توکلی با کمپین «چقدر سرمایه دارم» به دنبال چیست؟
یکی از چهرههای پرسابقه طیف اصولگرای مجلس، کمپینی را راهاندازی کرده که افراد در یک ویدئوی سلفی خطاب به مردم اعلام میکنند خودشان و خانواده آنها چقدر سرمایه و دارایی دارند.
رویداد24- یکی از چهرههای پرسابقه طیف اصولگرای مجلس، کمپینی را راهاندازی کرده که افراد در یک ویدئوی سلفی خطاب به مردم اعلام میکنند خودشان و خانواده آنها چقدر سرمایه و دارایی دارند.
این که فردی چقدر سرمایه دارد، به عواملی از جمله ارث پدری، تورم، هوشمندی شناخت فضای کسب و کار، داشتن عقل معاش و بهره بردن از امتیاز و رانت و روابط بستگی دارد.
کاش به جای این کمپین که فقط با اعداد و ارقام بازی میکند، افراد بگویند وقتی نماینده مجلس یا وزیر و مقام مسئول بودند، چه اقدامات مفیدی انجام دادهاند و خمتشان را به مردم معرفی کنند.
آقای توکلی در طول چند دوره نمایندگی خود، طرحهای زیادی را در مجلس مطرح کرد. شاخصترین آن، طرح تثبیت قیمتها در سال 1382 بود که به افزایش تورم و بالا نرفتن قیمت حاملهای انرژی در آن سال منجر شد. اتفاقی که فضا را برای جمعآوری رای برای حضور فردی همطیف ایشان در انتخابات ریاست جمهوری مهیا کرد.
کمی بعد، محمود احمدینژاد با سهمیهبندی مصرف سوخت، از عدم توانایی ایران در استفاده صحیح از درآمدهای نفتی و افزایش رفتارهای پوپولیستی مدیران رونمایی کرد.
باید توجه داشته باشیم که مفید بودن، نیاز به تخصص، تعقل، اهل عمل بودن، تجربه کسب کردن، تکرار نکردن اشتباهات، ارزش افزوده ایجاد کردن، ایجاد درآمد برای خود و جامعه، کاهش دادن هزینههای خود و جامعه دارد.
این که کسی چقدر ساختمان و اتومبیل و مغازه و زمین دارد، ملاک مفید بودن او نیست.
منبع: 55آنلاین