تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

شورای امنیت درخواست ایران را پذیرفت | جلسه فوری درباره حمله اسرائیل

شورای امنیت در پی حمله اسرائیل به ایران و درخواست ایران طی نامه‌ای به این شورا، فردا جلسه فوری برگزار خواهد کرد.

شورای امنیت درخواست ایران را پذیرفت | جلسه فوری درباره حمله اسرائیل

رویداد۲۴| به دنبال اقدام حمله جمعه شب اسرائیل به ایران شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه در این زمینه تشکیل جلسه بدهد.

ایران روز گذشته با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حمله به ایران قوانین بین‌المللی را نقض کرده است در نامه‌ای به سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت شد.

عراقچی در نامه به گوترش و اعضای شورای امنیت نوشته بود: جمهوری اسلامی ایران در راستای اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و طبق حقوق بین‌الملل، حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به این حملات جنایت‌کارانه، در زمان مقتضی محفوظ می‌دارد.

دنی دنون نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل با بیان اینکه «درخواست ایران تلاش دیگری از سوی این کشور برای آسیب زدن به ما این بار در عرصه سیاسی است» گفته که اسرائیل از حق خود برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل همچنین مدعی شد که نقض قوانین بین‌المللی از طرف ما که ایران آن را مطرح کرده است مسخره است.

وی اضافه کرد، «تا زمانی که ایران به تهدید و تلاش برای آسیب رساندن به ما ادامه دهد، به این کشور اجازه نخواهیم داد که پشت گروه‌های وابسته خود پنهان شود و بهای آن را خواهد پرداخت.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما