تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

محمد هادی ساروی کشتی گیر کیست؟

محمد هادی ساروی، متولد ۱۶ دی ماه ۱۳۷۶، از روستای دارکلا در شهرستان آمل، به عنوان فرزند دوم خانواده به دنیا آمد. ساروی به تازگی موفق به کسب مدال طلا در رشته کشتی فرنگی در المپیک پاریس شده است.

محمد هادی ساروی کشتی گیر کیست؟
رویداد۲۴| مهسا زرگری؛ محمد هادی ساروی، متولد ۱۶ دی ماه ۱۳۷۶، اهل شهرستان آمل از توابع استان مازندران می‌باشد. در ادامه این مقاله با بیوگرافی هادی ساروی بیشتر آشنا خواهید شد.

هادی ساروی کیست؟

ساروی از دوران کودکی با مشکلات زیادی روبرو بوده است. پس از درگذشت پدر در ۹ سالگی، مسئولیت نگهداری از خانواده بر عهده او و برادرش قرار گرفت. در این شرایط، برادر بزرگترش، آقا مهدی، همواره در کنار او بوده و برای موفقیت او در ورزش کشتی تلاش کرده است. این حمایت‌ها بی‌شک نقش مهمی در دستیابی محمدهادی ساروی به این مدال ارزشمند داشته است.

محمدهادی ساروی از سال ۱۳۹۰ و در سن ۱۴ سالگی به طور جدی وارد ورزش کشتی فرنگی شد. او زیر نظر مربی حسن حسین‌زاده در تیم‌های پایه آغاز به کار کرد. با توجه به علاقه خود به قاسم رضایی، ساروی رشته کشتی فرنگی را انتخاب نمود.

تحصیلات هادی ساروی

محمدهادی ساروی، کشتی‌گیر ملی‌پوش ایران، فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی از دانشکده سماء آیت‌الله آملی در شهرستان آمل است. او در دسته وزنی ۹۷ کیلوگرم برای تیم ملی کشور درخشش داشته است.

شروع درخشش هادی ساروی

اولین افتخار ملی ساروی در سال ۱۳۹۷ و در ۲۱ سالگی رقم خورد. وی در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. یک سال بعد، در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در شهر ترناوای اسلواکی، به مقام قهرمانی رسید و همچنین در همین سال، قهرمان امید‌های آسیا شد.


بیشتر بخوانید: بهترین وزنه بردار تاریخ کیست؟


در سال ۲۰۲۱ و در مسابقات گزینشی کشتی فرنگی آسیا در آلماتی قزاقستان، ساروی با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه کشتی برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ شد و به مدال طلا دست یافت. همچنین در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ساروی موفق به کسب مدال برنز شد.

المپیک ۲۰۲۱ توکیو: برنز المپیک برای محمدهادی ساروی

محمدهادی ساروی، کشتی‌گیر ملی‌پوش ایران، در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۱ توکیو موفق به کسب مدال برنز شد. او در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست «ساب بلاینن» از فنلاند به مقام سوم دست یافت.

این موفقیت برای محمدهادی ساروی بسیار باارزش است، زیرا او دومین مدال آور کاروان اعزامی به این رقابت‌ها پس از جواد فروغی می‌باشد.

المپیک پاریس

این فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان، به مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ رسید. در جریان دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، محمدهادی ساروی، دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، مقابل آرتور الکسانیان، کشتی گیر کهنه کار و پرافتخار ارمنستانی و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک و ۴ مدال طلا و ۳ نقره جهان، به روی تشک رفت. در پایان، با نتیجه قاطع ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلای المپیک شد.

محمد هادی ساروی کشتی گیر کیست؟

ساروی پیش از این، در روز سه‌شنبه گذشته، در دور نخست به مصاف جوزف رائو از آمریکا رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر یک به برتری رسید. وی سپس مقابل اوزور جوزوپبکوف از قرقیزستان با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی مرحله نیمه نهایی شد. ساروی در نیمه نهایی نیز مقابل محمد الساید از مصر به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال المپیک شد، تا اولین فینالیست کشتی ایران در این رقابت‌ها باشد.

محمدهادی ساروی اهل کجاست؟

محمدهادی ساروی در روستای دارکلا از توابع شهرستان آمل در استان مازندران به دنیا آمده است. او از اهالی این منطقه در شمال ایران است.

همسر هادی ساروی کیست؟

محمدهادی ساروی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می‌باشد.

افتخارات بین المللی هادی ساروی

● مدال طلا؛ در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ترناوا ۲۰۱۸ در وزن ۸۷ کیلوگرم
● مدال طلا؛ در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا دهلی نو ۲۰۱۸ در وزن ۸۷ کیلوگرم
● مدال برنز؛ در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان بوداپست ۲۰۱۹ در وزن ۹۷ کیلوگرم
● مدال طلا؛ در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا اولان باتور ۲۰۱۹ در وزن ۸۷ کیلوگرم
● مدال طلا؛ در مسابقات قهرمانی جام وهبی امره استانبول ۲۰۱۹، ۷۷ در وزن کیلوگرم
● مدال طلا؛ در مسابقات قهرمانی آسیا دهلی نو ۲۰۲۰ در وزن ۹۷ کیلوگرم
● مدال طلا؛ در مسابقات المپیک توکیو ژاپن ۲۰۲۱ در وزن ۹۷ کیلوگرم
● مدال طلا؛ در مسابقات قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱ در وزن ۹۷ کیلوگرم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: المپیک ۲۰۲۴
نظرات شما