تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

امام جمعه ورامین: کدام جمعه خونین؟ | دختر بی‌حجاب برای خواهرش هم خطر دارد | نفوذ به عالی‌ترین مقامات رسیده

امام جمعه ورامین در گفت‌وگویی به دفاع از گشت ارشاد پرداخته و می‌گوید که پزشکیان عزم اجرای قانون حجاب را ندارد. او که پیش از این در زابل بوده و مخالف سرسخت مولوی عبدالحمید است از وقایع ۱۴۰۱ می‌گوید. در بخش دیگری از این مصاحبه هم به نفوذ در لایه‌های میانی و عالی جبهه مقاومت می‌گوید.

امام جمعه ورامین: کدام جمعه خونین؟ | دختر بی‌حجاب برای خواهرش هم خطر دارد | نفوذ به عالی‌ترین مقامات رسیده

رویداد۲۴| حجت‌الاسلام عزیزی امام جمعه ورامین که در میانه وقایع ۱۴۰۱ در زابل بود، در گفت‌وگویی تفصیلی درباره مسائل مختلفی از جمله جمعه خونین زاهدان، قانون حجاب، ترور‌های اسرائیل، نفوذ در گروه‌های مقاومت و ... سخن گفته است. اهم اظهارات وی در این مصاحبه به شرح زیر است:

- نفوذ همیشه نقطه ضعف جبهه حق بوده و ما از روز اول مشکل نفوذ را داشته‌ایم. نفوذ از لایه‌های میانی عبورکرده است. زمانی هست که نفوذ در هسته‌های زیرین و لایه‌های پایین است که در همه‌جا وجود دارد. اما در شرایط کنونی، نفوذ در حلقه‌های زیرین نیست، نفوذ در حلقه‌های میانی به بالا است. یعنی نوع ترور‌ها به گونه‌ای است که شاید در سطح مدیران ارشد، نفوذ اتفاق افتاده باشد. وقتی که نفوذ به سطح مدیران ارشد برسد، آن‌وقت دشمن میوه خود را خوب می‌چیند.

- (به نظر شما ترور اسماعیل هنیه در تهران هم به دلیل نفوذ صورت گرفته است؟) من کمی سوءظن به این سمت دارم. به سمت ما نه به سمت حماس.

- این که بر ضاحیه بیروت تمرکز می‌کنند، نشان می‌دهد که کارت‌های زیادی هم ندارند و ممکن است اتفاقاتی که در لبنان می‌افتد، آرام آرام رقیق شود. از این طرف، حزب‌الله لبنان هنوز همه کارت‌هایش را رو نکرده است.

-. دخترانی که الان حجاب ندارند، از کره مریخ نیامده‌اند، دختران خودمان هستند. یعنی دخترانی که از خانواده مسلمان به جامعه آمدند. چند سالشان است؟ پانزده، هجده، بیست یا بیست و پنج‌ساله هستند. این یک ظاهر است که مشغول دیدن آن هستیم. ولی به نظرم می‌آید این موضوع نیاز به یک غواصی دارد. یعنی باید عمق موضوع را دید.

- عمق قصه این است که مادرِ فردا، بی‌حیا باشد. این مادرِ فردا، دختر من است. من باید با دختر خودم که مادر فردا است و دشمن می‌خواهد او را بی‌حیا کند، چطور برخورد کنم؟ این موضوع با بحث جرم‌انگاری متفاوت است و جرم‌انگاری ساز و کار خودش را دارد. من وظیفه دارم، از خانه شروع کنم و جامعه را پاک کنم. اخیرا چندبار گفتم خانم‌ها این دخترانی که به داخل خیابان می‌آیند، روسری هم سرشان نیست و آرایش هم دارند، از کجا می‌آیند؟ بروید حساب کنید در کوچه شما چند تا از این دختر‌ها است؟ یکی، دو یا سه تا؟ آیا شما نسبت به او وظیفه دارید یا ندارید؟ این جا، جای جهاد کبیر است. نباید از دشمن اطاعت کرد.

- جرم‌انگاری است، گشت ارشاد می‌خواهد.

- اصلا موضوع مهسا امینی نیست. به نظر من، مهسا امینی یک مهره سوخته شد. مهسا امینی تمام، اما بی‌حیایی نهادینه شد.

- چرا با کسی که در حالت مستی رانندگی می‌کند، برخورد می‌کنند؟ عشقش کشیده که مست باشد. چرا برخورد می‌کنند؟ چون برای جامعه خطرناک است. دختری که حجاب ندارد، آرایش دارد، برای خواهر خودش هم خطرناک است. چون شوهر خواهرش آرایش او را می‌بینید و می‌پسندد. این پسند، اولین زاویه او با همسرش است، نیست؟

- کاش نام این لایحه، عفاف و حجاب نبود، بلکه لایحه پوشش قانونی بود. در بخشی از جامعه حجاب زیاد رعایت نمی‌شود. بعضی هم نسبت به کلمه حجاب و عفاف گارد دارند، چون ما بد جا انداخته‌ایم. چرا ما از واژه‌ای استفاده نمی‌کنیم که همه مشغول استفاده از آن هستند؟ ما یک پوشش قانونی داریم. لایحه‌ای بوده و مجلس تصویب کرده است. شورای نگهبان تایید کرده و به دولت ابلاغ کرده است. وظیفه دولت اجراست. اگر شرح وظایف رئیس‌جمهور می‌گوید که می‌تواند اجرا نکند، می‌تواند.

- در آن مصاحبه‌ای که آقای رئیس‌جمهور داشتند و آن خانم با آن وضع آمد و آن جمله را گفت، من این عزم را نمی‌بینم و به نظر من خسران است. ما نباید اجازه بدهیم که جامعه بی‌حیا شود. ما حق نداریم اجازه بدهیم که جامعه فردا و مادر فردا بی‌حیا شود. یکی از خدماتی که باید ارائه بدهیم، گسترش حیا در جامعه است. اگر این لایحه پوشش یا به قول همه لایحه عفاف و حجاب، بخشی از آن تعمیم حیا است، باید اجرا شود. اگر گشت ارشاد، بخشی از تعمیم حیا است باید اجرا شود.



- (چرا شما در نماز عید فطر عقبه مسجد مکی را صهیونیستی و خبیث دانستید؟) نه، این‌جور نگفتم. گفتم این تروریست‌ها عقبه فکری دارند. عقبه فکری داخلی و خارجی. عقبه فکری و گفتمانی داخلی را گفتم «جریان خبیث صهیونیستی مکی» و این عقیده را هم دارم. سخنگوی این جریان چه کسی است؟ آقای مولوی عبدالحمید. شما سخنان، عملکرد و خطبه‌های ایشان را طی این سال‌ها، تجزیه و تحلیل کنید. نه حتی نیاز به تجزیه هم ندارد، کاملا ساده مطالعه کنید. کسی که به لحاظ فقهی معتقد است که اگر یک نفر چوب به دست بگیرد و در خیابان رعب و وحشت ایجاد کند، محارب است، راجع به قاتل عجمیان چه گفت؟ از آن‌ها دفاع نکرد؟ دفاع کرد. آیا از بهاییت که جریان تفرقه‌انگیز انگلیسی است و هیچ ربطی به مذهب ندارد، دفاع نکرد؟ آیا از صهیونیست بین‌الملل دفاع نکرد؟ اخیرا دیده‌اید که او گفته است نگویید مرگ بر اسرائیل، چون او را به لجبازی وادار می‌کنید. مثل این است که شما به پیامبر اکرم (ص) بگویید با قریش مبارزه نکن، لجبازی می‌کنند؟

-، ایشان (عبدالحمید) را هدایت می‌کنند. همان‌هایی که گاهی پایین منبرش می‌نشینند. دامادها، پسران و اطرافیانش که تعداشان زیاد است. ایشان را مدیریت می‌کنند وگرنه پیرمردی که خودش را فقیه می‌داند و به دنبال توسعه دین است، چه به ارتباط مستقیم ماهواره‌ای استارلینک و این که دستگاه استارلینک را او از بگیرند. این‌ها با هم جمع نمی‌شوند. او به دنبال این بود که رهبر و قیادت روحی اهل سنت را داشته باشد، در حالی که این‌جور نیست. در همان سیستان و بلوچستان، اهل سنت واقعا سمت ایشان نیستند. اما ارعاب، ترس و موجی که رسانه‌ها ایجاد می‌کنند، ایشان را در ذهن‌ها بزرگ کرده است. عبدالحمید واقعی با عبدالحمیدی که در رسانه‌ها وجود دارد، ۲ تا است. عبدالحمید در رسانه یک آدم محبوب است، اما عبدالحمید واقعی، آن کسی است که نماز جمعه‌اش روز به روز خلوت‌تر می‌شود. اگر اتباع پشت سرش نماز نخوانند، خواهید دید که کسی نیست.

- کدام جمعه‌ی خونین؟ در زاهدان یک اتفاقی افتاد که در آن خطا وجود داشت، ما نمی‌گوییم نبود. اما تحریکی که نقش‌بندی ایجاد کرد و تحریک سمی که او به وجود آورد را هم باید در نظر گرفت. در همان ۸ مهر ۱۴۰۱ هم خود این آقای مولوی یک اشارات تحریک‌آمیزی داشت. البته برخی می‌گویند نداشت. بعد هم به مقرر نیروی انتظامی حمله شد. با اتوبوس رفتند، زدند و برجک را ویران کردند. من تیراندازی را نمی‌پسندم. ولی یک سوال واضح می‌پرسم. این همه می‌گوییم جمعه خونین، جمعه خونین؛ اما واقعا چند نفر کشته شدند؟ ۱۰۰ نفر. می‌دانید یکی از این کشته‌ها چه کسی بود؟ فرمانده اطلاعات سپاه سلمان بود. چرا هیچ‌جا اسمش نیست؟

- من هیچ‌جا نگفتم به آقای پزشکیان رای ندهید، یا به آقای دیگری رای بدهید، من حق این کار را ندارم. یک جایی در جلسه خصوصی گفتم به آقای پزشکیان رای نمی‌دهم. من به آقای قالیباف رای دادم. در دور دوم به آقای جلیلی رای دادم.

 

منبع: دیده‌بان ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما