تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

حامد آهنگی کیست؟

بیوگرافی حامد آهنگی مجری و کمدین ایرانی به همراه همسرش صفورا آغاسی و حواشی طلاق او را در ادامه مقاله بخوانید.

بیوگرافی حامد آهنگی

رویداد۲۴ | مهدی توفیقی: حامد آهنگی، متولد ۱۷ تیر ۱۳۵۸ در بندر انزلی، بازیگر و مجری است.
او دارای مدرک لیسانس و همچنین دکترای افتخاری رشته بازیگری از دانشگاه علوم و فنون می‌باشد. آهنگی ابتدا به بازیگری پرداخت و اکنون به نویسندگی و اجرا نیز مشغول است.

حامد آهنگی کجایی است؟

حامد آهنگی کیست؟

حامد آهنگی (Hamed Ahangi) در شهر بندر انزلی، استان گیلان، و در یک خانواده نسبتاً پرجمعیت (هفت نفره) بزرگ شده است. او دو برادر و دو خواهر دارد.

حامد آهنگی و علاقه به فوتبال

حامد آهنگی کیست؟

زندگی حامد آهنگی با فوتبال شروع شد. در دوران نونهالی به باشگاه «ملوان بندرانزلی» پیوست و در پست مهاجم در سه رده نوجوانان و جوانان بازی کرد. اما در مقطعی دیگر، ادامه فوتبال را کنار گذاشت.

کشف استعداد حامد آهنگی در کمدی

در سال دوم راهنمایی، در جشن‌های دهه‌ی فجر، حامد آهنگی مسئولیت نگه‌داشتن میکروفن را برای گروه نمایش برعهده داشت. اما گروه بازی خوبی نداشت، که این موضوع باعث عصبانیت معلم حرفه‌و‌فن شان شد.

معلم به حامد گفت که میکروفن را به او بدهد. حامد که در کلاس معمولاً ادای معلمان را در می‌آورد، همین کار را انجام داد و به اضافه خوانندگی و تقلید صدا را هم اجرا کرد.

آن لحظه، حامد متوجه شد که می‌تواند برای یک جمع بزرگ اجرا کند. همین امر باعث تشویق و ادامه‌ی مسیر او شد.

بازیگری حامد آهنگی در تئاتر

حامد آهنگی کیست؟

از سال ۱۳۷۲، زمانی که حامد آهنگی ۱۴ ساله بود، او کنار پسر خاله‌هایش که در دانشگاه سوره تحصیل می‌کردند، وارد گروه‌های نمایشی در بندر انزلی شد.

چند سال بعد، با نمایش «درام» به کارگردانی مرحوم محمدعلی انتظاری در جشنواره تئاتر دانش‌آموزی استان، حامد آهنگی اولین جایزه بازیگری را دریافت کرد.

در سال ۱۳۸۰، زمانی که حامد آهنگی ۲۲ ساله بود، او کنار رضا نظری (کمدین) کار در جنگ شبانه را آغاز کرد.

از سال ۱۳۸۴ به بعد، حامد آهنگی به عنوان بازیگر اصلی وارد یک گروه نمایشی دیگر شد. همچنین، او به عنوان نویسنده و کارگردان، نمایش‌های مختلفی از جمله "سفر پرماجرا"، "کنکور"، "ماهواره ۱ و ۲"، "کلاس درس"، "داماد تصادفی" و "منشی قلابی" را کار کرد.

مهاجرت حامد آهنگی به کیش

حامد آهنگی کیست؟

در سال ۱۳۸۹، زمانی که حامد آهنگی ۳۱ ساله بود، پس از اجرای موفق در ویژه برنامه "برترین‌های" شبکه جام‌جم که در شیراز برگزار می‌شد، وی توسط یکی از خوانندگان به حمید خندان معرفی شد.

حمید خندان، حامد را برای اجرا به کیش برد و از خرداد ۱۳۸۹، حامد آهنگی با برنامه "شب‌های کیش" هر ماه در این جزیره روی صحنه رفت.

«اولین اجرایم در کیش با ۱۳ نفر شروع شد، اما در کمتر از یک هفته تمام بلیط‌ها به فروش رفت، من به کیش مدیونم، چون از آنجا سی دی هایم پخش و مشهور شدم».

همسر حامد آهنگی کیست؟

حامد آهنگی کیست؟

در سال ۱۳۸۶، زمانی که حامد آهنگی ۲۸ ساله بود، او با خانم "صفورا آغاسی"، یکی از بازیگران سابق تئاتر اهل گیلان، ازدواج کرد.

این زوج در یک کار مشترک با هم آشنا شدند و در نهایت ازدواج کردند. ثمره این ازدواج تنها یک پسر به نام "آراد" است که در سال ۱۳۹۲ متولد شده است.

البته به تازگی حواشی از طلاق حامد آهنگی از همسرش منتشر شده است که هنوز این اخبار از سوی این هنرمند تایید یا تکذیب نشده است.

همکاری حامد آهنگی با صدا و سیما 

در این سال‌ها، حامد آهنگی به دعوت بسیاری از ارگان‌های دولتی و خصوصی برای اجرای نمایش به شهر‌های مختلف کشور سفر کرده است.

وی از سال ۱۳۸۱ همکاری خود را با صدا و سیمای مرکز گیلان، "شبکه باران"، آغاز کرد و همزمان با اجرا‌های تئاتر و جنگ، در چند سریال نیز ایفای نقش کرده است.

علاوه بر بازیگری، حامد آهنگی در زمینه‌های فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی نیز فعالیت دارد.

همچنین، حامد آهنگی مدتی را در یکی از آموزشگاه‌های بازیگری در شهر رشت، به مدیریت استاد "فرهاد پاک سرشت"، به عنوان مدرس حضور داشت و تجربه خود در این حوزه را به هنرجویان علاقه‌مند منتقل می‌کرد.

شهرت حامد آهنگی با برنامه خندوانه

حامد آهنگی کیست؟

علی‌رغم اینکه شوخی‌های حامد آهنگی ممکن بود مناسب قاب تلویزیون نباشد، اما او به سرعت خود را با چارچوب این رسانه هماهنگ کرد. از سال ۱۳۹۵، او به عنوان کمدین ثابت در برنامه خندوانه حضور یافت.

«من اولین تجربه بازیگری ام در سینما را سال ۱۳۹۸ با فیلم «چند میگیری گریه کنی ۲» تجربه کردم که این فیلم ۱۴ سال بعد از قسمت اول آن ساخته شد.

در این فیلم نقش روضه خوان را بازی کردم که فکر می‌کنم کار خوبی از آب درآمده است».

ساخت برنامه شب آهنگی

در خرداد ۱۳۹۹، حامد آهنگی سری دوم مسابقه تلویزیونی "شوتبال" را در کنار مبینا نصیری اجرا کرد. این برنامه پیش از آن با اجرای امیرحسین رستمی روی آنتن می‌رفت.

یک سال بعد، حامد آهنگی برنامه "شب آهنگی" را در فیلم‌نت آغاز کرد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

درخشش حامد اهنگی با رئالیتی شو جوکر

حامد آهنگی کیست؟

در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، حامد آهنگی یکی از بازیکنان برتر بازی "شب‌های مافیا" بود. در آخرین گفتگوی خود، او افشا کرد که در این بازی تقلب گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

سپس، حامد آهنگی در برنامه "جوکر" احسان علیخانی نیز درخشید. همچنین، در نوروز ۱۴۰۲، او به عنوان مجری، برنامه "تی ان تی" را اجرا کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما