تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۵۲ نظر

قیمت مصوب نان اعلام شد

قیمت نان در ۱۰ استان برای جبران هزینه‌های نانوایان افزایش پیدا کرده و شواهد نشان می دهد که سایر استان‌ها نیز جبران هزینه نانوان با افزایش قیمت نان در دست بررسی است؛ اما تاکنون هیچ توافقی برای این کار به صورت مصوبه درنیامده است.

قیمت مصوب نان اعلام شد

رویداد24| خبرهایی که از دو هفته پیش درباره گرانی نان در استان‌های مختلف مخابره می‌شد، حالا در ابعادی وسیع‌تر و مستندتر از افزایش حدود ۲۵ درصدی قیمت نان در ۱۰ استان کشور حکایت می‌کنند. درباره تهران هنوز خبر موثقی در مورد تغییر نان منتشر نشده است؛ اما خبرهای غیررسمی بر افزایش قیمت برخی از انواع نان در پایتخت دلالت دارند که البته در پیگیری‌ها، مسئولان صنف نانوان حاضر به تأیید آن نبودند.

این میان، محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی اطمینان داد که هنوز گرانی نان شامل حال پایتخت نشده و حداقل صنف نانوایان سنگکی تهران، نان را به قیمت قبل به مردم می‌فروشند.

گرانی نان در تنور هزینه‌ها

افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در ۱۰ استان کشور، به سرخط خبری تبدیل شده است. دلیل این افزایش قیمت، تغییری در قیمت آرد دولتی یا نحوه توزیع یارانه گندم و آرد نبوده و فقط برای پوشش دهی هزینه‌های نانوایی‌ها ازجمله انرژی و دستمزد اعمال شده است.

پیش‌ازاین یکی از مشکلات مردم با نانوایی‌ها، گران‌فروشی و کم‌فروشی نان بود و در مقابل نانوایان نیز به‌صورت غیررسمی، دلیل این کار خود را به‌صرفه نبودن نانوایی با هزینه‌های موجود عنوان می‌کردند. ازآنجایی‌که در مصوبه سال ۱۳۸۵ دولت، نحوه تعیین قیمت نان در استان‌ها و مبانی آن مشخص شده، استان‌ها راسا می‌توانند برای تغییر قیمت نان اقدام کنند و بر همین اساس تاکنون حداقل ۱۰ استان با تشکیل جلسات مربوطه، قیمت نان را افزایش داده‌اند.

نان تهران هنوز گران نشده است

همان‌گونه که گفته شد، افزایش ۲۵ درصدی قیمت نام برای جبران هزینه‌های نانوایان ازجمله در حوزه انرژی و دستمزد است و نتیجه مورد انتظار سیاست‌گذاران در قبال این افزایش قیمت نیز رفع مشکل نانوایان و بهبود کیفیت محصول و خدمت آن‌هاست. در تهران اما، باوجود شایعاتی که در مورد گرانی برخی از انواع نان منتشر می‌شود، بنا به گفته رئیس اتاق اصناف تهران، هنوز تصمیمی درباره گرانی نان گرفته نشده است.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری چندین جلسه برای تعیین تکلیف قیمت نان، گفت: در این جلسات دولت زیر بار گرانی نان نرفت و مصوبه‌ای به امضا نرسید؛ ازاین‌رو، همچنان مبنای قیمت نان در تهران، مصوبه قبلی است و تخطی از این مصوبه مصداق گران‌فروشی خواهد بود.

نجات نانوایان از بن‌بست هزینه‌ها

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه پایین آمدن صرفه اقتصادی نانوایی و جبران نشدن هزینه نانوایان مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: نانوایی یک کار اقتصادی است و نانوا باید قادر به جبران هزینه‌ها کسب‌وکار و کسب سود باشد؛ ازاین‌رو وقتی قیمت نان متناسب با هزینه‌ها بالا نمی‌رود، نانوایان هم با کارهایی نظیر اضافه کردن سبوس و کنجد به دنبال جبران هزینه‌ها هستند که ممکن است شهروندان موافق آن نباشند. از سوی دیگر ممکن است در فرایند خمیرسازی آرد و پخت نیز کم‌وکاستی‌هایی بروز کند که کیفیت نان را پایین بیاورد.

رستگار با تأکید بر تلاش اتاق اصناف تهران برای افزایش قیمت نان و جبران هزینه نانوایان، افزود: ما معتقدیم برای نان باکیفیت باید ضمن نظارت دقیق روی نانوایی‌ها، هزینه و درآمد نانوا هم‌تراز شود و با اصلاح قیمت نان، شرایطی ایجاد شود که هم نانوایی‌ها کار کنند و هم شهروندان نان با کیفیت و وزن استاندارد بگیرند.

نانوایان گران‌فروشی نکنند

خبرهای زیادی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که شهروندان تهران از افزایش قیمت نان گلایه می‌کنند. رئیس اتاق اصناف با اشاره به اینکه هنوز هیچ افزایش قیمتی برای نان در تهران به تصویب نرسیده است، هرگونه تغییر قیمت نان را مصداق گران‌فروشی دانست و از برخورد تعزیرات با آن خبر داد.

او با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند گران‌فروشی‌ها را با شماره ۱۲۴ یا مراجعه حضوری به بازرسی اتاق اصناف تهران گزارش کنند، تأکید کرد: ما برای جبران هزینه نانوایان تلاش می‌کنیم و پیگیری اصلاح قیمت نان هستیم اما گران‌فروشی قبل از تصویب قیمت پذیرفتنی نیست و طبق قانون با آن برخورد خواهیم کرد.

