تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

بازگشت دنیل دی لوئیس به سینما پس از ۷ سال بخاطر پسرش

دانیل دی لوئیس بازیگر برجسته‌ی سینما که هفت سال قبل اعلام بازنشستگی کرده بود، از تصمیم قبلی خود به خاطر بازی در فیلم جدید پسرش با نام "شقایق" گذشت. اتفاقی که مسلما اکثر سینمادوستان از آن استقبال می‌کنند.

بازگشت دنیل دی لوئیس به سینما پس از ۷ سال بخاطر پسرش

رویداد ۲۴| دنیل دی-لوئیس، که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران نسل خود شناخته می‌شود، پس از هفت سال دوری از سینما، از بازنشستگی خارج شده است. او در فیلم جدید «شقایق» (Anemone) از شرکت‌های فوکوس پیکچرز و پلان بی به ایفای نقش می‌پردازد که اولین کارگردانی پسرش، رونان دی-لوئیس، محسوب می‌شود.

دنیل و رونان دی-لوئیس، این فیلم را با هم نوشته‌اند که به بررسی روابط پیچیده بین پدران، پسران و برادران و همچنین «دینامیک‌های پیوند‌های خانوادگی» می‌پردازد. دنیل دی-لوئیس در این فیلم نقش اصلی را بازی می‌کند؛ اولین نقش‌آفرینی او از زمان فیلم «رشته خیال» در سال ۲۰۱۷، و هم‌بازی‌های او در این فیلم شان بین، سامانتا مورتون، ساموئل باتملی و سافیا اوکلی-گرین خواهند بود.

پیتر کوجاوسکی، رئیس فوکوس پیکچرز، در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌توانیم بیش از این هیجان‌زده باشیم که با یک هنرمند بصری برجسته مانند رونان دی-لوئیس در اولین فیلم بلندش، همراه با دنیل دی-لوئیس به عنوان همکار خلاق او، همکاری کنیم. آن‌ها فیلمنامه‌ای واقعاً استثنایی نوشته‌اند و ما مشتاقانه منتظریم تا این دیدگاه مشترکشان را با مخاطبان، همراه با تیم پلان بی، به اشتراک بگذاریم.»

«Anemone» بار دیگر دنیل دی-لوئیس را با فوکوس پیکچرز، استودیوی تولیدکننده فیلم «رشته خیال»، پیوند می‌دهد. یونیورسال فیلم را در سطح بین‌المللی منتشر خواهد کرد. بن فوردسمان (فیلم «Love Lies Bleeding») به عنوان فیلمبردار، جین پتری (سریال «The Crown») به عنوان طراح لباس و کریس آدی (فیلم «منطقه مورد علاقه»)به عنوان طراح صحنه در این پروژه فعالیت خواهند کرد.

رونان دی-لوئیس، ۲۶ ساله، نقاش است و اولین نمایش انفرادی بین‌المللی خود را در تاریخ ۲ اکتبر در هنگ کنگ برگزار می‌کند، قبل از آنکه در نیویورک و لس‌آنجلس نیز نمایشگاه داشته باشد. پدرش تنها بازیگری است که سه جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برده است. دنیل دی-لوئیس به خاطر فیلم‌های «لینکن» ساخته استیون اسپیلبرگ، «به زودی خون به پا می‌شود» ساخته پل توماس اندرسون و «پای چپ من» ساخته جیم شریدان مورد تحسین قرار گرفته است. او همچنین نامزد اسکار برای فیلم‌های «گنگستر‌های نیویورک» و «به نام پدر» بوده است.

دنیل دی-لوئیس در سال ۲۰۱۷ و پیش از اکران «رشته خیال» اعلام کرد که از بازیگری کناره‌گیری می‌کند، هرچند دلیل مشخصی برای بازنشستگی‌اش ارائه نکرد. یک سخنگو در بیانیه‌ای گفت: «او از همه همکاران و مخاطبانش در طول این سال‌ها بسیار سپاسگزار است. این یک تصمیم شخصی است و او یا نمایندگانش در این زمینه هیچ‌گونه توضیح دیگری نخواهند داد.»

او بعد‌ها در مصاحبه با مجله W درباره تصمیمش برای اعلام عمومی بازنشستگی تأمل کرد و گفت: «پیش از ساخت فیلم «رشته خیال»، نمی‌دانستم که می‌خواهم بازیگری را کنار بگذارم.» بخشی از دلیلش برای اعلام بازنشستگی، این بود که خود را متعهد نگه دارد.

دی-لوئیس گفت: «می‌دانستم که اعلامیه دادن برای من غیرمعمول است، اما می‌خواستم خطی رسم کنم. نمی‌خواستم دوباره به پروژه دیگری کشیده شوم. تمام عمرم از این حرف می‌زدم که باید بازیگری را کنار بگذارم و نمی‌دانم چرا این بار متفاوت بود، اما تمایل به ترک در من شکل گرفت و به یک اجبار تبدیل شد. این کاری بود که باید انجام می‌دادم.»

دنیل دی-لوئیس در اوایل سال جاری در جوایز هیئت ملی نقد (National Board of Review) حضور یافت و با مارتین اسکورسیزی، کارگردان فیلم «Gangs of New York»، دیدار کرد که شایعاتی درباره احتمال بازگشت دی-لوئیس برای همکاری‌های آینده بین آن‌ها را برانگیخت.

اسکورسیزی در حالی که جایزه بهترین کارگردانی را برای «Killers of the Flower Moon» دریافت می‌کرد، گفت: «ما دو فیلم با هم ساختیم و این یکی از بزرگ‌ترین تجربیات زندگی من بود. شاید هنوز یک فرصت دیگر باقی باشد. شاید! او بهترین است.»

منبع: سی و یک نما 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما