تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

کامبیز مهدی زاده داماد پرحاشیه حسن روحانی کیست؟

کامبیز مهدی زاده، داماد حسن روحانی که در طی سال های اخیر نامش با حواشی زیادی همراه بوده در روزهای اخیر دوباره نامش در کنار ایرانسل و ماجرای خرابکاری پیجرهای حزب الله مورد توجه قرار گرفته است. درباره مهدی زاده و سابقه و ماجرای ازدواج اش با دختر حسن روحانی چه می‌دانیم؟

کامبیز مهدی زاده داماد پرحاشیه حسن روحانی کیست؟ + بیوگرافی

رویداد۲۴| روح انگیز درّی: ساعاتی بعد از وقوع انفجار همزمان پیجرهای حزب الله لبنان، برخی کانال های خبری داخل کشور مدعی نقش کامبیز مهدی زاده و ایرانسل در ارسال این محموله پیجرها برای حزب الله شدند. مهدی زاده البته در گفت و گو با رویداد۲۴ تاکید کرده که در حال بررسی منشا انتشار این خبر است. فارغ از صحت و سقم این ادعاها، نام مهدی زاده در سال‌های اخیر با حواشی زیادی همراه بود و عنوان «داماد حسن روحانی» همواره باعث توجه بیشتر به اظهارات و حواشی مهدی زاده شده است.

مهدی‌زاده در سال‌های اخیر از جنجالی ترین چهره‌های فضای سیاسی و فضای مجازی بوده است. وقتی در انتخابات دوره یازدهم مجلس  ردصلاحیت شد، در توییت تندی خطاب به کدخدایی-سخنگوی وقت شورای نگهبان- دلیل رد‌صلاحیتش را نسبت خانوادگی با رئیس‌جمهور و مدال‌آوری‌اش در ایران و کانادا بیان کرد. البته بعد از گذشت چهار سال دوباره در این دوره نیز نامزد انتخابات مجلس شد و باز هم ردصلاحیت شد.

دی ماه سال گذشته نیز انتشار یک توئیت از جانب مهدی‌زاده درباره قطع همکاری‌ با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری خبرساز شد. او در توییتی خطاب به رئیس دولت سیزدهم نوشته بود: «آقای رئیسی، آیا در سال ۹۶ دولت روحانی همسر تو را از دانشگاه اخراج کرد؟ حقوقش را قطع کرد؟ دفتر کارش را گرفت؟ بیش از دو سال‌ونیم است در معاونت علمی به‌نام شما اضافه‌کاری و ۱۶ ماه است حق اولاد مرا قطع کرده‌اند! پارسال جوانکی نامه زده بود مرا اخراج کنند! جلوی این رذالت‌ها را بگیر!»

این توئیت با واکنش تند رسانه‌های اصولگرا نیز همراه و حتی روزنامه فرهیختگان مدعی شد که بر اساس مدارکی که در اختیار دارد، ماجرای قطع حقوق مهدی زاده موضوع دیگری است و نوشت: «مهدی‌زاده از تاریخ یک شهریورماه تا ۲۶ دی‌ماه و حدود ۱۰۰ روزکاری در این بازه تنها ۷۱ روز را سرکار آمده است. همچنین میزان حضور او در مجموعه کاری‌اش به‌گونه‌ای کوتاه بوده است که می‌توان گفت با احتساب ساعات کاری حضور وی، ۶۵ درصد غیبت داشته است. یعنی علاوه بر آنکه ۲۹ روز را به شکل کامل سرکار نیامده است بلکه ۲۷۲ ساعت نیز کسری‌کار دارد. این به این معناست که مهدی‌زاده برخلاف ادعایی که در شبکه‌های اجتماعی در خصوص محل کارش مطرح می‌کند و آن را گردن نسبت فامیلی‌اش با روحانی می‌اندازد، تعداد روز‌ها و ساعاتی که در محل کارش حاضر شده کمتر از تعداد روز و ساعت‌هایی است که نیامده است. از این رو معلوم نیست چرا وی دلیل قطع همکاری‌اش را به جای غیبت‌های طولانی و غیرموجه نسبت فامیلی‌اش عنوان می‌کند.»

پیس از آن، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی وقت شورای نگهبان در واکنش به انتقاد روحانی در توییتی نوشته بود: «جنجال برای تایید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رییس جمهوری در این پروژه ضدملی تاسف‌بار است. نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است.»

زندگی شخصی؛ چگونه مهدی زاده داماد حسن روحانی شد

کامبیز مهدی زاده در سال ۱۳۶۴ در اهر به دنیا آمده و فارغ التحصیل دکتری در رشته نفت است. او اصالتاً اهل شهرستان اهر است.

او در گفت و گویی درباره فعالیت شغلی خود گفته است که از سال ۸۴ وارد حوزه مسئولیت های اجرایی شده و نقطه شروع مسئولیت وی در ۲۱ سالگی در سازمان ملی جوانان بوده است.


بیشتر بخوانید: نقش ایرانسل و داماد حسن روحانی در خرابکاری پیجر‌های حزب الله چیست؟ 


بر اساس گفته‌های خود مهدی زاده بعد از سازمان ملی جوانان مهدی زاده به وزارت نفت رفته و مشاور مدیرعامل شرکت توسعه ملی نفت ایران و سپس قائم‌مقام برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت کشور بوده است.

او درباره بازه زمانی حضور در پژوهشگاه صنعت نفت کشور گفته است: «شروع آشنایی من با دکتر سورنا ستاری از وزارت نفت بود چون ایشان در وزارت نفت مسئولیت داشتند. سپس رئیس پژوهشگاه صنعت نفت شدند. بعد از آن به پیشنهاد آقای روحانی برای معاونت رئیس جمهوری انتخاب شدند و بعد آقای دکتر کاتوزیان آمدند.»

گفته می‌شود مهدی زاده عضو ستاد سیاست‌گذاری و رئیس نخبگان و جوانان فناور کشور‌های اسلامی در سال ۹۵ بوده است. همچنین بر اساس گزارش تابناک مهدی زاده در مرداد ۹۷ به عنوان رئیس ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی منصوب شده است.

مهدی‌زاده در اواخر دولت نخست حسن روحانی با دختر رییس جمهور وقت ازدواج کرده است. او خود درباره نحوه آشنایی و ازدواج خود گفته است: «دو سه نفر از دوستان به من می‌گفتند چرا ازدواج نمی‌کنی؟! چند گزینه را مطرح کردند. اول آقای اکرمی به من پیشنهاد دادند. ایشان بنده را از سال ۹۲و از ستاد انتخاباتی آقای روحانی می‌شناختند.البته من پاسخ دادم که قصد ازدواج ندارم اما ایشان تاکید کرد که یک دختر خوب از یک خانواده خوب سراغ دارم و من آن زمان چون مشغول به تحصیل بودم درس اولویت اولم بود و قبول نکردم و ایشان هم پیگیر نشد. در حین تحصیل در مقطع دکترا و همزمان با اواخر دولت اول آقای روحانی، آقای اکرمی مرا دید و سوال کرد هنوز ازدواج نکرده‌ای؟ به این صورت شد که به واسطه آقای اکرمی ابتدا همراه با مادرم خدمت خانواده آقای روحانی رسیدیم. پس از تشریفات و توافقات اولیه، بعدا شخصا به حضور آقای رئیس جمهوری رسیدم. در این جلسه جو خوبی حاکم بود. ایشان از من سوالاتی پرسیدند که برایم بسیار جالب بود. به من گفتند همین که روی پای خودت هستی برای من کافی است. نپرسیدند چه دارم و خانه‌ام کجاست؟ البته به طور طبیعی ملاحظاتی داشتند که هر پدری نسبت به فرزند خود دارد. این اتفاق اواخر سال ۹۵ رخ داد اما با توجه به ایام انتخابات و طی شدن مراحل آشنایی در اواخر سال ۱۳۹۷ ازدواج کردیم».

او در همین گفت و گو تاکید کرده که همسرش دکتری بیوتکنولوژی پزشکی دارد و در حوزه تحصیلی خود نیز مشغول به کار است.

حکم جنجالی وزیر صمت برای مهدی زاده

ماجرای انتصاب مهدی زاده در آذرماه سال ۱۳۹۷ از سوی وزیر وقت صنعت، معدن و و تجارت نیز با واکنش ها و حواشی زیادی همراه شد. رضا رحمانی وزیر وقت سمت که تازه به این پست رسیده بود، در حکمی داماد رییس جمهور را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی منصوب کرد. این حکم همان ابتدا با واکنش‌های فراوانی روبه رو شد. بسیاری معتقد بودند که رحمانی که همچون مهدی‌زاده اهل استان آذربایجان شرقی است، "خوش خدمتی" کرده و داماد روحانی را بدون هیچ سابقه مدیریتی به این سمت برگزیده است.

در همان زمان حسن روحانی به اعضای هیأت دولت تأکید کرده بود که از انتصاب‌های فامیلی و حاشیه‌سازی برای دولت در این موقعیت پرهیز کنند. با بالاگرفتن انتقادات گفته شد که «روحانی از این حکم بی‌خبر بوده و از انتصاب دامادش به عنوان معاون وزیر ابراز نارضایتی کرده است».

با وجود انتقادات رضا رحمانی از انتصاب مهدی زاده دفاعی بی فایده کرد که با دستور رییس جمهور مهدی زاده از معاونت وزیر صنعت کنار گذاشته شد .

اظهارات و مواضع پرحاشیه و پربازتاب

مهدی زاده عموما با اظهاراتش در فضای مجازی و رسانه‌ای توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. از مهمترین این موارد یادداشتی بود که در تیرماه سال ۱۳۹۸ در روزنامه شرق با عنوان "دولت نه واعظی توانمند دارد نه مشاورانی آشنا به سیاست" نوشت و در آن به انتقاد از برخی افراد در دولت روحانی پرداخت. تیتر یادداشت به طرز کنایه‌آمیزی به واعظی رئیس دفتر حسن روحانی و آشنا مشاور رئیس جمهور اشاره داشت.

او همچنین در گفت و گویی که در دی ماه سال ۱۴۰۰ با روزنامه شرق داشت و در آن حسن روحانی را «جعبه سیاه نظام» خوانده بود.

مردادماه سال گذشته نیز فارس در مطلبی درباره مهدی زاده نوشت: «بررسی فرایند اعطای گواهینامه خلبانی به کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق حاکی از دستکاری در آزمون‌های خلبانی وی هست که لازم است نهاد‌های نظارتی برای حفظ جان مسافران ورود کنند.»

انتشار این مطلب باعث شد تا مهدی زاده تصاویری از خود در حال خلبانی منتشر کند.

اسفندماه سال ۱۴۰۲ نیز او سعید جلیلی و نزدیکان او را مورد کنایه قرار داد و با بیان این که «انقلابی‌گری به یقه بسته و تیبا سوار شدن نیست»، گفت:«اگر پایین شهر نشستن ملاک انقلابی بودن است شهید مفتح و شهید بهشتی بالاشهر نشین بودند. کسی که نتوانسته است ۴۰ سال ماشینش را تغییر بدهد چه طور می‌تواند مملکت را تغییر دهد؟».

یکی از نکات حاشیه‌ای و جالب توجه درباره مهدی زاده نکته یا است که خبرنگار روزنامه شرق در گفت و گویی که در سال ۱۴۰۰ داشته به آن اشاره کرده که وقتی با مهدی زاده تماس تلفنی گرفته آهنگ پیشوار خط تلفن او، صحبت‌های حسن روحانی بوده است. موضوعی که دستمایه شوخی خبرنگار شرق با مهدی زاده شده و به او یادآوری کرده که از معدود کسانی است که می تواند صدای پدرزن اش را آهنگ پیشوار موبایلش بگذارد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
0
این یک ادعای لی اساس هست برای ایجاد اختلاف بین ایران ولبنان یک شرکت مجارستانی اینکار را کرده است
مصطفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
0
برای‌کشف‌حقیقت‌ماجرا،لازم‌است‌موضوع من‌حیث‌المجموع‌ازطریق‌کارشناسان‌زبده‌وخبره‌بررسی‌شود.
نظرات شما