آخرین قیمت مصوب نان

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت هر عدد نان بربری ساده با وزن چانه ۶۰۰ گرمی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک ساده با وزن چانه ۶۵۰ گرمی ۳ هزار تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرمی یک‌هزار و ۲۰۰ تومان، تافتون گردان (برقی) با وزن چانه ۲۲۰ گرمی یک‌ هزار تومان، لواش و تافتون گردان ماشینی وزن چانه ۱۶۰ گرمی ۵۰۰ تومان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نان ، قیمت نان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
0
3
لطفا بفرمایید کدام نانوایی بربری را 2500 و سنگک را 3000 میدهد ماهم بدانیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
نون دونه شانزده تومن نون بربری ماشینی کجا این قیمت میدن بریم بخریم پول نداریم واسه دو نون ۴۰تومن پول بدیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
رییس محترم نانوایان خواب تشریف داره یا بهتر بگم خودش را به خواب زده
خان میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
سنگگی محل ما یکسال میشه صد درصد گران کرده ۵۰۰۰ هزارتومان وزن نان صد درصد کم کرده ۳۰۰ گرام کرده از بس نان نازک کرده نصف نان داخل تنور می سوزه اگر میخواهید پیگیر باشید آدرش منطقه ۱۷ ناحیه اول خ گودرزی روبروی خ شهید نورالله علمی سنگگ غلام رضا
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
شما راجع به گرانی نان مقاله گذاشتید بعد از کابینه پزشکیان نظر سنجی میکنید چرا دروغ می‌گویید الان مدت دو سال است که هر چند ماه یکبار قیمت نان در تهران بالا می‌رود خیابان پیامبر غربی در منطقه آیت الله کاشانی سنگگ زیر ده هزار تومن نداریم بربری زیر پنج هزار تومن نداریم این نرخ که شما میگی کجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
چرا کلیه ترازوهای نانوایی ها به دستور صنف جمع آوری شده و هیچ نانوایی با نرخ مصوب نان به مردم نمی دهد. در اکثر نقاط تهران سنگک معمولی ده هزار تومان فروخته می شود و سامانه 124 هم هیچ اقدامی انجام نمی دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
یکسال هست نانوایی ها هر قیمتی دوست دارند میفروشن
Mn
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
چرا نام ده استان را اعلام نکردن، یعنی استان های فقیرودورازمرکز.......
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
حاجی کجایی همین الان نان سنگک در تهران ده هزارتومنه به بازرسی هم زنگ زدم هیچ اقدامی نکرده چرا دروغ بخورد مردم میدیدفکر نکنم نظر منم تایید بشه چون صدای اعتزاضه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
بابا جمع کنید این قیمت گذاری های الکی را.این قیمت گذاری مربوط به کدام کشور است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
خجالت نمی کشید به این راحتی به مردم دروغ تحویل می دهید نانوایی سنگکی دیباجی جنوبی بغل مسجدشاه آبادی از دوهفته پیش نان را صد در صد گران کرد والان دانه ای ده هزارتومان میفروشد نانوایی سنگکی پاسداران پایین تراز نوبنیاد نان معمولی را بیست هزارتومان و نان کنجدی را چهل هزارتومان میفروشد آقایان اگر راست می گویند به این آدرسها مراجعه کنند
۱۲۴هم چندبار زنگ زدیم و پیگیری کردیم فایده ندارد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
1
یا ایشان دروغ می گوید یا خود را به نفهمی زده ،مشگل اصلی هم وجود همین آدم ها در رأس امور است ،آنچه که در آخر این متن در خصوص قیمت ها آمده کلا مربوط به سال های قبل است ،ضمن اینکه بهتر است قیمت تمام شده واقعی نان ها با وزن چانه ووزن نان وبه اضافه سود نانوایان بصورت دقیق محاسبه واز طریق مبادی قانونی اعلام شود تا هم مردم وهم نانوا تکلیف خود را بداند وشاهد درگیری در مقابل نانوایان نباشیم ،بشرطی که نظارت دقیق وبرخورد مناسب وبه هنگام هم از سوی مراجع نظارتی وجود داشته باشد ،یاعلی
نریمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
0
دولت پزشکیان اول راه شروع کرد تبریک به اونایی که ... دادن
Feri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
1
متاسفانه همش حرف میزنن کجاست رئیس جمهور میگفت من با مردمم خدارو شکر که هیچکدومتون قبول نداشتم ندارم نخواهم داشت چون علنا فقط حرف میزنید مرد عمل نیستید با گرونی نان فقط قشر ضعیف گرسنه تر میشن دزدها فراوانتر و زندان‌ها آبادتر احسنت به اینهمه رسیدگی به مملکت ایران علنا ریدین به مملکت خدا ازتون نگذره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
1
از زمان دولت شهید رییسی کار از دستشون در رفته ، به نظرم به نانوایی‌ها گفتند چراغ خاموش حداقل پنجاه درصد گران کنند چون من خودم چندین بار گزارش گران‌فروشی به تعزیرات اعلام مردم گفتند تخلفی مشاهده نشد ، شاید هم ما خیلی متوقع شدیم
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
0
سلام.... خواهشا نمیتونید کنترل کنید نانوایی ها و سهمیه هاشون رو بگید نمیتونیم..... آخه این چه وضعشه که پنج سال یک بار جمع میشید اونم با هزار ترس و لرز انگار میخوایید موشک قاره پیما امتحان کنید، صد تومن میندازید رو نرخ نون.... اخه خدا ازتون نگذره که نه فکر کارگر نانوایی هستید، نه فکر زندگی این کارگرا، نه فکر معیشت و خرجو دخلشون هستید.... آخه مگه کارگر نانوا چه گناهی کرده هااا؟؟؟ از دور و بر نانوایی خودتون خووب میخورید و عادت دارین شماها..... مگه کارگر نانوایی هزار بلانسب ادم نیست؟ مگه زندگی و خرج نداره؟؟ مگه بچه نداره و خرج بچه و مدرسه و لباس و هزینه های سنگین رو نمیده؟؟ حقوق کارگر نانوا هفت میلیونم نیست که اونم سر ماه باید چهار میلیون فقط بده اجاره خونه پس چی بخوره؟؟ چی بپوشه؟ خیر و شر و مجلس اطرافیان و نزدیکان که دعوت میشه رو چکار کنه؟؟؟ از خدای محمد (ص) وخانم فاطمه الزهرا خواستم از ته دلم خواستم اونی که قانون بلد نیست و داره حق خوری میکنه و عدالت رو به نفع خودش تموم میکنه دچار بلای بشه خودش و خانوادش که یه چشمش اشک باشه یه چشمم خون.... تمام اون پولهایی که از جیب کارگر برمیداره و به جیب خودش انتقال میده خرج درد هایی بشه که درمان نداشته باشه و خانوادش جلو چشمش پرپر بزنن و کاری ازش برنیاد..... خدا عالمه و عادله و قادره و قهار و در عین حال انتقام گیرنده و منتقم سختیه به دست همین خدا میسپارمتون...... خدا نگهدارتون نباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
1
اگر همه با هم متحد بشن نان نخزن مجبورن قیمت نان افزایش ندن
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
1
0
سلام بر همگی
اولا متاسفم بابت ناآگاهی بعضی دوستان
من همچنان دارم سنگک رو ۳ تومن میخرم
دوستان نانوایی سه نوع داریم: نوع ۱ و نوع ۲ و نوع ۳
نوع ۱ آرد دولتی میگیره و باید با نرخ دولت بفروشه
نکه ۲ آرد نیمه دولتی میگیره و کمی گران تره نانش
نوع ۳ آرد آزاد میگیره و قیمت نان از همه بیشتره
شما اگر از نوع ۳ خرید میکنید نونش گرون تره خب برید از دولتی نوع ۱ بخرید
اگه نوع ۱ گرون نون رو به نرخ نوع ۳ بده اون دیگه گرون فروشیه و بحثش یه چیز دیگس
اما اگه اطلاعات و اطمینان از نوع نانوایی ندارید به بقیه تهمت نزنید اون دنیا باید جواب پس بدید.
با تشکر از همه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
1
تنها راه حل یارانه تحویل مردم آرد آزاد کارخانه گندم خوب تهیه نانوا آرد خوب تهیه مردم نام خوب میخرند با قیمت واقعی دولت باید در حوضه نان وگند م پا بکشه کنار تا مشکلات حل بشه
بچه محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
1
در خصوص اون عزیز (کاربر) که میگه نون سنگک را بقیمت ۳ تومن میخره،بگم که شاید نون را گران نخریده ،ولی وزن نون حداقل نصف وزن مصوبه،نانوا گرون فروشی نکرده،ولی کم فروشی کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
1
رئیس اتحادیه اصناف و نان سنگکی خواب نیست ،بلکه یه دروغگو تمام عیاره. کدام نانوایی قیمت مصوب را رعایت میکنه. این همه شکایت مردم را مگر نمی بینند و یا نمی شنوند. نان سنگک اینقدر کم فروشی در آن میشه که روی هر چه نان لواش را سفید کرده و آنقدر نازک شده که در تنور میسوزه. آقای مسئول که خودت را به خواب زدی،بیدار شو تا قبل از اینکه نفرین این مردم به خاطر یه لقمه نان دامنگیر خودت و خانواده ات بشه. ننگ بر هر چه دزد و مسئول بی کفایت.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
سلام هموطن من نانوا هستم اینقدر شرایط برام سخت شد که مجبو ر شدم به تعطیلی کارم نان دولتی در مشهد 2000 ت هر کیسه 120 نان و800 ت یارانه جمع 336000 هزینه دستمزدهرکیسه300000واردومایه خمیر سوخت وبیمه واجاره ملک وتغذیه با7کیسه سهمیه درروز منفی 800000 تومان انصاف وعدالت کجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
1
لطفایه آنالیز قیمت تمام شده یک قرص نان را منتشر کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
1
مردم زابل قوت غالب نون هست،چگونه هزینه افزایش را جبران کنند، مگر درآمد مردم زیاد شده که قیمت را افزایش می‌دهید.پزشکیان آمد که دغدغه مردم حل بشه.
ناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
با عرض سلام خدمت مسولین محترم زمان دولت روحانی یه وام کم بهره به نانوایی ها میدادن الان آن قطع کردن واقعا زندگی برای قشر نانوا خیلی سخت شده دخل خرج با هم همخوانی ندارد یه فکری اساسی کنید چهار سال نون گران نشده بود بعد چهارسال چهار صد تومان گران شده هزینه ها شده دوباره ۱۰ برابر این چه فایده‌ای دارد همین اش همین کاسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
متاسفانه هرسال شاهد گرانی و تورم همه چیز هستیم الا نان خدا شاهده کارگر نانواهایی هستند که چند ساله در انتظار اینکه قیمت نان تغییر کنه که از پس مخارج زندگیشون دیگه برنمیان وچندین نانوایی رو دیدم که بخاطر دادم زیان دیگه فعال نیستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
0
0
حنا که مفت شد به کف پا می‌مالند نان هم اگه گرون نشه بی ارزش و یه جنس منسوخ بنظر مردم میاد ونانوا هم روز به روز ورشکسته دستمزد مردم زیاد نشده اما یه نانوا ۱۶ساعت از ۴صبح سر داشت وزحمت می‌کشه ولی مردم بفکر ارزونی نان حتی سوغات بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
1
0
وقتی کم بودنان وگرانی هست چرا این همه محاجرراتوی ایران میپزیرید درحق مردم ظلم میشودچرا وقتی زندگی مردم بسختی میگزردباید این همه محاجر توی ایران باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
1
0
خفه شید من الان ۳ سال لواش با ۵۰۰ تومان میفرشم دارم به گدای افتادیم انگار صدیقه مب گیریم
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
0
1
همه چی گرون میشه ولی حقوق بیشتر نمیشه
محمد علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
0
0
اتادیه خودشریک دذدوریئس قافله است واگرنه چرا ناواین که دارندقریب به اتفاق نان را۱۰۰٪ گران می فروشندرسیدگی نمیکندکی وکجاکسی دیده که بایک نانوابرخوردشودنانوایان طبق عادتشان تاچند روزدیگر نانشان راشروع میکنندبه کوچک کردوبازدوباره همین اشوهمین کاسه خواهدبودودودش بچشم مردم میرود واتحادیه نانوایان هم دراین معامله شریک است وبریش مردم میخنددمیگیدنه خواهیم دید!
عامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
0
اقایان.مسئول.تعزیزات.جمهوری.اسلامی.اول.اطاق.اصناف..زمان.شاه.وبعد.اگر.جیبتان.پر.شده.استعفای.خودتان.را.رد.کنید.چون.با.وجود.شماها.خیلی.از.نانواها.دستشان.برای.دزدی.وگرانفروشی.بازتره.میگی.نه.برو.سطح.شهر.چند.تا.نون.بخر.خیرات.بده
آم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
0
آقای اتحادیه نانوا بالاترین کرایه از اجاره میگیرن میکنین بفروش دربیار مشکل از مغازه داده‌است اجاره نانوای ایر قد بالا بردن یک نانوای چقد کرایه دارد تو را خدا بکوید ۵۰ملیون ۸۰ ملیون کمترین ۲۵ ملیون دکر اجاردار چکار کند مجبور میکنن کران فروش کنن مقص اصلی صاحب مغازه دار است من ثابت میکنم هر ریس اتحادیه ۵ ال ۸ال ۱۵ نانوای دارن هم این ها هستن دولت را دور میزنن دولت اقدام کند
مف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
0
من چهل سال تو کار آرد و نان هستم مکر آرد آزاد بش ولی غیر،این صورت این اتحادیه ها دولت را دور میزنن همنها نمیزارن آرد آزاد بشود دولت هر کیلوی ۳۰ تومان بهآرد یارانه می‌دهد ولی نانوای بجای پخت کند آزاد می فروشد چرا ۵۰ عدد کارت مازاد جمع کرده تنها راه آزاد آرد یارانه آرد بد خود مردم
مح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
0
آن قیمت اعلام کرد کجاست برم نان نان ۲۵۰۰تومان بخریم آقای اتحادیه دورغ نگو خود چنتا نانوای دارید چرا نمی‌رسید چنتا نانوای داری همن اتحادیه جلوی شما این هم دورغ می‌گوید آدرس آن نانوای بدهد بریم نان بخریم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
0
آخه‌بی‌خدا‌2500تومن‌هم‌نرخه‌برنجی‌شده‌یک‌میلیون.شکلاتی‌‌پنج‌هزار‌تومن‌بی‌خدا‌نانوا‌داره‌میندازه‌زمین‌اینم‌مثل‌کارخانه‌هاتون‌به‌کوری‌چشم‌اسراییل
غفاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
0
ملت فقط زورشان به قشر ضعیف و زحمتکش میزسه، نانوا و کارگر نانوایی حق زندگی نداره، بنده خدا حرارت بالای ۳۰۰ درجه رو تحمل میکنه، خانواده رو اصلا نمیبینه، شما خواب ناز هستی، این بنده خدا ها بیدار و مشغول، یکم آگاهی مون رو ببریم بالا، نان و آرد سه حالت داره، دولتی ، نیمه دولتی، ازاد، حالا شما سنگک ۱۰_۲۰ ت میخری، لطف کن یه تحقیق کنید از آزادپز خرید نکنید، قیمت نوشابه و اقلام دیگه، رو یه نگاه بندازید، بعد دم از ازادی، اگاهی، حق و ناحق بزنید، کلا نان ۶۰۰ نهایت ۷۰۰ گران شده، دم از خدا و ... انسانیت نزنید، از ماست که بر ماست، فعلا زور همه ملت رسیده به نانوا
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
0
علت مقرون به صرفه نبودن نانوایی ها این است که صاحبان نانوایی ها ،نانوایی را به قیمت های گزافی به خاطر آرد یارانه ای اجاره داده و کسی که اجاره نموده ، باید به هر ترفندی هزینه ها را جبران ویه پول مفتی راحت نصیب صاحب نانوایی میشود....
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
0
علت مقرون به صرفه نبودن نانوایی ها این است که صاحبان نانوایی ها ،نانوایی را به قیمت های گزافی به خاطر آرد یارانه ای اجاره داده و کسی که اجاره نموده ، باید به هر ترفندی هزینه ها را جبران ویه پول مفتی راحت نصیب صاحب نانوایی میشود....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
0
می تونین بیایین اسلامشهر نون رو به نرخ دولتی بخرین اون نونوایی که گرون می فروشه آزاد پز هست نونوایی های دولتی چون با کارت خوان می فروشن اصلا نمی تونن نون رو گرونتر بفروشن چون قیمت نان در دستگاه ثبت شده واینکه واقعا اتحادیه ها و تعزیرات گند کار رو درآوردن یکسری ماموران تعزیرات در قبال گرفتن رشوه زنگ میزنن به نونواها وبشون میگن که قرار برای بازرسی برن ودر زمان بازرسی وزن چونه هاشون رو درست میکنن لعنت بر ماموریی که به خاطر پرکردن جیب خودش به مردمش خیانت میکنه ولقمه ی حرام برسر سفره خانواده اش میبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
0
فقط دارند دروغ به خورد مردم میدهند .قیمتهای اعلام شده دروغ نان سنگک در تهران الان ساده ۵۰۰۰تومان کنجدی ۱۰۰۰۰تومان آن هم با وزن دل خواه شاتر .هیچ نظارتی نیست و هر نانوایی به دلخواه خود وزن نان و قیمت تعیین میکند .بربری ساده ۷۰۰۰تومان و کنجدی ۱۰۰۰۰تومان باوزن دلخواه شاتر در تهران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
0
با سلام؛ آیا قانون و ترخ مصوب برای اجرا می باشد یا سلیقه ای و دلبخواه است؟
نرخ مصوب نان حتی مرغ و گوشت در بسیاری مراکز رعایت نمی شود،چرا بعضی اصناف به جای اجرای قانون دلایل اجرا نشدن آن را بیان می نمایند؟! مردم هزینه هایشان را چگونه تامین نمایند؟
با سپاس
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
0
همه دوستان درست میگن تو کشوری زندگی میکنیم که رسانها یه چیزی میکن ولی در عمل یه یز دیگر هستش
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
0
چرت وپرت نگید خجالت بکشید ....قیمت های واقعی وروزهای رو اعلام کنید نه قیمت های عهد قاجاریه رو ‌...متاسفم
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
0
0
آقا چرا همش ناله از قیمت نون میکنید مگه نانوا حق زندگی نداره من یه کارگر نانوایی تو کرج هستم نون سنگک ۳ هزار میدم ولی انصاف داشته باشید از سال ۱۴۰۰ قیمت ندادن ولی بقیه اجناس قیمتاش رسیده به خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
0
0
ملت همه سرکاریم. نانوا هم از همین ملت هست و تافته ای جدا بافته نیست. صحبت از دستمزد و انرژی میکنند ولی حرفی از اجاره مغازه که هر سال ۲۰۰ درصد افزایش داشته نمی زنند. یا حرفی از جریمه های بی دلیل و باجگیری هاشون نمیزنند.
خواهشمندم قبل از قضاوت فکر کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
0
0
تایاد داریم فقط توی ای مملکت گرون میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
0
0
سلام
در خبر نوشته شده بود صنف نانوایان حاضر به پاسخگویی در خصوص افزایش نرخ نان در پایتخت نبوده، لیکن جالب تر این است که سازمان تعزیرات(همان سامانه ۱۲۴ معروف که مدعی است پس از ارسال شکایت و‌ گزارش توسط مردم پیگیری خواهد کرد!!!!!!!!!!????

