تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

سرگرد سیاه پوش در شیراز قلابی از کار درآمد

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی شیراز خبر داده فرد مامورنما با پوشش لباس مشکی رنگ پلیس و آرم بازو نوپو و درجه سرگردی با خودرو هیوندا در خیابان‌های شیراز شناسایی و دستگیر شد.

زراعتیان گفته در پی اعلام گزارش مردمی مبنی بر حضور فردی مامورنما جلو یک واحد صنفی، ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت شیراز برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. با حضور ماموران انتظامی، فرد مامورنما که با مشاهده خودرو پلیس قصد مخفی کردن خود را داشت قبل از فرار از محل دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شیراز اضافه کرد: پس از انتقال وی به مقر انتظامی و استعلام به عمل آمده مشخص شد این فرد یک سابقه مامورنمایی هم در پرونده خود دارد. زراعتیان گفت: خودرو هیوندا متهم به پارکینگ انتقال یافت و وی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت: در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ و از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنید.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما