرابی دوره فیلمنامه‌نویسی را نیز در کلاس‌های ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذراند. همچنین، مدتی در کانادا دوره فیلمسازی را نیز گذرانید.

اولین تجربه حرفه‌ای بازیگری آشا محرابی

آشا محرابی کیست؟

اولین تجربه رسمی آشا محرابی در تلویزیون، با بازی در سریال «توی گوش سالمم زمزمه کن» در سال ۱۳۸۵ بود. یک سال بعد، وی در سریال «مرگ تدریجی یک رویا» نیز بازی کرد.

ماجرای خودکشی آشا محرابی چه بود؟

آشا محرابی کیست؟

در سال ۱۳۸۸، پس از بازی آشا محرابی در فیلم «تهران من حراج» که به دلیل برخی محدودیت‌ها، پخش آن ممنوع شده بود، شایعه خودکشی وی به رسانه‌ها راه پیدا کرد.

سپس، یکی از بستگان نزدیک آشا این خبر را تکذیب کرد و گفت که وی فقط چند روزی مریض بوده و نیاز به استراحت داشته، و خودکشی نکرده است.

همسر آشا محرابی کیست؟

آشا محرابی کیست؟

خانم آشا محرابی سال‌هاست که ازدواج کرده و زندگی متأهلی دارد. با این حال، همسر ایشان علاقه‌ای به انتشار عکس‌های شخصی و خانوادگی ندارد.

کار‌های سینمایی آشا محرابی

آشا محرابی کیست؟

● جنون – ۱۳۹۶

● عشق و خیانت – ۱۳۹۶

● دو لکه ابر – ۱۳۹۴

● ماهرخ – ۱۳۹۴

● نیم – ۱۳۹۴

● جاده مه آلود – ۱۳۹۳

● تهران من حراج – ۱۳۸۸

● از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید – ۱۳۸۷

● مردی که گیلاسهایش را خورد – ۱۳۸۷

سریال‌های آشا محرابی

● آئینه – ۱۳۶۴

● توی گوش سالمم زمزمه کن – ۱۳۸۵

● مرگ تدریجی یک رویا – ۱۳۸۶

● مسافرخانه سعادت – ۱۳۸۷

● سرزمین کهن – ۱۳۸۷

● آشپزباشی – ۱۳۸۸

● ساختمان ۸۵ – ۱۳۸۹

● تاوان – ۱۳۸۹

● مهمانان ویژه – ۱۳۹۰

● خط – ۱۳۹۲

● همه چیز آنجاست – ۱۳۹۳

● آمین – ۱۳۹۳

● چرخ فلک – ۱۳۹۵

● هشت و نیم دقیقه – ۱۳۹۵

● آرام می‌گیریم – ۱۳۹۵

● برنا – ۱۳۹۵

● شرم – ۱۳۹۹

● بچه محل – ۱۳۹۹

● کلبه‌ای در مه – ۱۴۰۰

● فرشتگان بی بال – ۱۴۰۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
0
خدا پرستی انساندوستی
انساندوستی خدا پرستی
دانایی و معرفت
فرهنگ و ادب
نظرات شما