تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات: وضعیت اینترنت و فیلترینگ به صلاح کشور نیست

​وزیر ارتباطات با اشاره به سخنان قبلی رئیس جمهور درباره ارائه گزارش وضعیت اینترنت به شورای سران گفت ادامه وضعیت موجود به صلاح کشور نیست. هاشمی همچنین کار‌های انجام شده در زمینه توسعه فیبر نوری را شتاب‌زده توصیف کرد.

وزیر ارتباطات: وضعیت اینترنت و فیلترینگ به صلاح کشور نیست
رویداد۲۴| وزیر ارتباطات با اشاره به سخنان قبلی رئیس جمهور درباره ارائه گزارش وضعیت اینترنت به شورای سران گفت ادامه وضعیت موجود به صلاح کشور نیست. هاشمی همچنین کار‌های انجام شده در زمینه توسعه فیبر نوری را شتاب‌زده توصیف کرد.

«ستار هاشمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (۲ آبان) هیئت دولت بار دیگر وعده رفع فیلترینگ را مطرح کرد: «گزارش وضعیت اینترنت به شورای سران ارائه شده است و نگاه ما براساس واقعیت‌های موجود است. جمع بندی ما این بوده که ادامه وضع فعلی به مصلحت نیست و باید به سمتی برویم که بازگشایی اتفاق بیفتد.»

او با استناد به آمار گفت شرایط فعلی [فیلترینگ]، چالش‌های جدیدی برای کشور ایجاد کرده است: «ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم چرا که از طرفی وعده رئیس جمهور و دولت بوده است و از طرفی موضع رسمی دولت به حساب می‌آید.»

هاشمی بحث کیفیت شبکه و دسترسی را حائز اهمیت دانست و گفت در گزارش ارائه شده [به سران قوا]این نامناسب بودن کیفیت در شبکه مطرح شده است. موضوعی که به گفته او موجب شده تا خیلی از کسب‌وکار‌ها به زحمت بیفتند. وزیر ارتباطات وعده داد بهبود کیفیت شبکه را به جد دنبال خواهند کرد.

شتاب‌زدگی برای توسعه فیبر نوری

مسأله فیبر نوری از دیگر سوالات خبرنگاران بود که وزیر ارتباطات در این باره اظهار داشت توسعه فیبر نوری را در دولت چهاردهم به شکل جدی پیگیری می‌کنند. اگرچه بررسی میدانی آن‌ها نشان داده برخی کار‌ها در این زمینه، شتاب‌زده انجام شده و کیفیت لازم را ندارند.

طبق وعده وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم قرار بود پوشش فیبر نوری به ۱۴ میلیون خانوار برسد. او در این زمینه گفت: «همچنین در مورد توسعه فیبر نوری که دولت قبلی پیگیر آن بود، در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است و ما به دنبال برنامه‌ریزی دقیق و با کیفیت هستیم. البته در گذشته به دلیل تعجیل در اجرای پروژه‌ها اشکالات فنی پیش آمده که در حال برطرف کردن آن هستیم.»

حمایت از بخش خصوصی بدون دخالت

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تأکید کرد: «تلاشمان این است از ظرفیتشان استفاده کنیم. هم معتقد به این کار هستیم و هم راهی جز این نداریم. [تلاش می‌کنیم]مسائل بخش خصوصی را حل کنیم و هم در کار آن‌ها دخالت نکنیم.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره پیام‌رسان‌های داخلی گفت این پلتفرم‌ها تعداد کاربران قابل توجهی دارند و در این زمینه تلاش می‌کنند تا تقویت خدمت‌رسانی را از طریق پیام‌رسان‌های داخلی دنبال کنند. او در این مورد گفت: «تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی چند ۱۰ میلیون است که تعداد قابل توجهی است. حمایت ما از این پیام‌رسان‌ها در قالب تقویت خدمت‌رسانی آن‌ها خواهد بود و حمایت‌های جدی از آن‌ها خواهیم داشت.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره حمایت از کسب‌وکار‌های دیجیتال نیز توضیح داد: «در بحث کمک به کسب‌وکار‌های دیجیتال یکی از موضوعات جدی بحث کیفیت شبکه و دسترسی‌هاست. نامناسب بودن کیفیت دسترسی باعث به زحمت افتادن کسب‌وکار‌ها شده و این یکی از موضوعاتی است که ما رد وزارت ارتباطات به جد دنبال می‌کنیم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما