تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

جزئیات جدید از مرگ وحشتناک ۳ جوینده گنج در چاه ۳۳متری

۴ مرد روستایی یک سال تمام شب و روزشان را به هم دوختند و با نقشه‌ای که داشتند و ۳۳ متر تونل کندند تا به گنج برسند اما ۳ نفر از آنها جان‌شان را پای این ماجراجویی از دست دادند تا سرنوشت این گنج افسانه‌ای در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

جزئیات جدید از مرگ وحشتناک ۳ جوینده گنج در چاه ۳۳متری

رویداد24| ساعت ۲۳ چهارشنبه ۲۸ شهریورماه مردی با آتش‌نشانی شهرستان فسا واقع در استان فارس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. او گفت ۳ نفر در چاهی سقوط کرده‌اند و به کمک نیاز دارند. دقایق کوتاهی از این تماس می‌گذشت که تیم ۸ نفره آتش‌نشانی فسا راهی محل حادثه واقع در روستای تنگ کرم شدند. محلی که این حادثه در آنجا رخ داده بود منطقه‌ای کوهستانی به نام تنگه اومخک و دور از روستا بود. به رغم اینکه فرد تماس گیرنده گفته بود ۳ نفر داخل چاه سقوط کرده‌اند وقتی آتش نشانان به محل حادثه رسیدند پی بردند که حادثه دیدگان خودشان وارد چاه شده اند و این چاه از مدتها قبل توسط خودشان و به احتمال زیاد برای کشف گنج حفر شده است.

در جستجوی گنج

آنطور که اهالی روستا می‌گفتند از حدود یکسال قبل ۴ نفر از جوانان روستا مدام به این منطقه رفت‌و آمد داشتند و در این مدت مشغول حفر چاه و به دست آوردن زیرخاکی بودند. فرد تماس گیرنده یکی از همان ۴ نفر بود. او در توضیح آنچه که اتفاق افتاده به آتش نشانان گفت:‌ یکی از ما داخل چاه بود که دچار مشکل شد و کمک خواست. به همین دلیل دومین نفر برای کمک به او وارد چاه شد اما چند لحظه بعد خودش هم دچار حادثه شد و در این شرایط بود که سومین نفر هم درون چاه رفت اما او هم دچار حادثه شد و من که دیدم اوضاع وخیم است تصمیم گرفتن از آتش‌نشانی کمک بگیرم. آنطور که او می‌گفت دو نفر از حادثه دیدگان برادر و سومین نفر برادر همسر یکی از آنها بود. این جوان هم به ماجرای گنج اشاره‌ای نکرد اما شواهد و مدارک به دست آمده فرضیه حفر چاه برای پیدا کردن گنج را تایید می‌کرد.

جستجو در چاه هزارتو

چاهی که این حادثه در آنجا اتفاق افتاده بود یک چاه معمولی نبود. چرا که پیچ در پیچ و تو در تو بود و همین موضوع کار امداد و نجات را سخت می‌کرد. در حالی که هنوز به درستی معلوم نبود بر سر ۳ جوان گرفتار شده در چاه چه آمده آتش نشانان ابتدا به ارزیابی چاه پرداختند و پی بردند داخل آنچا مملو از گاز منواکسید کربن است و این گاز به احتمال زیاد به دلیل استفاده از موتوربرق برای روشنایی در چاه استفاده شده و کار کردن مداوم موتوربرق در فضای بسته چاه باعث مسمومیت جویندگان گنج شده است.

کشف ۳ جسد

محمد راستی، رئیس آتش‌نشانی فسا که فرماندهی عملیات را برعهده داشت درباره این حادثه به همشهری می‌گوید:‌ از دهانه چاه که داخل را نگاه می‌کردیم فقط ۴ متر از عمق آن مشخص بود. همین ۴ متر هم با شیب ۴۵ درجه حفر شده بود. در ادامه مسیری ۱۴ متری حفر شده بود و بعد از آن در جهت دیگری تونلی ۹ متری بود و در انتهای آن هم چاهی ۶ متری قرار داشت و این چاه در مجموع ۳۳ متر و جنس آن از خاک و سنگ بود.

او ادامه می‌دهد: وقتی وارد چاه شدیم در عمق ۴ متری اولین نفر را که براثر خفگی جانش را از دست داده بود پیدا کردیم. دومین نفر نیز در انتهای چاه ۹ متری بود و پیکر بی‌جان سومین نفر نیز در انتهای تونل قرار داشت که پیکرهای همگی از چاه به بیرون منتقل شد.

رئیس آتش نشانی فسا درباره خطرات این عملیات می‌گوید: میزان گاز موجود در چاه به حدی بود که یکی از آتش‌نشانان به دلیل اینکه تجهیزات تنفسی‌اش به سنگ برخورد کرده و شکسته بود برای لحظه‌ای جواب ما را نداد و در این شرایط فورا او را با طناب بیرون کشیدم و اگر این کار چند لحظه دیرتر انجام می‌شد ممکن بود جانش به خطر بیفتد.

بر اساس این گزارش با خارج کردن اجساد جویندگان گنج از این تونل، تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حوادث روز
نظرات شما