تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

مدیر کمپین معلولان: فاطمه اولین و آخرین فرد تندرستی نیست که در مرکز معولان ذهنی نگهداری می‌شود

بهروز مروتی، مدیر کمپین معلولان گفت: بعید به نظر می‌رسد فاطمه اولین و آخرین فرد تندرستی باشد که در مراکز مربوط به معلولان نگهداری می‌شود. اگر این موضوع در سراسر کشور مورد بررسی قرار بگیرد احتمال اینکه افراد دیگری وضعیت مشابه فاطمه را داشته باشند، وجود دارد.

مدیر کمپین معلولان: فاطمه اولین و آخرین فرد تندرستی نیست که در مرکز معولان ذهنی نگهداری می‌شود
رویداد۲۴| روزنامه اعتماد با بهروز مروتی، مدیر کمپین معلولان درباره وضعیت نامناسب دختر ۲۰ ساله‌ای که از سه سالگی کنار معلولان ذهنی در بهزیستی نگهداری می‌شد، گفتگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

سلامت فاطمه دو بار با تشخیص کمیسیون پزشکی که در سال ۱۳۹۴ و ۱۴۰۱ تشکیل شد، تایید می‌شود، اما با این حال هیچ اقدامی برای او صورت نمی‌گیرد. سال گذشته نیز مدیر مرکز خیریه نرجس به بهزیستی نامه ارسال می‌کند و طی این نامه اعلام می‌کند که فاطمه شرایط ماندن میان معلولان ذهنی را ندارد و چندین بار اقدامات ناگواری انجام داده است، اما بهزیستی اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهد.

ماه گذشته یک نفر فاطمه را به‌طور اتفاقی در این مرکز می‌بیند و با او صحبت می‌کند. فاطمه ماجرا را برای آن فرد تعریف می‌کند و می‌گوید با اینکه هیچ‌گونه معلولیتی ندارد، اما میان معلولان ذهنی نگهداری می‌شود. آن فرد موضوع را گزارش می‌دهد و بهزیستی ناچار می‌شود فاطمه را از مرکز خیریه نرجس تحویل بگیرد و او را تحویل اورژانس امور اجتماعی دهد.

با توجه به این اتفاق باید بررسی شود دختران دیگر هم مثل فاطمه در مراکز خیریه معلولان نگهداری می‌شوند یا خیر! البته در این مورد آماری وجود ندارد، اما با توجه به اینکه بهزیستی در بخش مدیریت و نظارت نسبت به زیرمجموعه‌های خود ضعیف عمل می‌کند بعید به نظر می‌رسد فاطمه اولین و آخرین فرد تندرستی باشد که در مراکز مربوط به معلولان نگهداری می‌شود. اگر این موضوع در سراسر کشور مورد بررسی قرار بگیرد احتمال اینکه افراد دیگری وضعیت مشابه فاطمه را داشته باشند، وجود دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سازمان بهزیستی
نظرات شما