تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

اعتراف عامل شلیک مرگبار در نزاع خونبار

​​​​​​​جوان ۳۳ ساله‌ای که در نزاعی خونبار جوان دیگری را به قتل رسانده بود، شب گذشته در عملیات تعقیب و گریز کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد.

اعتراف عامل شلیک مرگبار در نزاع خونبار
رویداد۲۴| ​​جوان ۳۳ ساله‌ای که در نزاعی خونبار جوان دیگری را به قتل رسانده بود، شب گذشته در عملیات تعقیب و گریز کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد و راز این جنایت وحشتناک را فاش کرد.

به گزارش روزنامه خراسان، صبح بیست و ششم مهر، نزاع دسته جمعی هولناکی در ابتدای خیابان پایداری شهرستان فریمان رخ داد که طی آن ۲ جوان نقش بر زمین شدند. دقایقی بعد و همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی، ۲ مجروح نیز به مرکز درمانی انتقال یافتند، اما یکی از آن‌ها که «مهدی- ج» نام داشت در بیمارستان جان سپرد و بدین ترتیب تحقیقات پلیسی روند جنایی به خود گرفت. طولی نکشید که با تلاش عوامل انتظامی هماهنگی‌های قضایی ۵ تن از متهمان شرکت در نزاع دسته جمعی دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند؛ اما عامل اصلی جنایت به مکان نامعلومی گریخته بود. در همین حال با دستور سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه تخصصی از کارآگاهان زبده اداره جنایی با فرماندهی میدانی سرهنگ مهدی سلطانیان (جامشین پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهم فراری در مشهد رسیدند. آنان پس از چند روز ردزنی‌های پلیسی بالاخره عامل جناین مسلحانه را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و به اسنادی دست یافتند که نشان می‌داد یکی از دوستان متهم وی را همراهی می‌کند.

گروه عملیاتی کارآگاهان که حتی تردد «علی-ج» (متهم فراری) را زیر نظر داشتند، هنگام فرار وی برای عزیمت به مخفیگاه دیگر، موقعیت مکانی را برای دستگیری مناسب دیدند و بی درنگ محل قرار در بولوار نماز را به محاصره درآوردند چراکه با توجه به احتمال مسلح بودن متهم تحت تعقیب باید همه جوانب این عملیات مورد کنکاش‌های تخصصی قرار می‌گرفت. دقایقی بعد گروه کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد همتی در یک دستگاه بیل مکانیکی و به صورت پوششی استقرار یافتند و در حالی که ۲ تن از کارآگاهان در اطراف شعله‌های آتش اطراف را می‌پاییدند ناگهان پژو سواری وارد کمین کارآگاهان شد و در یک لحظه متهم فراری به درون خودرو خزید.

در این شرایط بی سیم‌های پنهان به صدا درآمد و خبر تعقیب خودرو مخابره شد. هنوز مدت زیادی از تعقیب پژوسواران نگذشته بود که آن‌ها متوجه پلیس شدند و راننده پدال گاز را فشرد. با این حال، کارآگاهان که محیط مذکور را قبلا بررسی کرده بودند، ابتدا با شلیک تیر هوایی تلاش کردند تا راه فرارآنان را سد کنند، اما همزمان با بی توجهی پژو سواران گلوله‌ای بر لاستیک خودرو نشست و بدین ترتیب عملیات دستگیری با توقف پژو آغاز شد. در همین حال کارآگاهان با رعایت نکات ایمنی، حلقه‌های قانون را بر دستان عامل فراری جنایت مسلحانه و راننده پژو گره زدند و آنان را به مقر انتظامی انتقال دادند.

متهم۳۳ساله این پرونده جنایی که دیگر همه چیز را پایان یافته می‌دید در حضور کارآگاهان اداره جنایی آگاهی لب به اعتراف گشود و راز این جنایت هولناک در نزاعی دسته جمعی را به اختلاف و کینه‌های قبلی گره زد. او گفت: من خودم نیز در این نزاع مرگبار مجروح شدم به گونه‌ای که گلوله ساچمه‌ای به پایم اصابت کرد.

تحقیقات پلیس برای بررسی ابعاد و زوایای دیگر این جنایت تکان دهنده در حالی همچنان ادامه دارد که تعدادی از متهمان فراری در منطقه فرهادگرد شهرستان فریمان با هدایت‌های سرهنگ جواد ابراهیمی (فرمانده انتظامی فریمان) دستگیر و مورد بازجویی‌های فنی قرار گرفته‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث
نظرات شما