تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

مبینا نعمت زاده تکواندوکار زن کیست؟

مبینا نعمت‌زاده، متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ در تهران، قدی به طول ۱۷۹ سانتیمتر دارد. او تحت آموزش مینو مداح و مهرورز ساعی، مربی سرشناس تکواندو ایران، قرار دارد. مبینا نعمت زاده به تازگی موفق به کسب مدال برنز در المپیک پاریس شده است.

مبینا نعمت زاده تکواندوکار زن کیست؟
رویداد۲۴| مهسا زرگری: مبینا نعمت‌زاده، نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی کشورمان، متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ در تهران می‌باشد. وی ۱۷۹ سانتی متر قد دارد و از ۷ سالگی فعالیت ورزشی خود را شروع نموده است. در ادامه مقاله با بیوگرافی مبینا نعمت زاده بیشتر آشنا خواهید شد.

مبینا نعمت زاده کیست؟

مبینا نعمت‌زاده تکواندوکار و ملی پوش ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. وی در مصاحبه‌ای می‌گوید: "از ۷ سالگی تکواندو را آغاز کردم. پدرم مربی بدنسازی است و کل خانواده ما ورزشی هستیم. پدرم به دلیل قد بلند و شرایط فیزیکی مناسبی که داشتم، و همچنین به این خاطر که تکواندو یک رشته المپیکی است، به من پیشنهاد داد که این رشته را انتخاب کنم. از همان ابتدا هدفمندانه و با هدف شرکت در المپیک تمرین کردم. در ۱۰ سالگی به تیم ملی نونهالان راه یافتم و موفق به کسب مدال طلای آسیا شدم. همچنین سه مدال طلای آسیا و دو مدال طلای جهان را در کارنامه خود دارم. "

آغاز درخشش مبینا نعمت زاده

مبینا نعمت‌زاده درخشش خود در عرصه تکواندو را با کسب مدال طلای قهرمانی جهان در بخش نوجوانان در ازبکستان آغاز کرد و از همان جا نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. او اکنون در ۱۷ سالگی به عنوان بازیکن فیکس تیم ملی بزرگسالان ایران حضور دارد.


بیشتر بخوانید:  ناهید کیانی کیست؟


در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، مبینا موفق به کسب مدال برنز در وزن ۴۹ کیلوگرم بخش بانوان شد. همچنین او در رقابت‌های انتخابی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ در قاره آسیا، برای نخستین بار به کسب سهمیه المپیک دست یافت. این موفقیت باعث شد تا برای نخستین بار تکواندوی بانوان ایران با دو سهمیه راهی المپیک شود.

مبینا نعمت زاده تکواندوکار زن کیست؟

گرایش تکواندو مبینا نعمت زاده

تکواندو به دو شاخه اصلی تقسیم می‌شود: «کیوروگی» و «پومسه». من آموزش و تمرین خود را بر روی گرایش کیوروگی متمرکز کرده‌ام.
پومسه مجموعه‌ای از حرکات ابداعی و اجرای آن‌ها در فضای هوایی است، اما کیوروگی یک رقابت تن به تن با حریف است که امکان نوک اوت وجود دارد. در این گرایش، ضربه‌گیر (هوگو) بر روی لباس پوشیده می‌شود و کلاه ایمنی نیز به سر می‌گیریم. فنون و حرکات کیوروگی به گونه‌ای است که می‌تواند حریف را از حال ببرد و بی‌هوش کند. این شاخه، گرایش المپیکی تکواندو محسوب می‌شود.

الگوی ورزشی مبینا نعمت زاده کیست؟

به گزارش رویداد۲۴ «جید جونز» ورزشکار انگلیسی است که دو مدال طلای المپیک در کارنامه خود دارد. تلاش و پشتکار زیاد او برای من الهام‌بخش بوده است. از او آموختم که نباید با هر باخت ناامید شد و با هر برد نیز مغرور گردید.

هدف اصلی من در رشته تکواندو، حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. همچنین هدف کوتاه‌مدت من، کسب مقام اول جهان در رده سنی جوانان است که برای تحقق آن به طور جدی و سخت تلاش می‌کنم.

درخشش مبینا در المپیک پاریس

مبینا نعمت‌زاده، نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی کشورمان، با برتری مقابل رقیب عربستانی خود موفق به کسب مدال برنز در رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک شد.

مبینا نعمت زاده تکواندوکار زن کیست؟

نعمت‌زاده در مبارزات مرداد ماه ۱۴۰۳، ابتدا ۲ بر صفر «تاو میشله» از لسوتو را شکست داد و سپس با همین نتیجه «آدرینا ایگلسیز»، نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و برنز جهان ۲۰۲۳، را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نیمه‌نهایی شد.

در این مرحله، نعمت‌زاده برابر «گینگ گو» از چین، نایب قهرمان جهان ۲۰۲۳ و قهرمان آسیا ۲۰۲۲، متوقف شد و به دیدار رده‌بندی رفت. در این دیدار، وی با برتری ۲ بر صفر مقابل «دنیا ابوطالب» از عربستان، دارنده مدال برنز جهان و آسیا، روی سکوی سوم المپیک ایستاد.

این برای دومین بار است که دختران ایرانی موفق به کسب مدال برنز در بازی‌های المپیک شده‌اند.

هدیه وزیر ورزش به مبینا نعمت زاده چه بود؟

بانوی تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با برتری مقابل نماینده عربستان به مدال ارزشمند برنز بازی‌های المپیک دست یافت.

نعمت زاده پس از این پیروزی در مصاحبه‌ای از رییس جمهور خواست تا بدون کنکور به دانشگاه برود. پس از این مصاحبه، محسن معتمد کیا مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: طبق قانون مبینا نعمت‌زاده می‌تواند در هر دانشگاهی که بخواهد در رشته تربیت بدنی تحصیلش را ادامه دهد.

مربی مبینا نعمت زاده که بود؟

مهروز ساعی زاده آذر ماه سال ۱۳۶۳ در تهران است، وی در حال حاضر در تیم ملی تکواندو زنان ایران به عنوان مربی مشغول به فعالیت می‌باشد. ساعی که تجربه کسب مدال طلا در مسابقات کشوری را هم در کارنامه خود دارد، دارای مدرک درجه یک مربیگری بین‌المللی و مدرس رسمی فدراسیون تکواندو است.

ساعی همچنین مدرک درجه دو داوری را داشته و دارای دان ۶ تکواندو ایران و ۵ کوکی‌وان بین‌المللی است همچنین این زن تکواندو کار در آخرین مجمع فدراسیون تکواندو به عنوان کارشناس خبره زنان مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
3
مبینا نعمت زاده
ورزش تکواندو
مدال المپیک
زحمت کشیدن
قهرمان
انسانیت زن
طلاست
حرف حساب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
0
0
احسنت به شما دختر عزیزم و احسنت به پدر و مادر شما که دختر خانمی مثل شما رو تربیت کردن غیر از افتخارآفرینی که در جهان کردی اعتقاداتی که داری باعث شد بیش از حد از نظرم قابل احترام باشی انشاءالله که همینطور یک دختر مسلمان شیعه بمونی و انشاءالله به همه ی آرزوهات برسی و انشاءالله که در دنیا و آخرت عاقبت بخیر بشی دختر خوبم . التماس دعا وقتی رفتی کربلا و جمکران
نظرات شما
پیشخوان