باید عرض کنم بنده شخصا" چندین بار شکایت ثبت کردم دریغ از پیگیری و بدتر اینکه در آخرین شکایت اعلام کردند که «موضوع بررسی شد و صحت نداشت»
واقعا" سازمان مذکور فکر میکند که مردم بیکار هستند که شکایت ثبت میکنند یا با نانوایان متخلف دشمن هستند؟!!!

آیا واقعا" در همین پایتخت نانوایی های وجود ندارد که با اجبار نان کنجدی تحویل مشتری میدهند تا بتوانند نان را با نرخی‌ که خودشان میخواهند عرضه کنند؟!!!!

و اگر هم کسی معترض میشود نانوایی با‌ وقاحت و با لحن مسخره ای اعلام کند که به استناد ..... قانون .... ما اینطور نان تحویل میدهیم و شما هم هر کجا میخواهید بروید پیگیری کنید مختار هستید(البته با لحن محترمانه نوشتم) و بعد هم سازمان تعزیرات بررسی میکند و اعلام میشود که صحت ندارد!!!!
بالتبع با این وضعیت رسیدگی سازمان موصوف، نانوایان بخودشان جرات میدهند که با‌ مردم اینطور برخورد کنن.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
0
0
سلام عزیزم اینجا شده شهر شر و ور که میزنین زرزر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
0
0
سلام عزیزم اینجا شده شهر شر و ور که میزنین زرزر
امرائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
خبر دروغ پخش نکیند تشریف بیارید خ تیموری تشریف بیارید بلوار صالحی ببینید نون سنگک چنده
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
سلام بنده به ۱۲۴ زنگ زدم جهت اطلاع رسانی گرانفروشی نان سنگگ که نان معمولی سادهرا دانه ای ۱۰ هزارتومان میفروشه وجوابگو نبود واعلام کردن به اتحادیه زنگ بزنید دراین میان هم کسی پاسخگو نبود ادرس سنگگ فروشی تهران میرزای شیرازی خ ۱۴ روبروی پمپ بنزین به نانواهم اعتراض نمودم که در پاسخ اعلام نمود گران شده لازم به ذکر هست که قبلا هم باز گرانفروشی میکرد نان سنگگ را ۵هزارتومان میفروخت ساده وکنجدی را ۱۵و۲۰اهزار حال مسولین رسیدگی وجوابگو باشند.لطفا.....
نظرات شما