تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

آرش زره تن لهونی کیست؟ + بیوگرافی

آرش زره تن لهونی به عنوان استاندار کردستان در دولت مسعود پزشکیان منصوب شد. درباره این چهره اهل سنت چه می‌دانیم؟

آرش زره تن لهونی کیست؟ + بیوگرافی
رویداد۲۴ | آرش زره‌تن لهونی با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار کردستان منصوب شد. یک انتخاب دیگر از اهل سنت برای حضور در ترکیب دولت چهاردهم که منطبق بر وعده‌های مسعود پزشکیان در ایام انتخابات است.

زره‌تن لهونی متولد ۱۳۵۴ و اصالتا اهل شهرستان پاوه و از استان کرمانشاه است که موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۳۰ هزار و ۹۳۳ رأی، از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر از استان کرمانشاه انتخاب شود و به مجلس راه یابد. او در دوره ۴ ساله حضور در مجلس یازدهم در کمیسیون‌های اقتصادی مجلس از جمله برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسوین تلفیق حضور داشت.

زره تن لهونی همچنین دارای مدرک دکترای اقتصاد بین الملل است.

در کارنامه مدیریتی او فرمانداری جوانرود نیز دیده می‌شود. از دیگر سوابق اجرایی وی سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، مدیرکل بودجه جمعیت هلال احمر، عضو شورای اسلامی شهر سنندج، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، عضو شورای عالی هلال احمر و معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اشاره کرد.

پیگیری امور کولبران در دوران حضور در مجلس؛ کولبر قاچاقچی نیست!

زره تن لهونی در مدت حضور خود در مجلس در ارتباط با مساله کولبران پیگیری‌های جدی داشت. او مهرماه سال گذشته بعد از تصویب لایحه تجارت مرزنشینان و تایید آن در شورای نگهبان در گفت و گویی با خبرگزاری رسمی مجلس با اشاره به اینکه «به موازات پیگیری لایحه تجارت مرزنشینان همواره این دغدغه را داشته ایم تا معابری برای فعالیت کوله بران باز شود»، ادامه داد: «ما این موضوع را از وزیر کشور به جد مطالبه کرده‌ایم و مسئولین استانی نیز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند. وزیر کشور موافقت کرده تا در حوزه انتخابیه اینجانب دو معبر برای فعالیت کوله‌بران باز شود، ضرورت دارد مسئولین استانی شرایط و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا کوله‌بران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهد.»

آرش زره تن لهونی کیست؟ + بیوگرافی

او بار‌ها در گفتگو‌ها و نطق‌های خود تاکید کرده است که «کوله‌بر قاچاقچی نیست و همواره در طول تاریخ تجارت خرد بین مرزنشینان در دو سوی مرز‌ها در جریان بوده و این مبادلات همیشه وجود داشته است».

او همچنین مردادماه سال گذشته بعد از ماجرای زخمی شدن چند کولبر در تذکری شفاهی به وزیر کشور وقت در مجلس یازدهم در جلسه علنی گفت: «شب گذشته نیز چند کولبر در منطقه ما زخمی شده اند لذا باید پرسید این اتفاقات ناگوار تا کی ادامه پیدا خواهد کرد در حالی که کولبران چاره‌ای جز کولبری ندارند و معیشت آن‌ها باید تامین شود بنابراین نمی‌توان کولبری را تعطیل کرد. با توجه به اینکه ۳ شهرستان مرزی در حوزه انتخابیه بنده وجود دارد بهتر است ۳ معبر برای آن‌ها باز شود تا کولبران با نظارت مسئولان امر این کار را انجام دهند تا دیگر حوادث اینچنینی را شاهد نباشیم».

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت چهاردهم
نظرات شما