تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

یارانه این گروه از مستمری‌بگیران قطع شد؟

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان این که یارانه مستمری بگیران بهزیستی قطع نشده وعده داد اگر افرادی در لیست پرداخت سال ۱۴۰۳ بودند، اما از ابتدای سال به هر دلیلی مستمری دریافت نکرداند ارقام پرداخت نشده را دریافت خواهند کرد.

یارانه این گروه از مستمری‌بگیران قطع شد؟

رویداد ۲۴| محمود ملکوتی خواه رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در ارتباط با سوال قطع برخی از پرداخت‌های مربوط به مطالبات معلولان مستمری بگیر گفت: قطع مستمری نداشتیم. اعتبارات را مجلس تصویب می‌کند و سازمان برنامه موظف است طبق بودجه ارقام را پرداخت کند. این رقم هر ماه و بتدریج از طریق ارقامی که همکاران سازمان بهزیستی به ما ارائه می‌دهند، پرداخت میشود.

به گزارش تسنیم، وی گفت: سقف رقمی که می‌توانیم پرداخت کنیم یک دوازدهم عددی هست که هر ماه در قانون از طریق قانونگذار تسریع کرده است و منابع براساس وصولی مصارف قرار دارد. یک مشکل ما عدم تحقق منابع هدفمندی بود در حالیکه ما ملزم بودیم مانند کمک مستمری مددجویان بهزیستی پرداخت می‌کردیم.

بنابراین یک دوازدهم آن تا شهریورماه پرداخت شده، اما در لیستی که در سازمان بهزیستی ارائه می‌دادند برخی نفرات از طرق مختلف مانند توانمندسازی و... خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند لذا خروج نفرات و ورود نفرات جدید شکل گرفت که آن خروجی‌ها تعدادشان کمتر از ورودی‌ها بود و از لحاظ اعتباری اینگونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفتند و یا قطع شده، ولی قطعی در کار نبود؛ لذا در شهریور ماه بخش عمده ایی از نفراتی که در ماه‌های قبل جا مانده بودند به این لیست اضافه و پرداخت شد یعنی شش دوازدهم اعتبارات سال ۱۴۰۳ باید پرداخت میشد.

ملکوتی خواه در ادامه گفت: تاکنون ۱۰۷ درصد پرداختی داشتیم یعنی از ۱۰۰ درصد بالاتر پرداخت کردیم در حالیکه در منابع سازمان هدفمندی ۵۴ درصد محقق شده بخاطر اولویت و ضرورت عزیزان مددجوی بهزیستی که با مشکل برنخورند. خبر خوشی که باید عرض کنم این است که سازمان با این پرداختی که کرده است یارانه و مستمری هیچکدام از عزیزان قطع نشده است و اگر افرادی در لیست سال ۱۴۰۳ بودند از فروردین تا شهریورماه به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده قول دادیم به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار این نفرات را لحاظ کنیم.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یارانه نقدی
نظرات شما