تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

محمدرضا علیمردانی کیست؟

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی بازیگر و مجری سرشناس سینمای ایران به همراه همسرش آذر با عکس دخترش سارا و ناگفته‌های زندگی شخصی اش را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی

رویداد۲۴ محمدرضا علیمردانی، متولد ۱۱ خرداد ۱۳۵۵ در تهران، بازیگر و صداپیشه است.

وی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه آزاد می‌باشد. علی‌مردانی با صداپیشگی در مجموعه «دیرین دیرین» به شهرت رسید و اکنون در کنار بازیگری، به فعالیت خوانندگی نیز مشغول است.

خانواده محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی کیست؟

محمدرضا علیمردانی به عنوان اولین فرزند در خانواده‌ای با ۴ خواهر و یک برادر کوچکتر از خود بزرگ شده است. اما خانواده وی مایل به ورود او به مسیر هنری، به‌ویژه بازیگری، نبودند.

ماجرای بیماری حنجره محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی کیست؟

«از زمانی که شروع به حرف زدن کردم احساس کردم نقص بزرگی در صدای من است که بعد‌ها فهمیدم مبتلا به بیماری ارثی لارنژیک یا همان تورم تار‌های صوتی هستم.

اوایل برایم جدی نبود یا نمی‌فهمیدم تا اینکه متوجه شدم دیگران حاضر نیستند صدای مرا بشنوند.

من خیلی کوچک بودم که برای دندانم به دندانپزشکی رفته بودم که همان دندانپزشک بیماری من را تشخیص داد.

او به مادرم گفته بود تار‌های صوتی بچه ایراد دارد که بعد از آن دکتر رفتن‌های من شروع شد، اما همه پزشکان می‌گفتند نقص مادرزادی است و درمانی ندارد».

در ۱۴ سالگی، با تشویق معلم قرآن خود برای قرائت، محمدرضا علیمردانی اعتماد به نفس گرفت. تا اینکه با خواندن سرگذشت یک قاری مصری متوجه شد او نیز تا چندسالگی صدا نداشته و با کمک یک سری روش و پیروی از درمان طب سنتی، توانایی صحبت کردن خود را بازیافته است.

بنابراین، محمدرضا علیمردانی روش آن قاری قرآن را پی گرفت. پس از ۵ ماه و ۲۱ روز تلاش و تمرین با تار‌های صوتی، او توانست بر بخش زیادی از ناهنجاری صدای خود غلبه کند.

ورود محمدرضا علیمردانی به تئاتر

محمدرضا علیمردانی کیست؟

بعد از کاهش ناهنجاری صدا از سال ۱۳۷۰ که محمدرضا علیمردانی ۱۵ ساله بود، او از طریق دوست خود مجید آقا کریمی وارد کلاس‌های کانون فرهنگی تربیتی حر در میدان راه آهن شد. در کلاس‌های بازیگری، با هادی کاظمی آشنا شد و هر سه زیر نظر سید جواد هاشمی، دوره‌های بازیگری را طی کردند.

«به مدت چهار سال کار تئاتر کردم و به خانوادم نگفتم، چون مخالف بودند، بهشان دروغ می‌گفتم کتابخانه ام یا زمین بازی و پیش دوست هایم هستم».

صداپیشگی محمدرضا علیمردانی

« در سال ۱۳۷۹ بود که وارد کارهای صوتی شدم ، ابتدا نریشن می گفتم سپس جای عروسک حرف زدم و کم کم دوبله را هم یاد گرفتم.
بعدا کار صداسازی را هم با آغاز دهه ۸۰ شروع کردم و ادامه یافت که من این بخش را جدی گرفتم».

ازدواج و همسر محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی کیست؟

در دوران دانشجویی (حدود ۱۳۷۸)، محمدرضا علیمردانی با همسرش که روانشناسی می‌خواند، آشنا شد. شش هفت ماهی هم بیشتر آشناییشان طول نکشید که ازدواج کردند. سال بعدش هم صاحب فرزند شدند، دختری به نام سارا که پیانو می‌زند و بازیگری را نیز کم و بیش دنبال می‌کند.

« همسرم زن خیلی صبور و بسازی است که همیشه ممنونش هستم.

نمی گویم از اول زندگیمان بهشت بود نه ، اختلاف نظرها بود ولی در طول مسیر زندگی گذشت را یاد گرفتم و چطور زندگی کردن را بلد شدیم».

صداساز «دیرین دیرین»

« از سال ۱۳۹۳ دیرین دیرینی شدم اما قبل از آن انیمیشن های «حیات وحش» را کار کرده بودم ، حالا همه نقش های دیرین دیرین را خودم می گویم».

حضور محمدرضا علیمردانی در برنامه ماه عسل

محمدرضا علیمردانی کیست؟

طبق گفته محمدرضا علیمردانی، در برنامه «ما عسل» احسان علیخانی، او سرگذشت زندگی خود را تعریف کرد. علیمردانی می‌گوید که 60 درصد از افرادی که مشکل مشابه او را داشتند، توانسته است آنها را بهبود ببخشد.

او توضیح می‌دهد که بسیاری از افرادی که توسط دکترها ناامید شده بودند، با روش درمانی او بهبود یافتند. اما برای 40 درصد باقی‌مانده، او نتوانسته کاری انجام دهد، زیرا ماجرای آنها را نمی‌دانست.

علیمردانی تأکید می‌کند که او طبابت نمی‌کند و فقط تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

خوانندگی محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی کیست؟

محمدرضا علیمردانی اکنون وارد عرصه خوانندگی شده و سبک مخصوص به خود را پیدا کرده است. در سال ۱۳۹۳، او بصورت حرفه‌ای به خوانندگی پرداخت و با خواندن تیتراژ سریال «انقلاب زیبا» مورد توجه قرار گرفت.

پس از آن، او تیتراژهای دیگر آثاري چون «جهل مرکب»، «نهنگ عنبر ۲»، «فیلم ساخت ایران ۲» و «برنامه جشن رمضان» را به اجرا درآورد. در نهایت، در سال ۱۳۹۸، علیمردانی اولین آلبوم موسیقی خود با عنوان «به من فرار کن» را منتشر کرد.

مجریگری محمدرضا علیمردانی در شب های مافیا

در سال ۱۳۹۸، محمدرضا علیمردانی به عنوان مجری برنامه «چهل تیکه» به کارگردانی الهام حاتمی، این برنامه را روی آنتن شبکه نسیم برد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

همچنین از سال ۱۳۹۹، علیمردانی اجرای مسابقه «مافیا» به کارگردانی سعید ابوطالب را در شبکه نمایش خانگی «فیلمیو» برعهده گرفته است که نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

محمدرضا علیمردانی تاکنون در بیست سریال بازی کرده است. در سال ۱۳۹۴، او در سریال «پایتخت چهار» در نقش بائو، برادر ناتنی نقی، حضوری درخشان داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما